Gjest Anonymous Skrevet 28. august 2004 #1 Skrevet 28. august 2004 Hvor i stykket er det Hamlet står med dødningeskallen? Tidlig eller sent i stykket, og hva skjedde før? Takker og neier for kjapt svar!!!!!
Gjest Fighter Skrevet 28. august 2004 #2 Skrevet 28. august 2004 Hva har dette med karriere og utdanning å gjøre?
Gjest Anonymous Skrevet 28. august 2004 #3 Skrevet 28. august 2004 Unnskyld da, trodde man kunne skrive her hvis man trengte hjelp... Holder på med en oppgave, siden jeg da er under utdanning, og tenkte at her er mange snille mennesker som sikkert kan hjelp meg! Men men, det er lett å ta feil gitt!!! Og hva har ditt spm med innlegget mitt å gjøre egentlig? Det var ikke noe godt svar i hvert fall, kan jo ikke brukes til noe...
Gjest Myumi Skrevet 28. august 2004 #4 Skrevet 28. august 2004 Den berømte "To be og not to be" monologen med hodeskallen er fra Hamlet akt 3 scene 1 Se også disse sidene for mer info: Hamlet.org Shakespearesitater
Gjest Anonymous Skrevet 28. august 2004 #5 Skrevet 28. august 2004 Så Hamlet står med en dødningeskalle når han kommer med farsen "to be or not to be" ? Dumt spm kanskje, men blir glad for svar!!!
Gjest Myumi Skrevet 28. august 2004 #6 Skrevet 28. august 2004 Nå er det en stund siden jeg så Hamlet i London men jeg mener å huske at han plukker opp hodeskallen før han begynner med "To be or not to be".
Gjest Myumi Skrevet 28. august 2004 #7 Skrevet 28. august 2004 Hva har dette med karriere og utdanning å gjøre? Det er jo ett spm. som kan relateres til utdanning så helt galt er det nok ikke selv om det burde gå under kultur.
Gjest Anonymous Skrevet 28. august 2004 #8 Skrevet 28. august 2004 Min feil, må innrømme at jeg letet etter en riktig kategori å skrive det under - og da la jeg ikke merke til at det var en kategori som heter Kultur, tv, film og litteratur.... Ikke meningen å være frekk altså!!!
Gjest Myumi Skrevet 28. august 2004 #9 Skrevet 28. august 2004 Jeg anbefaler at du leier deg Hamlet på enten video eller dvd. Kenneth Branaghs versjon fra 1996 er ett mesterstykke. Kenneth Branaghs Hamlet Laurence Olivers versjon fra 1948 kan også anbefales. Laurence Olivers Hamlet
Gjest Fighter Skrevet 28. august 2004 #10 Skrevet 28. august 2004 Min feil' date=' må innrømme at jeg letet etter en riktig kategori å skrive det under - og da la jeg ikke merke til at det var en kategori som heter Kultur, tv, film og litteratur.... Ikke meningen å være frekk altså!!![/quote'] Jeg mente ikke å være frekk, jeg heller. Tenkte bare det ble flere svar om den lå på kultur.
Gjest Anonymous Skrevet 28. august 2004 #11 Skrevet 28. august 2004 Jeg har desverre ikke tid til å leie den... Holder på med en oppgave som skal være ferdig mandag... Men tror jeg har fått hjelp nok, må bare tolke Hamlets ord! :klø:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå