AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #1 Skrevet 14. mai 2015 Flere som synes menn har det rimelig enkelt når det gjelder å få kjæreste. Om man er en vanlig mann så holder det nesten at man er litt utadvendt eller bare tør å sjekke opp jenter. Tror det nesten er ingen ufrivillig single menn i min omgangskrets mens det er drøssevis av damer. Anonymous poster hash: 23795...7fe 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #3 Skrevet 14. mai 2015 Jeg kan fortelle deg hvorfor det kan virke sånn. Fordi de mennene som har det vanskelig er usynlige for deg i hverdagen. Du ser de ikke og anser de ikke som menn. De eneste du faktisk interesserer deg for eller gidder bli kjent med er de som har det enklest. Det er de som er på toppen eller nærme toppen. Du overser glatt de tusener på tusener av menn som går gjennom livet og er uønsket. Hvis jeg husker riktig så er ca 25% av den mannlige befolkningen ufrivillig barnløse. Det tallet kommer til å nærme seg 33% om ikke lenge. Så jeg tør påstå at menn ikke har det enklere enn kvinner. Det er bare du som har et forvridd syn på hvordan menn har det, fordi du kun ser en liten andel av menn, og anser ikke resten som menn. Anonymous poster hash: 50d5a...69d 27
WubWub Skrevet 14. mai 2015 #4 Skrevet 14. mai 2015 (endret) Nei stemmer ikke. Det har faktisk blitt et samfunnsproblem at stadig flere menn lever som enslige. En hypotese hvorfor det har blitt slik er hypegami - kvinner vil gifte seg oppover med en mann som har høyere utdannelse, bedre jobb og mer penger enn hu. Problemet er idag at kvinner tar høyest utdanning så det blir kamp blant kvinnene blant mannfolka som er på toppen - og de blir kapret raskt. Det er mange menn som faller utenfor siden de ikke tjener nok eller har bra nok utdannelse for å få ei jevnbyrdig dame. Rangstige Ifølge SSB er enpersonhusholdninger mest vanlig i storbyene, og det er her vi finner de enslige kvinnene. I aldersgruppen 20–59 år er overskuddet av enslige menn størst i de minst sentrale kommunene - på landsbygda. Sosialantropolog og professor ved Markedshøyskolen, Runar Døving, peker på at kjernefamilien fortsatt er idealet, men vi blir stadig mer seriemonogame. - Det sosiale rangsystemet fungerer sånn at kvinner gifter seg opp, og menn gifter seg ned – såkalt hypergami. Det er forventet at kvinnene skal ha sterke, intelligente, selvstendige, rike menn, Men øverst der oppe finnes ikke nok menn som matcher deres krav, og de risikerer i stedet å gå inn i en singeltilværelse. På samme måte er det flest single, barnløse menn nederst i systemet – blant de med lav utdanning og lav sosial status. Endret 14. mai 2015 av WubWub 7
Testosteron Skrevet 14. mai 2015 #5 Skrevet 14. mai 2015 Om man er en vanlig mann så holder det nesten at man er litt utadvendt eller bare tør å sjekke opp jenter. Men det er jo mange som ikke tørr å sjekke opp kvinner Utadvente kvinner som tørr å sjekke opp menn, har vel heller ikke problem med å skaffe seg menn?
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #6 Skrevet 14. mai 2015 Jeg kan fortelle deg hvorfor det kan virke sånn. Fordi de mennene som har det vanskelig er usynlige for deg i hverdagen. Du ser de ikke og anser de ikke som menn. De eneste du faktisk interesserer deg for eller gidder bli kjent med er de som har det enklest. Det er de som er på toppen eller nærme toppen. Du overser glatt de tusener på tusener av menn som går gjennom livet og er uønsket. Hvis jeg husker riktig så er ca 25% av den mannlige befolkningen ufrivillig barnløse. Det tallet kommer til å nærme seg 33% om ikke lenge. Så jeg tør påstå at menn ikke har det enklere enn kvinner. Det er bare du som har et forvridd syn på hvordan menn har det, fordi du kun ser en liten andel av menn, og anser ikke resten som menn. Anonymous poster hash: 50d5a...69d Forstår noen menn har det rimelig vanskelig, er man f.eks syk, arbeidsløs, osv så sliter mann nok. Vet ikke hva som ligger i "25% ufrivillig barnløse", det kan jo være at mange av dem er ufrivillig barnløse egentlig ikke har løftet en finger for å få seg barn. Men det er jo mange som ikke tørr å sjekke opp kvinner Utadvente kvinner som tørr å sjekke opp menn, har vel heller ikke problem med å skaffe seg menn? Ja, det er et problem om man som mann ikke tør å sjekke opp, men man må nesten bare manne seg opp. Og nei, utadvendte kvinner har det ikke like lett. For kvinner risikerer jo at mannen later som om han ønsker et forhold mens han egentlig bare er ute etter sex. Har flere venninner som prøver å sjekke opp menn og sjekket opp ganske mange menn uten å ha fått kjæreste, mens jeg ikke kjenner en mann som har hatt samme problemet. TS Anonymous poster hash: 23795...7fe 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #7 Skrevet 14. mai 2015 Forstår noen menn har det rimelig vanskelig, er man f.eks syk, arbeidsløs, osv så sliter mann nok. Vet ikke hva som ligger i "25% ufrivillig barnløse", det kan jo være at mange av dem er ufrivillig barnløse egentlig ikke har løftet en finger for å få seg barn. Ja, det er et problem om man som mann ikke tør å sjekke opp, men man må nesten bare manne seg opp. Og nei, utadvendte kvinner har det ikke like lett. For kvinner risikerer jo at mannen later som om han ønsker et forhold mens han egentlig bare er ute etter sex. Har flere venninner som prøver å sjekke opp menn og sjekket opp ganske mange menn uten å ha fått kjæreste, mens jeg ikke kjenner en mann som har hatt samme problemet. TS Anonymous poster hash: 23795...7fe Du skjønner tydeligvis ikke hva som ligger i ordet "ufrivillig". Det betyr at de har prøvd men måtte finne seg i å være barnløse. Hadde de ikke løftet en finger for å få barn hadde de vært frivillige barnløse. For da hadde de ikke hatt lyst på barn til å begynne med. Anonymous poster hash: 50d5a...69d 6
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #8 Skrevet 14. mai 2015 Og nei, utadvendte kvinner har det ikke like lett. For kvinner risikerer jo at mannen later som om han ønsker et forhold mens han egentlig bare er ute etter sex. Har flere venninner som prøver å sjekke opp menn og sjekket opp ganske mange menn uten å ha fått kjæreste, mens jeg ikke kjenner en mann som har hatt samme problemet. TS Anonymous poster hash: 23795...7fe Skulle egentlig ha svart på denne. så da svarer jeg to ganger på rad. Grunnen til at disse kvinnene blir tømmestasjoner for diverse menn er av en grunn alene: Når kvinner først tar steget om å sjekke opp en mann, så er han som oftest blant de mest attraktive i rommet. Denne mannen har mange valg. Hun blir dermed en i køen over antall beilere han har. Derfor fungerer det ikke i det lange løp, fordi han er kresen og han har god grunn til det. Grunnen til at det fungerer enklere for menn å få seg forhold med en dame, er fordi kvinner velger i større grad om han skal ha sjans eller ikke. Siden kvinner søker forhold mer enn menn gjør, så har hun i større grad også mulighet til å påvirke nettopp dette. For hun vet fyren er interessert, og der med kan hun vurdere han mer etterhvert. Når mannen da får klarsignalet om at han er godkjent, så skjer forholdet. Forskjellen mellom at menn gir klarsignal og at kvinner gir klarsignal, er at i førstnevnte så sitter mannen med all makta, og dermed kan han egentlig gjøre som han vil. Vil han oppriktig ikke ha et forhold, så har ikke dama noe hun skulle ha sagt. Mens i det sistnevnte så vet jo dama hva hun vil ha, og vurderer mannen deretter. Det er jo derfor enkelte menn endelig får sin sjanse når de nærmer seg 30+, fordi kvinner da ser etter en annen type mann å forholde seg til. Når hun da blir tilnærmet av en slik mann, og han er godkjent av henne, så vet hun også at han sikkert lettere faller i kjærestekategorien, enn bare sexkategorien. For det er jo nettopp det hun vil ha. Anonymous poster hash: 50d5a...69d 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #9 Skrevet 14. mai 2015 Nei stemmer ikke. Det har faktisk blitt et samfunnsproblem at stadig flere menn lever som enslige. En hypotese hvorfor det har blitt slik er hypegami - kvinner vil gifte seg oppover med en mann som har høyere utdannelse, bedre jobb og mer penger enn hu. Problemet er idag at kvinner tar høyest utdanning så det blir kamp blant kvinnene blant mannfolka som er på toppen - og de blir kapret raskt. Det er mange menn som faller utenfor siden de ikke tjener nok eller har bra nok utdannelse for å få ei jevnbyrdig dame. Rangstige Ifølge SSB er enpersonhusholdninger mest vanlig i storbyene, og det er her vi finner de enslige kvinnene. I aldersgruppen 20–59 år er overskuddet av enslige menn størst i de minst sentrale kommunene - på landsbygda. Sosialantropolog og professor ved Markedshøyskolen, Runar Døving, peker på at kjernefamilien fortsatt er idealet, men vi blir stadig mer seriemonogame. - Det sosiale rangsystemet fungerer sånn at kvinner gifter seg opp, og menn gifter seg ned – såkalt hypergami. Det er forventet at kvinnene skal ha sterke, intelligente, selvstendige, rike menn, Men øverst der oppe finnes ikke nok menn som matcher deres krav, og de risikerer i stedet å gå inn i en singeltilværelse. På samme måte er det flest single, barnløse menn nederst i systemet – blant de med lav utdanning og lav sosial status. Nå tjener jo menn mer enn kvinner generelt sett så da er det ikke rart at kvinner ender opp med å gifte seg oppover og mennene nedover. Er en del menn som ikke ønsker at kvinnen skal tjene mer i forholdet, osv, osv. Jeg tror faktisk ikke at menn sliter med å få kjæreste bare fordi de har lav utdanning eller dårlig betalt jobb så lenge de faktisk har jobb. Virker i hvert fall sånn i min omgangskrets. Du skjønner tydeligvis ikke hva som ligger i ordet "ufrivillig". Det betyr at de har prøvd men måtte finne seg i å være barnløse. Hadde de ikke løftet en finger for å få barn hadde de vært frivillige barnløse. For da hadde de ikke hatt lyst på barn til å begynne med. Anonymous poster hash: 50d5a...69d Så hva har mennene gjort da for å få seg barn? Gjerne med kilden til undersøkelsen. RImelig sikker på at de er ufrivillig barnløse bare fordi de har sagt at de er ufrivillig barnløse. TS Anonymous poster hash: 23795...7fe 4
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #10 Skrevet 14. mai 2015 Nå tjener jo menn mer enn kvinner generelt sett så da er det ikke rart at kvinner ender opp med å gifte seg oppover og mennene nedover. Er en del menn som ikke ønsker at kvinnen skal tjene mer i forholdet, osv, osv. Jeg tror faktisk ikke at menn sliter med å få kjæreste bare fordi de har lav utdanning eller dårlig betalt jobb så lenge de faktisk har jobb. Virker i hvert fall sånn i min omgangskrets. Så hva har mennene gjort da for å få seg barn? Gjerne med kilden til undersøkelsen. RImelig sikker på at de er ufrivillig barnløse bare fordi de har sagt at de er ufrivillig barnløse. TS Anonymous poster hash: 23795...7fe Det at kvinner ikke bryr seg om penger, betyr at de bryr seg om utseendet istedet. Det er ikke slik at alle menn som er av lavere lønn og sosial status nødvendigvis er kjekke nok. Nå sier jeg ikke at det er noen unnskyldning, men utseende og penger henger sammen. Videre er det også slik at mange damer tar til takke med de mennene de finner som er bra nok på det de leter etter. Ideelt ville de hatt en mann som er over henne, men siden markedet nå er skrenket inn over aktuelle menn som er bedre, begynner de nå å slumme nedover. Resultatet er da enten en veldig kjekk mann, en supermaskulin muskelbunt, en skikkelig papparolle, eller en hjemmeværende far de kan bruke til å passe barna, mens de selvrealiserer karriere. Flott at du tror at noen menn velger å kalle seg ufrivillige barnløse. Jeg skjønner godt at du tror de velger å bruke offerrollen. Men du skjønner, det er kun kvinner som kan finne på å gjøre noe sånt. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Hva-skjer-om-de-ikke-far-barn-7584732.html Anonymous poster hash: 50d5a...69d 5
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #11 Skrevet 14. mai 2015 Nå tjener jo menn mer enn kvinner generelt sett så da er det ikke rart at kvinner ender opp med å gifte seg oppover og mennene nedover. Er en del menn som ikke ønsker at kvinnen skal tjene mer i forholdet, osv, osv. Jeg tror faktisk ikke at menn sliter med å få kjæreste bare fordi de har lav utdanning eller dårlig betalt jobb så lenge de faktisk har jobb. Virker i hvert fall sånn i min omgangskrets. Så hva har mennene gjort da for å få seg barn? Gjerne med kilden til undersøkelsen. RImelig sikker på at de er ufrivillig barnløse bare fordi de har sagt at de er ufrivillig barnløse. TS Anonymous poster hash: 23795...7fe Ufrivillig singel (håper ikke barnløs i fremtiden) går i at man i en årrekke har forsøkt alt som finnes av date apper og date sider, prøvd å høre med venne og venners venner og gått på byn utallige ganger, enten for å ha det gøy og "det som skjer det skjer" eller går ut for å prøve å finne noen og ikke greier det heller. Endte opp, som 23år gammel mann (til da ukysset og jomfru til tross for årevis med forsøk, endring av fremgangsmåte osv), etter råd fra unevnte brukere her på forumet til å finne meg en eskorte, så ble iaffall det utav veien. Det er bare menn som har draget og ligger på toppen som har det lett. Alle kvinner som er fra gjennomsnittlig og bedre ut har det lett. Anonymous poster hash: 40566...333 5
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #12 Skrevet 14. mai 2015 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Hva-skjer-om-de-ikke-far-barn-7584732.html Anonymous poster hash: 50d5a...69d Eneste som står der er jo at mange menn er barnløse fordi de har prioritert andre ting som karriere. Er man 40+ før man bestemmer seg for å få barn og ender opp som barnløs så er man riktignok ufrivillig barnløs, men man har faktisk seg selv å takke. Samme om man blir sammen med en dame som ikke ønsker barn. Ufrivillig singel (håper ikke barnløs i fremtiden) går i at man i en årrekke har forsøkt alt som finnes av date apper og date sider, prøvd å høre med venne og venners venner og gått på byn utallige ganger, enten for å ha det gøy og "det som skjer det skjer" eller går ut for å prøve å finne noen og ikke greier det heller. Endte opp, som 23år gammel mann (til da ukysset og jomfru til tross for årevis med forsøk, endring av fremgangsmåte osv), etter råd fra unevnte brukere her på forumet til å finne meg en eskorte, så ble iaffall det utav veien. Det er bare menn som har draget og ligger på toppen som har det lett. Alle kvinner som er fra gjennomsnittlig og bedre ut har det lett. Anonymous poster hash: 40566...333 Trist å høre og jeg erkjenner jo at det finnes enkelte menn som har det hardt så skal ikke si at akkurat du har det lett, men generelt sett vil jeg si at menn har det rimelig lett. TS Anonymous poster hash: 23795...7fe 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #13 Skrevet 14. mai 2015 Jeg vet ikke, jeg oppfatter det slik at halvpene kvinner kan drasse med seg to barn, alkoholproblemer og kredittkortgjeld tilsvarende fire ganger årsinntekten de får mens de jobber deltid i en barnehage og fremdeles bli ønsket velkommen inn mens menn må ha sixpack, en universitetsutdannelse, kremjobb og tjene minst en million i året og definitivt ikke ha noen personlige problemer eller gjeld for å kunne få seg dame. Satt på spissen selvfølgelig men vil påstå kvinner har det uendelig mye enklere enn hva menn har. Denne Zelda-stripen beskriver det vel godt. Anonymous poster hash: 0fd00...ac3 6
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #14 Skrevet 14. mai 2015 Eneste som står der er jo at mange menn er barnløse fordi de har prioritert andre ting som karriere. Er man 40+ før man bestemmer seg for å få barn og ender opp som barnløs så er man riktignok ufrivillig barnløs, men man har faktisk seg selv å takke. Samme om man blir sammen med en dame som ikke ønsker barn. Trist å høre og jeg erkjenner jo at det finnes enkelte menn som har det hardt så skal ikke si at akkurat du har det lett, men generelt sett vil jeg si at menn har det rimelig lett. TS Anonymous poster hash: 23795...7fe Jada, vi vet selvsagt alle at du bare troller fordi noen opprettet en tråd om at kvinner hadde det enklere enn menn (noe de har). Så langt har du til gode å påpeke ett eneste område der menn har det enklere enn kvinner. Og ikke kom dragende med fødsler, lik 99% av dine medsøstre... Anonymous poster hash: 40566...333 3
Miklo Velka Skrevet 14. mai 2015 #15 Skrevet 14. mai 2015 Flere som synes menn har det rimelig enkelt når det gjelder å få kjæreste. Anonymous poster hash: 23795...7fe Som en mann med utseende og personlighet under gjennomsnittet så må jeg svare nei. 6
Gjest Herr Heftig Skrevet 14. mai 2015 #16 Skrevet 14. mai 2015 De som tør å prøve har det nok ganske greit. De som sitter å venter på at kjærester skal falle end i fanget på dem har det nok ikke så lett.
Ok2k Skrevet 14. mai 2015 #17 Skrevet 14. mai 2015 De som er frivillig single og fornøyd (/ stolt?) ville ikke nødvendigvis ha fått det enkelt hvis de plutselig skulle prøve å få seg kjæreste. Men det avhenger vel også mye på hvordan man er som person og hva en har å tilby andre.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #18 Skrevet 14. mai 2015 Flere som synes menn har det rimelig enkelt når det gjelder å få kjæreste. Om man er en vanlig mann så holder det nesten at man er litt utadvendt eller bare tør å sjekke opp jenter. Tror det nesten er ingen ufrivillig single menn i min omgangskrets mens det er drøssevis av damer. Anonymous poster hash: 23795...7fe Lurer nesten på hva omgangskrets du henger sammen med - høres spesielt ut. Det er nå vanlig at jenter med noe "over snittet" utseende ihvertfall har ca 3-4 menn rundt seg som hun holder på med til enhver tid nesten. Det er ikke sikkert hun til sist velger den som er mest int.ressert i forhold da, men det er da en annen #case. Hun har ihvertfall drøssevis av valgmuligheter og slipper å egentlig "gjøre noe" eller ta initiativ. Anonymous poster hash: 0bd31...951 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #19 Skrevet 15. mai 2015 Youtubevideo-tid! :D Hvordan en under gjennomsnittet utseende fyr kan bli... hva het det igjen? Sånn, innavl-fyr? Gladiator eller Puncher eller noe... - ved hjelp av to venninner. Anonymous poster hash: 0d440...b8c 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #20 Skrevet 15. mai 2015 Lurer nesten på hva omgangskrets du henger sammen med - høres spesielt ut. Det er nå vanlig at jenter med noe "over snittet" utseende ihvertfall har ca 3-4 menn rundt seg som hun holder på med til enhver tid nesten. Det er ikke sikkert hun til sist velger den som er mest int.ressert i forhold da, men det er da en annen #case. Hun har ihvertfall drøssevis av valgmuligheter og slipper å egentlig "gjøre noe" eller ta initiativ. Anonymous poster hash: 0bd31...951 Finnes sikkert damer som satser på feil hest, men det er faktisk ikke så lett. Ser jo jenter som velger fyren man skulle tro var mest interessert i forhold, men så var han ikke det likevel. Blir kanskje litt som på byen om menn var så flinke til å se hvem som var ute etter hva så hadde de jo ikke kastet bort tiden på kvinner de ikke får med seg hjem uansett. Youtubevideo-tid! :D Hvordan en under gjennomsnittet utseende fyr kan bli... hva het det igjen? Sånn, innavl-fyr? Gladiator eller Puncher eller noe... - ved hjelp av to venninner. Anonymous poster hash: 0d440...b8c LOL, nå femstilles hun jo som en golddigger, men kan være at hun bare ikke ønsket "creeps". Altså at han ikke hadde trengt å skryte på seg noe om han bare på andre måter viste at han ikke var creep, f.eks at de hadde felles venner. Og det går jo litt andre veien også, hva om jenta ikke var så pen som i filmen. Hadde fyren vært like gira? Som en mann med utseende og personlighet under gjennomsnittet så må jeg svare nei. Men tar du litt initiativ? Ønsker ikke tråkke på noen tær, har både forståelse for at min generalisering ikke gjelder alle menn og at det kan være trist for menn som er ufrivillig single. De som tør å prøve har det nok ganske greit. De som sitter å venter på at kjærester skal falle end i fanget på dem har det nok ikke så lett. Ja, ganske mange menn trenger jo ikke ta initiativ engang om de bare har nok kvinner i omgangskretsen sin. Har noen sånne menn i omgangskretsen som er rimelig sjenerte og det ordner seg for dem også. TS Anonymous poster hash: 23795...7fe 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå