Gå til innhold

Ville dere valgt garasjeplass eller balkong?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er to leiligheter til salgs i samme bygg, til nesten identisk pris og samme antall kvadratmeter.

Den ene har inkludert garasjeplass, men ikke balkong, og den andre har balkong men ikke mulighet for parkering.

Det er ikke noe gjesteparkering i nærheten som jeg vet om unntatt på en matbutikk hvor man bare kan stå i 1 time.

Jeg har ikke bil selv akkurat nå, men har ofte besøk av venner med bil og hadde derfor vært kjekt med en parkeringsplass.

Hva hadde dere valgt? Balkong eller garasjeplass? Jeg bor i en ganske stor by, med et parkeringsproblem. Har lappen og hadde bil før jeg flyttet hit, men siden det er så god kollektivtransport her kvittet jeg meg med den.

Anonymous poster hash: 78b9b...8d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er to leiligheter til salgs i samme bygg, til nesten identisk pris og samme antall kvadratmeter.

Den ene har inkludert garasjeplass, men ikke balkong, og den andre har balkong men ikke mulighet for parkering.

Det er ikke noe gjesteparkering i nærheten som jeg vet om unntatt på en matbutikk hvor man bare kan stå i 1 time.

Jeg har ikke bil selv akkurat nå, men har ofte besøk av venner med bil og hadde derfor vært kjekt med en parkeringsplass.

Hva hadde dere valgt? Balkong eller garasjeplass? Jeg bor i en ganske stor by, med et parkeringsproblem. Har lappen og hadde bil før jeg flyttet hit, men siden det er så god kollektivtransport her kvittet jeg meg med den.

Jeg hadde valgt balkong.

Kjøper ikke leilighet for at gjester skal ha parkering. De kan vel benytte kollektivtransport om de skal besøke deg, evnt betale for parkeringen.

Det er slik det er å bo i by.

• Liker 6
Skrevet

Uten bil ville jeg valgt balkong.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Balkong - uten tvil!

Anonymous poster hash: 69bbc...e38
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg bruker ikke balkongen pga innsyn fra naboene. Da jeg flyttet inn her hvor jeg bor nå, så hadde jeg ikke bil. Jeg hadde ikke tenkt å ha det heller, men bil er kjekt å ha, så derfor skaffet jeg meg det, så jeg hadde valgt garasjeplass

Endret av Testosteron
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skal du ha bil en dag selv på den bopellen, så høres det ut som om du er avhengig av parkeringsplass. Da velger du den om du ikke skal ha bil, skal kunne bo i boligen med kjæreste/barn.

Er alt dette uakruelt, kan du gå for balkong. Men du vet jo ikke om du får noen av dem?

Anonymous poster hash: dd275...4bf

Skrevet

For min del ville valget vært enkelt; balkong uten tvil!

Skrevet

Helt klart balkong!

Skrevet

Definitivt balkong.

Skrevet

Balkong, uten tvil. Den får du stor glede av selv (og potensielt også dine gjester)

Du sier ikke hvilken by du bor i, men i storbyer finnes det typisk parkeringshus hvor du kan leie fast plass i måneden. Avhengig av hvor sentralt, er dette typisk til 1500-2000 pr mnd. Og en parkeringplass koster gjerne 200'-600' å kjøpe.

Hadde aldri i verden valgt parkeringsplass over balkong. Du kan ofte leie deg fast parkeringsplass hvis du skulle få behov en dag

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk alle sammen! Da blir det nok balkong! Skal ringe megleren i morgen og høre om muligheter for å kjøpe/leie parkeringsplass i fremtiden. Tenker å kjøpe meg bil om noen år når jeg er ferdig å studere :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville valgt parkering, uten tvil. Men det kommer jo an på om du bar planer om å skaffe bil, bo der lenge (og kanskje skaffe bil senere, selv om du ikke tenker på det nå), og om du bruker balkong mye. Jeg bruker ikke mine ballonger noe særlig, og kunne klart meg uten. Parkering derimot, og spesielt i en by med parkeringsproblemer, er svært viktig for meg.

Anonymous poster hash: a1101...605

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde aldri kunnet bo i en leilighet uten balkong, hadde følt meg innestengt! Så uten bil hadde valget vært enkelt :-)

• Liker 1
Skrevet

Definitivt balkong.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Hadde uten tvil valgt parkering 😊

AnonymBruker
Skrevet

Garasjeplass. Lukeparkering på gata er noe drit.. Hater det. Da vi hadde det måtte vi parkere langt borti gokk og gikk kjempelangt tilbake til huset.

Anonymous poster hash: 2762e...089
  • Liker 1
Skrevet

Jeg personlig bruker balkongen min såpass lite at jeg hadde gått for garasjeplass. Da jeg bodde i Oslo bodde jeg også nærme parker og store friområder at jeg hadde så liten behov for det. Garasjeplass kan du også leie ut og tjene penger på, og dermed nedbetale boliglånet raskere :)

Skrevet

Definitivt parkering!

Slik jeg ser det er det vanskeligere å selge uten parkeringsmuligheter senere.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker også at det kommer veldig an på balkongen. Er den liten/stor, mye innsyn, hvilken vei er den vendt, osv. Er leiligheten veldig liten og balkongen er på 10 m2, så vil det jo helt klart være en fordel med balkong. Men er det en romslig leilighet med bare 2-3 m2 balkong, så blir det noe annet.

Garasjeplass er utrolig lukurativt i f.eks Oslo, og også langt tryggere enn vanlig gateparkering. Du kan fint få inn minst 1000 kr per mnd ved å leie ut parkeringsplassen, avhengig av hvor denne leiligheten befinner seg såklart. Det betyr at du kan nedbetale mer på boliglånet og få kortere nedbetalingstid (og dermed spare mye penger på renteutgifter :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer veldig an på balkongen, og hvor sentralt du bor, og hva en garasjeplass faktisk er verdt der. Sånn som i Oslo sentrum er jo en garasjeplass verdt veldig mye, og noe du kan leie ut.

Er balkongen liten og med innsyn til, blir den kanskje ikke mye brukt. Er det en større balkong, med mys sol i løpet av dagen, og ikke innsyn. Så blir den mest sannsynlig brukt mye. Er det andre fellesområder i borettslaget? En liten bakgård, takterrasse, eller parker i nærheten? For da er det ikke like stort behov for balkong.

Selv så er jeg helt avhengig av både skjermet stor balkong, og garasje. Godt ikke jeg bor midt i sentrum av en storby.

Anonymous poster hash: b8f72...9a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...