AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #1 Skrevet 14. mai 2015 Før i tiden så var treningssenteret (les: gymmet) en plass hvor mannfolk samlet seg og løftet jern og pratet "bullshit". Stemingen var alltid hyggelig og folk syntes det var gøy å se når andre hadde progresjon i forskjellige øvelser eller hadde vokst muskulært, man oppmutret hverandre og delte forskjellig treningserfaring. Antallet kvinner på gymmet på den tiden kunne man telle på en hånd, dvs. at det nesten ikke var noen. Hvis man spoler frem tiden til i dag så er treningssentrene fulle med kvinner. Og min personlige erfaring er at det selvfølgelig er hyggelig å hvile øynene på kvinner når man har pause mellom øvelsene, men det virker som andre menn har blit mer agressive og sjalu på andre menn og gjort treningssenteret til en form for konkurranse arena menn i mellom. Jeg har en hypotese om at siden kvinner har inntatt treningssenteret så går menn bevisst eller ubevisst rundt og prøver å tøffe seg for kvinnene som er der og da er de mindre hyggelige med andre menn på gymmet. Er det noen andre som har gjort ligende observasjoner som meg? Kjør debatt! Anonymous poster hash: 7f7e1...a11
Gjest O.G. Skrevet 14. mai 2015 #2 Skrevet 14. mai 2015 Debatt om hva??? Hvorfor skulle samhold mellom fyrene som trener sammen bli dårligere av at kvinner er på gymmen?
WubWub Skrevet 14. mai 2015 #3 Skrevet 14. mai 2015 Nei det her har jeg ikke lagt merke til. Men så ser ikke jeg på menn heller så kanskje det har gått meg hus forbi. Ellers så syntes jeg det utelukkende er positivt for folkehelsa at også kvinner holder seg aktive og sunne ved å bruke tid på gymmen! 5
King in the North Skrevet 14. mai 2015 #4 Skrevet 14. mai 2015 Debatt om hva??? Hvorfor skulle samhold mellom fyrene som trener sammen bli dårligere av at kvinner er på gymmen? Hvis du leser hovedinnlegget så får du svaret på spørsmålet ditt. Jeg tror derimot "hypotesen" er feil, og tåpelig. Og om det så var et problem , så er det ikke verre enn å slutte å trene på elendige commercial gyms uansett. For meg er det utelukkende positivt at kvinner begynner å interessere seg for å løfte vekter
King in the North Skrevet 14. mai 2015 #5 Skrevet 14. mai 2015 Nei det her har jeg ikke lagt merke til. Men så ser ikke jeg på menn heller så kanskje det har gått meg hus forbi. Ellers så syntes jeg det utelukkende er positivt for folkehelsa at også kvinner holder seg aktive og sunne ved å bruke tid på gymmen! ditto. Fokuserer for det meste på meg selv og treningen når jeg sporadisk drar meg ut av sofaen og bort til gymmet. 3
Gjest O.G. Skrevet 14. mai 2015 #6 Skrevet 14. mai 2015 Hvis du leser hovedinnlegget så får du svaret på spørsmålet ditt. Jeg tror derimot "hypotesen" er feil, og tåpelig. Og om det så var et problem , så er det ikke verre enn å slutte å trene på elendige commercial gyms uansett. For meg er det utelukkende positivt at kvinner begynner å interessere seg for å løfte vekter Vel, men det er jo ikke kvinnenes feil at mennene ikke kan ta seg sammen når det er damer tilstede.
King in the North Skrevet 14. mai 2015 #7 Skrevet 14. mai 2015 Vel, men det er jo ikke kvinnenes feil at mennene ikke kan ta seg sammen når det er damer tilstede. men hvorfor spørr du "hvorfor skulle samhold mellom fyrene som trener på gymmen bli dårligere av at kvinner er på gymmen?" Når ta bruker hele innlegget på å forklare nettopp hvorfor? Leser du bare overskriften og lar deg provosere? ingen har sagt at det er kvinners feil forresten, så det har du helt rett i! 2
Gjest O.G. Skrevet 14. mai 2015 #8 Skrevet 14. mai 2015 men hvorfor spørr du "hvorfor skulle samhold mellom fyrene som trener på gymmen bli dårligere av at kvinner er på gymmen?" Når ta bruker hele innlegget på å forklare nettopp hvorfor? Leser du bare overskriften og lar deg provosere? ingen har sagt at det er kvinners feil forresten, så det har du helt rett i! Jeg spurte pga jeg ikke såg problemet.
Kamikatze Skrevet 14. mai 2015 #9 Skrevet 14. mai 2015 (endret) Før kvinnenes inntog, stilte vi i treningstøy, shorts og t-shirt, joggebukse og singlet. Så kom kvinnene, så kom "motepresset", så sluttet de utrente kvinnene å komme pga mindreverdighetskomplekser for spandex-mafiaen. Den gang da, var det spesielt interesserte menn som dro og pumpet jern. - Ofte i regi av styrkeløfterklubber. Så kom kvinnetsunamien, og det poppet opp treningsstudio på annenhver holme og skjær, i industribygg og i smau. Så kom en generasjon dandys, som var mer interesserte i hvordan de tar seg ut enn hva de presterer, og som ser på treningsstudio som en potensiell sjekkearena. Mengden treningstudioer vi nå kan velge blant, er takket være kvinnene og sjølvdiggerne formidabel. Så formidabel at der sikkert finnes et studio for alle særinteresser. Da er sirkelen sluttet, og vi får igjen treningslokaler for folk som er mest interessert i vekta en løfter, enn å få bicepsen til å matche oppsvulmede botoxlepper. Ganske sikkert kommer der treningssentre som forbyr sylfider, og som setter en nedre BMI-grense for brukerne, slik at vanlige jenter skal våge å løpe av seg slengflesket, uten å føle at de kommer til kort i et lokale spekket med viderekomne, velsminkede hardbodies i pølseskinntrang spandex. Endret 14. mai 2015 av Kamikatze 6
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #10 Skrevet 15. mai 2015 HVORFOR samler det seg så mange rare folk på kg og stiller de underligste spørsmål om de fæle kvinnene?! Hvorfor møter jeg dem aldri irl? Seriøst - kom dere ut blant folk!Anonymous poster hash: 8b153...db5 8
Maleficenta Skrevet 15. mai 2015 #11 Skrevet 15. mai 2015 Debatt om hva??? Hvorfor skulle samhold mellom fyrene som trener sammen bli dårligere av at kvinner er på gymmen? Pga de grunnene ts nettopp skrev... jeg ser ikke bort ifra at det er noe i det.
Maleficenta Skrevet 15. mai 2015 #12 Skrevet 15. mai 2015 HVORFOR samler det seg så mange rare folk på kg og stiller de underligste spørsmål om de fæle kvinnene?! Hvorfor møter jeg dem aldri irl? Seriøst - kom dere ut blant folk!Anonymous poster hash: 8b153...db5 Ts har da ikke sagt at kvinner er fæle
Gjest O.G. Skrevet 15. mai 2015 #13 Skrevet 15. mai 2015 Pga de grunnene ts nettopp skrev... jeg ser ikke bort ifra at det er noe i det. Vel.
Maleficenta Skrevet 15. mai 2015 #15 Skrevet 15. mai 2015 Vel. Ike at det er kvinners feil. Er jo bra at vi og går og trener. Dette handler om mennene selv og deres innstinkter. 2
Gjest O.G. Skrevet 15. mai 2015 #16 Skrevet 15. mai 2015 Ike at det er kvinners feil. Er jo bra at vi og går og trener. Dette handler om mennene selv og deres innstinkter. Ja, de burde få seg noen gymmer hvor kvinner ikke har adgang.
Gjest Sukkerbit Skrevet 15. mai 2015 #17 Skrevet 15. mai 2015 JA, FORBY KVINNER FRA TRENINGSSENTRE! Kanskje kvinner skal begynne å ta annen buss enn menn også?
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #18 Skrevet 15. mai 2015 JA, FORBY KVINNER FRA TRENINGSSENTRE! Kanskje kvinner skal begynne å ta annen buss enn menn også? Du er klar over at det finnes mange treningssentre som er kun for kvinner? Anonymous poster hash: e5f77...5cc
Gjest Sukkerbit Skrevet 15. mai 2015 #19 Skrevet 15. mai 2015 Du er klar over at det finnes mange treningssentre som er kun for kvinner? Anonymous poster hash: e5f77...5cc Nei, det har jeg aldri hørt om. Det har uansett ingenting med mitt innlegg å gjøre.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #20 Skrevet 15. mai 2015 Neis, mennene fiser rundt på treningsenteret akkurat som før. Står å pjatter og er i veien også.Anonymous poster hash: 6cb5e...f50 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå