Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor stort minnekort har dere i mobilen? Får hele tiden opp at det ikke er plass til å laste ned ting eller lagre bilder. Har ikke så mye på mobilen.

Anonymous poster hash: 6326c...6f1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk at kameraet lagrer til minnekortet.

Hvor stort minnekort mobilen kan ha, kan du sjekke hos produsenten.

Flytt bilder og filmer du ikke trenger på mobilen over til en pc.

Jeg har 8 GB, kan nok tenke meg mer, men for mange bilder gjør endel funksjoner treige.

Skrevet

Bruker mobiler fortsatt minnekort? Har hatt iPhone altfor lenge, så har helt glemt slike ting.

Jeg har 64 GB på min telefon.

AnonymBruker
Skrevet

Har bare 2 GB.

Gjest pandabjørnen
Skrevet

Men er det det interne minnet som er for lite, eller er det minnekortet ditt som er for lite?

Hvilken mobil er det snakk om her?

For på den forrige (jobbe)mobilen jeg hadde så hjalp det nemlig ikke med et større minnekort (hadde 16 GB), fordi oppsettet i mobilen ikke ga meg friheten til å kunne flytte noe annet enn bilder over til minnekortet. Det interne minnet kunne ikke engang ta i mot de største oppdateringene som kom til selve mobilen, fordi det var for lite ( Samsung Galaxy X-Cover både versjon I og II ).

Eneste løsning her var en ny mobil, for de gamle stoppet opp hele tiden.

AnonymBruker
Skrevet

Har en Samsung Galaxy Trend plus.

Gjest pandabjørnen
Skrevet

Her kan det være internminnet som er for lite, når du sier (i startinnlegget) at det ikke er plass til å laste ned ting.

Her er et lite utdrag av hva www.klikk.no skrev om den mobilen når de testet den, og det er i grunnen det samme jeg opplevde med mine forrige jobbmobiler. Etter at jeg fikk en ny mobil med vesentlig større internminne, så fikk jeg en helt ny hverdag.

Kort sagt:

+ Ok kamera

+ Bra skjerm

+ Billig

- Lav videooppløsning

- Lite internlagring.

Skrevet

Har 16 GB minnekort, i tillegg til mobilens internminne på 16 GB. Samsung Galaxy S5.

Prøv å ha flest mulig apper på minnekortet. Internminnet fylles gjerne fortere pga kameraet og slike ting.

AnonymBruker
Skrevet

Har avinnstalert en del. Hva vet jeg ikke, men det er apper jeg ikke bruker, men som ligger der. Og nå ligger ikke det som viser at det er lite plass på toppen. Får høre med der jeg kjøpte mobilen, om de kan hjelpe meg.

Gjest pandabjørnen
Skrevet

Problemet med de mobilene jeg hadde tidligere fra jobben, var at de var så "låst" av mobilens operativt system at de ikke tillater å flytte noe annet enn bilder over til minnekortet. Men jeg kjenner ikke til hvordan det fungerer på din mobil, men om du går inn på

• Innstillinger,
  • Så fanen MER,
  • Så velger du Appstyring,
  • Der kan du da se hvilke Apper du har både lastet ned, hvilke som er på SD-kortet, hvilke som "kjører" og til sist Alle.

Her kan du så gå inn på hver enkelt App og se hva du kan gjøre med den. Enten avinstallere de du ikke bruker, eller så kan du ha muligheten til å flytte dem over på SD-kortet. Det var den muligheten jeg ikke hadde på mine jobbemobiler, for der var det valget "grået ut" og kunne dermed ikke velges. Det var en begrensning operativsystemet i mobilen som gjorde det.

Så på kamerainnstillingene kan du også velge å sette kameraet til å lagre bildene rett på minnekortet (om du ikke allerede har gjort det).

Jeg har i tillegg opprettet en Drop Box konto, som bildene automatisk blir overført til når jeg kommer i kontakt med et WiFi nettverk jeg er tilkoblet på. Kan også gjøres manuellet, men da bruker en datatrafikken på mobilabonnementet.

Fordelen med det er at det da automatisk også da dukker på på både nettbrett og pc/mac en har den samm Drop Box kontoen på. Det gjør at jeg sletter bilder og andre filer på mobilen, slik at jeg ikke bruker noe av minnet til de tingene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...