AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #1 Skrevet 14. mai 2015 Jeg har lest litt om tyskernes okkupasjon av Norge i 1940, og blir litt fascinert av bildene av tyske soldater som marsjerer ned Karl Johan. For meg fremstår det som ganske utrolig at det kunne skje. Hva hadde skjedd hvis Norge ble okkupert i dag på samme måte som i 1940, og utenlandske soldater plutselig marsjerte ned Karl Johan? Hadde folk forstått hva som skjedde? Hadde man respektert det? Har samfunnet utviklet seg såpass mye siden 1940 at reaksjonene hadde vært annerledes? Hadde folk vært redde, eller hadde man (kanskje helst den yngre generasjonen) heller hatt en "fuck-this-shit-holdning" til hele situasjonen? Hva tror dere? Anonymous poster hash: e7e8a...cac
Christiania_Oslo Skrevet 14. mai 2015 #2 Skrevet 14. mai 2015 Russerne kjem,russerne kjem! Nei altså,regjerings ville vel lagt seg flat og blitt rævpult og norsk politi ville vel brukt 3-4timer bare på å innkalle til et møte. Ola dunkere ville nok stått der og klødd seg i huet, og resten ville ty til forsvar.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #3 Skrevet 15. mai 2015 Jeg tror virkelig ikke folk hadde forstått hva som skjedde, og satt all lit til regjeringa, som naturligvis hadde rømt landet umiddelbart og overflatt situasjonen til folket, dermed hadde alle sittet apatiske og ikke ant hva de skulle gjort fordi vi er blitt for bortskjemte og for skjerma av realiteten. Ingen her kan assosiere seg med hverken krisen i ukraina, egypt eller palestina, de fleste gidder ikke engang å lese om det men bare vet at "noe" foregår der. Selv ville jeg mobilisert de revolusjonsgruppene som er, det finnes "hemmelige" grupper som forberederer seg på et slikt scenario og nei da mener jeg ikke myndighetene men folket som har gått sammen og har en plan. Disse blir i det vanlige livet hetsa pga det, men det er de som virkelig har peil på hva man kan gjøre om det skjer og hvordan man infiltrerer og bekjemper sånt. Jeg er for væpna revolusjon og hadde ikke nølt med å gått ut i gatene å kjempet med livet mitt. Det er ikke bare min egen komfort og trygghet det handler om men alle generasjonene etter så jeg hadde lagt fra meg frykten hjemme og gått inn i kampen som om det var "dommedag" for å redde landet og verden. Anonymous poster hash: d284f...a18
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #4 Skrevet 15. mai 2015 Etter å ha sett krig på nært hold, så hadde jeg fått ganske så hetta, og gjort alt jeg kunne for å stikke langt avgårde. Krig er så mye mer brutalt enn det folk klarer å ta inn over seg. Men tror nok veldig mange hadde møtt problemet med en arrogant holdning og forventa at andre skulle rydde opp for de. Det er jo gjerne det nordmenn gjør i hverdagen også - de forventer at andre skal fortsette å sy silkeputer under deres armer. Anonymous poster hash: e3263...b8a
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #5 Skrevet 15. mai 2015 Olaf du må vakne, indianarane kjem! Anonymous poster hash: 28a17...fbc
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #6 Skrevet 15. mai 2015 Det eneste jeg har bestemt meg for er at om det blir ordentlig krig så skal jeg avlive hunden min. Vil ikke risikere å måtte forlate henne eller at noen dreper henne på en grusom måte. Anonymous poster hash: ba8db...624
Gjest Walden Skrevet 15. mai 2015 #7 Skrevet 15. mai 2015 Blir vi ikke okkupert as we speak a? Av moslimer? Vi reagerer med å dra ned trusa og åpne rasshølet? I mens vi vifter med det norske flagget og smiler. Kvinnene åpner beina. Bare tuller! Neida Joda Neida Joda.. Neida..
WubWub Skrevet 15. mai 2015 #8 Skrevet 15. mai 2015 Olaf du må vakne, indianarane kjem! Anonymous poster hash: 28a17...fbc RUN FOR THE HILLS, ZHE GERMANS IS COMING
BlendaSensitive Skrevet 17. mai 2015 #9 Skrevet 17. mai 2015 Om det var nazister, så kunne man tro utfra kommentarfeltet i aviser og aktuell debatt her på KG at ganske mange nordmenn ville stått på karl johan og ropt hurra. Eller for å si det like sjarmerende som bruker over skriver: "reagerer med å dra ned trusa og åpne rasshølet? I mens vi vifter med det norske flagget og smiler. Kvinnene åpner beina. "
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå