AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #1 Skrevet 14. mai 2015 Hvordan kan jeg få det tykke håret mitt tilbake? Håret mitt har plutselig blitt så tynt, og jeg kan såvidt gre det før det detter av mye hår har dere noen tips til meg? Takk Anonymous poster hash: f4075...eb5
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #2 Skrevet 14. mai 2015 B-vitaminer! Og kanskje ta en titt på hormonbalanse, hvis du har noen grunn til å mistenke ubalanse der. Andre tips kan være å ikke vaske håret for ofte, men pass på å vaske hodebunnen helt ren for evt rester etter produkter osv hver gang du vasker håret. Massér gjerne hodebunnen, selv om det får deg til å føle at håret faller av.. Det gjør det ikke. Bare bruk fingertuppene og massér forsiktig for å stimulere til bedre blodsirkulasjon. Ellers er det lurt å ikke ha håret i stramme frisyrer ofte. For å prøve å finne ut hva som gjør at du mister hår kan du prøve å tenke deg tilbake 3 mnd - det er hårets vekstfase. Så hvis det skjedde noe spesielt stressende eller lignende for 3 mnd siden, kan det forklare hvorfor du mister hår nå. Det tar 3 mnd før håret faller av, liksom. Anonymous poster hash: 4345f...251
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #3 Skrevet 15. mai 2015 Tenker og hormonubalanse, stress, evt lavt stoffskifte og/el lavt jernlager. Jeg mistet masse hår plutslig, har det tjukke , lange nydelige håret, min stolthet, og det var så vondt å oppleve at håret bare falt av. Men, så tok jeg blodprøve og det viste seg at jeg hadde anemi , dvs kritisk lavt jernlager. Så nå tygger jeg jerntabeletter ( kjper amino jern på helsekost, bruker dobbel dose for øyeblikket, og merker at håret har blitt bedre. Jeg ville tatt bodprøver hvis jeg var deg, der du tar av alle hormonene, jern og stoffskifte. Håper du finner ut av det ts, føler med deg! Anonymous poster hash: e9e69...d35
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #4 Skrevet 15. mai 2015 Det skjedde meg også og fant ut av jeg har flass og eksem i hodebunnen. Hårtapet stoppet da jeg kjøpe en sjampo, Selukos på apoteket. Bruk i alle fall milde hårprodukter. Anonymous poster hash: 37111...088
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå