Gå til innhold

Steke pannekaker i ovn?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så lei av å måtte bruke masse stekesmør og lang tid på å steke pannekaker i panne, så falt det meg inn at det kanskje går an å legge aluminiumsfolie på en stekeplate og sette den i ovnen. På den måten ville jeg kunne lage flere på en gang, og jeg kunne unngått at smøret. Er det noen her som har prøvd å steke pannekaker i ovn? Fungerer det?

Anonymous poster hash: f81fb...f26
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du kan prøve ovnspannekake. Da har du pannekakerøre, eventuelt blandet med diverse skinke, grønsaker og annet godt, heller i en smurt langpanne og steker på 180 grader i ca 40 min.

edit: Ovnspannekake kan lages med mer sammalt mel enn vanlige pannekaker, så det kan gjøres sunnere. Veldig godt i matpakka med ost på dagen etter.

Endret av Sølvrosen
AnonymBruker
Skrevet

Noen andre som har prøvd å steke pannekaker i ovn? Jeg tenker da på helt vanlige pannekaker, ikke en oppskrift tilpasset ovn-steking.

Anonymous poster hash: 4bc09...8c7
AnonymBruker
Skrevet

Du kan prøve ovnspannekake. Da har du pannekakerøre, eventuelt blandet med diverse skinke, grønsaker og annet godt, heller i en smurt langpanne og steker på 180 grader i ca 40 min.

edit: Ovnspannekake kan lages med mer sammalt mel enn vanlige pannekaker, så det kan gjøres sunnere. Veldig godt i matpakka med ost på dagen etter.

Whaaat? Dette hørtes godt ut! Hvorfor har jeg ikke hørt om dette før!

Anonymous poster hash: bd609...e15

Skrevet

Whaaat? Dette hørtes godt ut! Hvorfor har jeg ikke hørt om dette før!

Det er godt :biggrin:

Jeg tror ikke det er så veldig vanlig, for jeg har aldri blitt servert det andre steder enn hjemme. Pappa er ingen kokk, men pannekakerøre kan han. Å steke pannekaker til tre sultne barn tar tid, så da ble det ovnspannekake.

AnonymBruker
Skrevet

Det er godt :biggrin:

Jeg tror ikke det er så veldig vanlig, for jeg har aldri blitt servert det andre steder enn hjemme. Pappa er ingen kokk, men pannekakerøre kan han. Å steke pannekaker til tre sultne barn tar tid, så da ble det ovnspannekake.

Skal teste det! Høres kjempe godt ut 😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...