Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg bruker for tiden en BB cream som er helt grei, men jeg ønsker meg en som gir litt mer fukt og som ikke minst dekker rødheter i huden min. Er det sånn at jeg da burde velge CC cream?

Kan noen anbefale meg en god en som ikke lukter sterkt? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler San Souis sin CC krem med grønnskjær :)

Skrevet

Anbefaler San Souis sin CC krem med grønnskjær :)

Takk! Vet du om man får kjøpt den i Norge så jeg eventuelt kan prøve den på? :)
Skrevet

Takk! Vet du om man får kjøpt den i Norge så jeg eventuelt kan prøve den på? :)

Eg har kjøpt den i eit parfymeri, så trur ikkje det blir noko problem :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er forskjellen på CC cream og BB cream?

Jeg er HELT i mot bruk av BB cream ihvertfall, fordi den inneholder bleaching som bleker hudpigmentene. Japanerne bruker det for å se mere hvite ut, og i sør afrika og karibien er det også blitt populært å bleke huden sin med kjemikalier og det er ikke bra. Som hvit skjønner jeg ikke hvorfor man skal bli lurt til å bleke huden sin enda mer, det finnes andre mer naturlige måter å f.eks bli kvitt mørke arr eller lignende på. Blandt annet er sitronsaft effektivt, og man skal ikke bleke hele ansiktet sitt bare fordi man innbiller seg det vil ta vekk et par urenheter.

Anonymous poster hash: c94c0...726
AnonymBruker
Skrevet

Elsker BodyShop sin!

Anonymous poster hash: f6702...75f
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg anbefaler denne http://www.schrammek...g/blemish-balm/. Fargene passer de fleste. Den blender godt inn i huden og demper rødhet godt. Drøy i bruk. Meget kurant for en typisk aknehud, og inneholder gode ingredienser som reparerer huden.

Edit: Må nevne at dette er min post nummer 100 :danse:

Endret av Underhuden
  • Liker 1
Gjest Magdalene
Skrevet

Clinic sin cc-cream er god

Skrevet

Hva er forskjellen på CC cream og BB cream?

Jeg er HELT i mot bruk av BB cream ihvertfall, fordi den inneholder bleaching som bleker hudpigmentene. Japanerne bruker det for å se mere hvite ut, og i sør afrika og karibien er det også blitt populært å bleke huden sin med kjemikalier og det er ikke bra. Som hvit skjønner jeg ikke hvorfor man skal bli lurt til å bleke huden sin enda mer, det finnes andre mer naturlige måter å f.eks bli kvitt mørke arr eller lignende på. Blandt annet er sitronsaft effektivt, og man skal ikke bleke hele ansiktet sitt bare fordi man innbiller seg det vil ta vekk et par urenheter.

Tviler på at dette stemmer, altså. :opplyser:

• Liker 4
Skrevet

Bruker denne fra Dior. Jeg kan også lett bli rød i huden, men denne gjør virkelig underverker. Bruker ikke foundation lenger pga denne, kun et transparent pudder over. Helt fantastisk! Kan også legge til at jeg har svært sensitiv hud som lett kan få urenheter.

AnonymBruker
Skrevet

Tviler på at dette stemmer, altså. :opplyser:

Jeg gjorde litt mer research nå, og det stemmer forhold til de asiatiske bb creamene. Og slik jeg fikk denne infoen var fra en kinesisk selger på ebay som jeg spurte om dette spesifikk og hun sa ja. Men ser at det er forskjell på de asiatiske bb creamene og ikke asiatiske bb creamene :) Men de fleste inneholder et stoff (noe på A...) som sperrer for UV stråler så man blir jo hvertfall ikke brunere da uansett :P

Kunne forsåvidt tenkt meg å prøve bb cream siden de skal ha så god dekk evne og samtidig se naturlig ut, men har styrt unna fordi jeg trodde dette med blekingen gjaldt alle bb creams. My bad!

Noen som kan si meg om man kan bruke bb cream kun på de plagede områdene, som en concealer, og resten av ansiktet uten sminke? vil dette syntes eller blender det seg inn i overgangene/kantene?

Skrevet

Jeg gjorde litt mer research nå, og det stemmer forhold til de asiatiske bb creamene. Og slik jeg fikk denne infoen var fra en kinesisk selger på ebay som jeg spurte om dette spesifikk og hun sa ja. Men ser at det er forskjell på de asiatiske bb creamene og ikke asiatiske bb creamene :) Men de fleste inneholder et stoff (noe på A...) som sperrer for UV stråler så man blir jo hvertfall ikke brunere da uansett :P

Kunne forsåvidt tenkt meg å prøve bb cream siden de skal ha så god dekk evne og samtidig se naturlig ut, men har styrt unna fordi jeg trodde dette med blekingen gjaldt alle bb creams. My bad!

Noen som kan si meg om man kan bruke bb cream kun på de plagede områdene, som en concealer, og resten av ansiktet uten sminke? vil dette syntes eller blender det seg inn i overgangene/kantene?

Den jeg bruker blander seg fint med huden, så jeg gjør ofte som du skriver her. Derimot så vil jeg ikke si at den har en sterk dekkevne, men den gjør at huden ser veldig frisk og fin ut. Dersom du har mulighet, ville jeg spurt etter å få en prøve på den feks :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med Armanis Luminessence CC Cream. Jeg har delvis tørr og tidvis litt rødflammet hud.

Anonymous poster hash: ac571...a88
Skrevet

Åå, så mange å velge i :) tusen takk!

AnonymBruker
Skrevet

En BB krem som har utrolig god dekkevne er Jane Iredal sin BB krem.

Denne har sinnsykt god dekkevne og spf 25.

Når det gjelder CC krem så har jeg hørt mye godt om Chanel sin nye CC krem,

men den har jeg ikke prøvd selv enda. Men har så lyst til å kjøpe den.

Den har faktisk spf 50 så solfaktor er veldig høy i denne.

En CC krem som gir veldig god fukt til huden er Ole Henriksen sin CC krem.

Men denne har absolutt ikke like god dekkevne som Jane Iredal sin BB krem.

Den har også spf 25.

Anonymous poster hash: b339c...ed9
Gjest earlgrey
Skrevet

Clinic sin cc-cream er god

Signerer denne :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...