Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisann :) Er det noen her som har skrevet ønskeliste til dåp? Er det frekt? Jeg er førstegangsmamma og aner ikke om jeg skal gjøre det eller ikke. Jeg har veldig lyst for er redd for at mange kjøper likt til dåp. Det er det jeg har erfart når jeg har vært i dåp selv.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

må si at det ikke hadde vært dumt sikkert. vi gjorde ikke det og vi fikk jo ørten smykker fra bjørklund, 2 ringer. Smykkeskrin osv. Fint det og mener ikke være utaknemlig. men da jeg så ett vennepar hadde laget liste, så fikk de jo veldig prktiske ting, bæremeis, en gyngesak , ullunderlag til vogn osv (kommer ikke på nå). Ikke alt an en og enhver men dette var jo fra nærmeste og spleiset litt og sånn da :)
veldig kjekt!
Snuppa er 3 år nå men hvor ofte har jeg lyst å sette på hu kjeder og ringer da .... :fnise:
Så ja det vil jeg ikke si er noen dum ide. bare sånn så ikke folk tenker man "forventer" at man skal kjøpe det som står. :)

Anonymous poster hash: caccd...f42
AnonymBruker
Skrevet

Vi lagde ønskeliste. Utrolig greit, da fikk vi ting vi/baby trenger, i stede for masse av de "vanlige" dåpsgavene som gjerne bare støver ned.. Fikk inntrykk av at gjestene var fornøyde med det, ble mye enklere. Greit og ha noe i en hver prisklasse da :)

Anonymous poster hash: d970d...5cc

• Liker 1
Skrevet

Vi har lagd ønskeliste som har blitt sendt rundt til familiene våre. De fleste spurte etter det så da satte vi opp en liste. Både små og store ting som er nyttige og som vi ønsker oss til datteren vår.

AnonymBruker
Skrevet

Veldig godt for oss som gjester å vite hva barnet trenger/ønsker seg!

Anonymous poster hash: 91503...673
Gjest Tekola
Skrevet

Vi ble spurt, og folk var veldig glade for tips! :)

Rørospledd til barn, sang- og eventyrbøker, Bergans barnehagesekk og brukbart(!) barnebestikk er ting som fort glemmes bort, men som er veldig kjekt, samt noe barnet har glede av i etterkant, kanskje også i større grad enn smykker og sparebøsser :jepp:

Skrevet

Me laga ei liste for oss sjølv, som me distribuerte til dei som spurte oss. (Noko dei fleste faktisk gjorde. Og dei som ikkje spurte, fekk me ikkje dei typiske dåpsgavene frå. ;) )

• Liker 1
Skrevet

Så fint!! Da prøver jeg meg på en ønskeliste 😊 takk for tips!

Skrevet

Vi holder på å sette opp en ønskeliste da besteforeldrene har ønsket dette. Vi har foreløpig skrevet opp bøker, kniv, bunadsølv, løpesykkel, bæremeis, sekk, termos, matboks, servise, bestikk, bObles, penger på sparekonto og sportsvogn. Syns det er litt vanskelig å finne gode gaver, så her tas alle tips imot!

Gjest Wei Wei
Skrevet

Vi skal lage en liste som familien og vennene får (de jeg er sikker på at kommer til å ønske å gi gaver).

Skrevet

Beste dåpsgaven jeg har sett er lekestativ. Sånn solid i tre som kan bygges på :) en dåpsgave som varer lenge og gir mye glede :)

Skrevet

Vi hadde en muntlig ønskeliste. :biggrin:

Skrevet

Jeg syns folk kjøper mye upraktisk dill til dåp/navnefest. Smykker til små jenter, sølvtøy til gutter, ørti sparebøsser og annet fjas de blir dyttet på hos gullsmeden.

Ønskeliste er helt innafor, syns jeg. Veldig fint å få tips til bruksting som baby trenger eller kan ha en reell glede av etterhvert.

Vi fikk sølvtøy, ferdig gravert slik at det ikke kunne byttes. Det hadde vært helt greit om vi ønsket oss det, men det er noe som familien har brukt STORE summer på og som knapt blir brukt fordi det bare ligger i en skuff. Da hadde jeg satt større pris på en donasjon til UNICEF eller Redd Barna, for å være ærlig. Men det har jeg jo selvfølgelig ikke sagt til familien, da takket vi pent. Og det finnes helt sikkert de som syns det er stas med slikt, men isåfall er det fint å skrive på ønskelista ;)

AnonymBruker
Skrevet

Den beste gaven vi fikk var tripp trapp stol. Gav også ut ønsker til folk men de kom likevell drassende med sparebøsser, dåpsatestholdere osv i sølv. Hva skal vi med det? Blir bare stående i en eske i skapet likevell..

Anonymous poster hash: f49c6...5c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...