AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #1 Skrevet 14. mai 2015 Hei! Jeg lurer på om noen har noe peil på hva dette kan være? Er 23 år og har aldri hatt noen allergi eller reagert på mat og andre ting. Blir det ikke bedre så skal jeg til legen på mandag,'men tenkte å høre her i mellomtiden!Anonymous poster hash: ab6a3...ec7
Underhuden Skrevet 15. mai 2015 #2 Skrevet 15. mai 2015 (endret) Dette kan komme av mange årsaker. Jeg ville gått til en hudlege med det og forhørt meg. Hvilken hudtype har du? Har du slitt med akne? Har du nylig gjort noen kost- eller livsstilsendringer? Begynt på hormonpreparater? Hva slags produkter bruker du (hud og makeup)? Er det likedan på begge sider av ansiktet? Endret 15. mai 2015 av Underhuden
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #3 Skrevet 15. mai 2015 Dette kan komme av mange årsaker. Jeg ville gått til en hudlege med det og forhørt meg. Hvilken hudtype har du? Har du slitt med akne? Har du nylig gjort noen kost- eller livsstilsendringer? Begynt på hormonpreparater? Hva slags produkter bruker du (hud og makeup)? Er det likedan på begge sider av ansiktet? Har slitt med akne, men har ikke hatt et eneste utbrudd på mange år. Eneste er noen arr som sitter igjen. Jeg bruker dag/natt krem fra cosmica, det har jeg gjort i to år. Kjøpte påfyll forrige uke, og da hadde de kommet i ny pakning, men regner med at innholdet bør være det samme?! Ellers bruker jeg dior foundation, den har jeg og brukt over et år. Begynte med ny sminkekost for typ 9 uker siden, men er det ikke litt sen reaksjon hvis det er den jeg har reagert på? Har ikke fått det på samme plass på andre siden i ansiktet, men har derimot fått det i pannen! Tusen takk for svar.Anonymous poster hash: ab6a3...ec7
Underhuden Skrevet 15. mai 2015 #4 Skrevet 15. mai 2015 (endret) Har slitt med akne, men har ikke hatt et eneste utbrudd på mange år. Eneste er noen arr som sitter igjen. Jeg bruker dag/natt krem fra cosmica, det har jeg gjort i to år. Kjøpte påfyll forrige uke, og da hadde de kommet i ny pakning, men regner med at innholdet bør være det samme?! Ellers bruker jeg dior foundation, den har jeg og brukt over et år. Begynte med ny sminkekost for typ 9 uker siden, men er det ikke litt sen reaksjon hvis det er den jeg har reagert på? Har ikke fått det på samme plass på andre siden i ansiktet, men har derimot fått det i pannen! Tusen takk for svar. Anonymous poster hash: ab6a3...ec7 Har du testet noen gode salongmerker? Diorsminken har jeg hørt flere reagerer på med nupper og kviser, kanskje verdt å forsøke noe annet? En god og reparerende BB-cream eller et lett mineralpudder? Men om du ikke har reagert på den før.. Jeg vet ikke.. Det kan hende de har skiftet formula på kremen din når de har endret emballasje? Verdt å gjøre reasearch på dette. Huden har en cellefornyelsessyklus på ca 28 dager. Hva du har gjort de siste 28 dagene er verdt å ta i betraktning mtp hvordan huden din har det i dag. Det kan også være klimaendring/sol har hatt en innvirkning. Kosthold, rengjøring av koster, sminke, produkter - alt har en innvirkning. Selv mobilbruk og hodepute sies å kunne spille inn. Det kan lønne seg å føre en "hudlogg" hvor du fører opp endringer i alle nevnte faktorer og se hva som kan være utslaget. Endret 15. mai 2015 av Underhuden
tutti.frutti94 Skrevet 15. mai 2015 #5 Skrevet 15. mai 2015 (endret) feil Endret 15. mai 2015 av tutti.frutti94
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #6 Skrevet 15. mai 2015 Jeg begynte å få dette på begge kinn i tolvårsalderen. Leger og hudleger i distriktet visste ikke hva det var, de tok meg ikke seriøst: "det er noe opphopet talg, stikk hull på det". Men da jeg ble 18, eskalerte det. På et tidspunkt hadde jeg 200 i ansiktet. Jeg ble desperat. Jeg fant først da ut hva det var med å sende bilder til hudspesialister i utlandet. Jeg fikk det også konstatert da jeg var i Oslo og i London. Jeg brukte tusenvis av kroner. Først på laserbehandling og tur til Oslo att og frem. Det gjorde at de ble borte en stund, men de kom tilbake (det rant blod osv, og da smittet det igjen). Jeg prøvde også elektrolyse uten hell. Jeg prøvde også dyptvirkende syrebehandlinger m.m. Løsningen var latterlig enkel, (for meg, ulikt for alle): vitaminer. jeg leste meg desperat opp, og fant ut av man har veldig svekket imunnsystem da kroppen ikke klarer oppdage hpv-viruset innen så lang tid. Jeg begynte fast på en god multivinpille, pluss jern osv. Passet på at jeg ikke pellet/klødde på området også. I mellomtiden var jeg desperat, og fant flere løsninger jeg ville teste ut: feks cellegiftbehandling, noe som ikke er utbredt for å bruke på vorter i norge enda, men i Oslo gjør volvat det med innsprøyting og påsmøring. Det skal også være mulig å prøve sterk syre på hver kveld (best å bestille fra utlndet der de er sterkere enn på apotek her), da huden får skader og immunsystemet prøver å reparere skaden og "finner" viiruset. Men vips, jeg våknet en dag og alle var vekk. Det var ikke til å tro, etter alle årene. Så jeg advarer deg om at om du bor på et sted med dårlige leger, vet de ikke hva dette er. Men jeg lover deg, dette er fltvorter, jeg har 8 års erfaring. Det finnes løsninger! Jeg blir til å følge med i denne tråden, jeg føler med deg! Anonymous poster hash: 5481e...a1b
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #7 Skrevet 15. mai 2015 AB over her, glemte skrive HVA det er - flatvorter! Anonymous poster hash: 5481e...a1b
tutti.frutti94 Skrevet 16. mai 2015 #9 Skrevet 16. mai 2015 Kan du utdype? jeg bare skrev noe som ble feil, og redigerte det bort, så måtte jeg skrive noe..
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #10 Skrevet 16. mai 2015 Jeg begynte å få dette på begge kinn i tolvårsalderen. Leger og hudleger i distriktet visste ikke hva det var, de tok meg ikke seriøst: "det er noe opphopet talg, stikk hull på det". Men da jeg ble 18, eskalerte det. På et tidspunkt hadde jeg 200 i ansiktet. Jeg ble desperat. Jeg fant først da ut hva det var med å sende bilder til hudspesialister i utlandet. Jeg fikk det også konstatert da jeg var i Oslo og i London. Jeg brukte tusenvis av kroner. Først på laserbehandling og tur til Oslo att og frem. Det gjorde at de ble borte en stund, men de kom tilbake (det rant blod osv, og da smittet det igjen). Jeg prøvde også elektrolyse uten hell. Jeg prøvde også dyptvirkende syrebehandlinger m.m. Løsningen var latterlig enkel, (for meg, ulikt for alle): vitaminer. jeg leste meg desperat opp, og fant ut av man har veldig svekket imunnsystem da kroppen ikke klarer oppdage hpv-viruset innen så lang tid. Jeg begynte fast på en god multivinpille, pluss jern osv. Passet på at jeg ikke pellet/klødde på området også. I mellomtiden var jeg desperat, og fant flere løsninger jeg ville teste ut: feks cellegiftbehandling, noe som ikke er utbredt for å bruke på vorter i norge enda, men i Oslo gjør volvat det med innsprøyting og påsmøring. Det skal også være mulig å prøve sterk syre på hver kveld (best å bestille fra utlndet der de er sterkere enn på apotek her), da huden får skader og immunsystemet prøver å reparere skaden og "finner" viiruset. Men vips, jeg våknet en dag og alle var vekk. Det var ikke til å tro, etter alle årene. Så jeg advarer deg om at om du bor på et sted med dårlige leger, vet de ikke hva dette er. Men jeg lover deg, dette er fltvorter, jeg har 8 års erfaring. Det finnes løsninger! Jeg blir til å følge med i denne tråden, jeg føler med deg! Anonymous poster hash: 5481e...a1b Oi ok. Det hørtes ekstremt ut. Jeg var innom apoteket og de mente det kunne være en allergisk reaksjon, så jeg har prøvd allergipiller i første omgang. Er det ikke bedre ila nærmeste dagene skal jeg rett til lege. Takk for tipsene! Anonymous poster hash: ab6a3...ec7
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #11 Skrevet 16. mai 2015 Jeg tenker elveblest med en gang. Rart det ikke er rødt da dog, men det kan skje at det ikke er det. Hvordan ser brystet ditt ut? Har det sånne røde, små flekker det også? Og resten av kroppen eventuelt? Er det bare i ansiktet? Anonymous poster hash: 15552...0a9
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #12 Skrevet 16. mai 2015 Jeg tenker elveblest med en gang. Rart det ikke er rødt da dog, men det kan skje at det ikke er det. Hvordan ser brystet ditt ut? Har det sånne røde, små flekker det også? Og resten av kroppen eventuelt? Er det bare i ansiktet? Anonymous poster hash: 15552...0a9 Det var elveblest mannen på apoteket også sa han trodde det var. Det er ikke rødt nei, og jeg har kun i ansiktet.! Anonymous poster hash: ab6a3...ec7
Underhuden Skrevet 16. mai 2015 #13 Skrevet 16. mai 2015 (endret) Oi ok. Det hørtes ekstremt ut. Jeg var innom apoteket og de mente det kunne være en allergisk reaksjon, så jeg har prøvd allergipiller i første omgang. Er det ikke bedre ila nærmeste dagene skal jeg rett til lege. Takk for tipsene! Anonymous poster hash: ab6a3...ec7 ^ Helt rett. Det kan være en allergisk reaksjon eller eksem. Gå til hudlege Endret 16. mai 2015 av Underhuden
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #14 Skrevet 16. mai 2015 Jeg lover deg at det er flatvorter, er bare å skrape borti en og bli borti et annet sted, og over natta er det mer der. Du kan også ta hpv-test - flatvorteviruset er hpv type 2, 3, 10 (testen viser dette! tar maks en uke før du får svar!) Anonymous poster hash: 5481e...a1b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå