Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har arvet dette sølvet, og lurer på om noen vet hvor det hører til?

post-92347-1097147_thumb.jpg

AnonymBruker
Skrevet

Sikkert fra det området den slektningen du har arvet sølvet kommer fra. Hvorfor har du forresten ikke arvet hele bunaden`?

Anonymous poster hash: 3928b...1a5
Gjest morhjertegod
Skrevet (endret)

Jeg har arvet dette sølvet, og lurer på om noen vet hvor det hører til?

Den lille øverst til venstre, er jo en typisk barnesølje, som de fleste barn har på festdrakter og bunader. Denne har begge min jenter, jeg hadde en da jeg var liten, tror ikke den hører til et spes sted.

Endret av morhjertegod
AnonymBruker
Skrevet

Det er kjøpt hos Nille. Bare juggel.

Anonymous poster hash: 13965...f97

• Liker 1
Gjest Ravna
Skrevet (endret)

.

Endret av Ravna
Skrevet

De to øverste og den til høyre i midten er jeg sikker på er søljer til beltestakken fra Øst-Telemark. Tror de lager dem med mer pynt i dag, men jeg har sett den eldre generasjonen i min familie bære nesten nøyaktig like.

Om de er ekte eller ikke har jeg ikke peiling på :)

Skrevet

enig med Cubit at det ser ut som telemark. Men den dragesøljen til venstre synes jeg ligner mer på sagasølvserien som var populær på 90-tallet, enn bunadsølv? og det nederste - er det et armbånd? Aldri hørt om armbånd til bunad. Tror ikke det er bunadsølv.

AnonymBruker
Skrevet

Sikkert fra det området den slektningen du har arvet sølvet kommer fra. Hvorfor har du forresten ikke arvet hele bunaden`?

Anonymous poster hash: 3928b...1a5

Det er ikke uvanlig at bunaden er utslitt og sølvet ikke er utslitt? Mamma arvet sølv fra sin mormor, men endte med å kjøpe ny bunad

Anonymous poster hash: a8bc5...524

Skrevet

Den store er ei bolesølje fra Telemark. Den lille en standard barnesølje, så er det en halsring muligens fra Telemark og en sølje og et armbånd som ikke er bunadsølv.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...