Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Vi bor i ett sameie, hvor det ikke finnes noen regler ved bruk av felles areal som jeg kan finne.

Naboen min har satt opp hyller til oppbevaring i felleskjelleren, her er det overfylt av private eiendeler som vesker, sko, verktøy, sofaer, senger, klær etc. Vi bor i ett hybelhus hvor hver leilighet er på 35 kvm, med to tilhørende oppbevaringsboder. Denne naboen som har tstt seg sånn til rette sitter også i styret, og jeg er derfor usikker på om dette er lov eller ikke..

Anonymous poster hash: 1ec59...ea2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Vi bor i ett sameie, hvor det ikke finnes noen regler ved bruk av felles areal som jeg kan finne.

Naboen min har satt opp hyller til oppbevaring i felleskjelleren, her er det overfylt av private eiendeler som vesker, sko, verktøy, sofaer, senger, klær etc. Vi bor i ett hybelhus hvor hver leilighet er på 35 kvm, med to tilhørende oppbevaringsboder. Denne naboen som har tstt seg sånn til rette sitter også i styret, og jeg er derfor usikker på om dette er lov eller ikke..

Anonymous poster hash: 1ec59...ea2

Dette er ikke lov. naboen har fått tildelt sine rom og skal forholde seg til det. Man kan ikke ta seg til rette som man vil selv om det er fellesrom dette må i såfall de andre beboerne godkjenne. I tillegg må man ta hensyn til om dette er en brannfelle med og la ting bli oppbevart slik. Det er ikke lov hos oss og heller ikke godkjent av brannvesenet.

Anonymous poster hash: e45c0...ad2

Skrevet

Dette er ikke lov. naboen har fått tildelt sine rom og skal forholde seg til det. Man kan ikke ta seg til rette som man vil selv om det er fellesrom dette må i såfall de andre beboerne godkjenne. I tillegg må man ta hensyn til om dette er en brannfelle med og la ting bli oppbevart slik. Det er ikke lov hos oss og heller ikke godkjent av brannvesenet.

Anonymous poster hash: e45c0...ad2

DETTE!! Klag til styret

Skrevet

Nå fikk jeg nesten lyst til å synke ned på naboen din sitt nivå og si "Er sakene låst inne? Hvis ikke er de vel til felles benyttelse siden de er plassert i fellesaralet. Begynn å bruke vesker og verktøy. Slå deg ned i sofaen med kaffekanna og en bok, kanskje det er et pledd der du kan bruke"

Dette er neppe veien å gå, kontakt styret. Naboen er neppe i styret alene.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Send inn forslag til endring av husordensreglene til neste Generalforsamling. Til inspirasjon har jeg sakset inn fra husordensreglene i borettslaget jeg bor i:

"FELLESROM

Unødig opphold i fellesrom er ikke tillatt, og all ferdsel må foregå uten sjenanse for naboene.

Inngangsdørene til blokkene og dørene i fellesarealene skal alltid være låst. Uvedkommende skal ikke slippes inn i oppgangen, det være seg personer som skal fordele reklame eller andre.

Lufting må skje med varsomhet slik at frostskader ikke oppstår, eller uvedkommende kommer inn.

Det er forbudt å bruke fellesarealene til oppbevaring med mindre styret gir tillatelse til det.

Sykler og barnevogner skal oppbevares i sykkelrom eller i egen bod.

Sko, sportsutstyr og annet skal ikke oppbevares utenfor inngangsdøren til leilighetene.

Det er strengt forbudt å bruke ild eller levende lys.

Gassbeholdere må på grunn av brann- og eksplosjonsfare ikke oppbevares i kjellerboder, i loftsboder eller på fellesområder. Kun utendørs oppbevaring tillates. "

Anonymous poster hash: 79cff...3d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...