Gå til innhold

Sletting av (aktivitets)logg Facebook

Anbefalte innlegg

Gjest pandabjørnen
Skrevet

Er det noen som vet hvordan en sletter loggen på sin egen profil på Facebook?

Er medlem av ganske mange grupper i ymse kategorier, og har ganske mange venner og kjente som en stadig kommenterer og "liker" ting de viser frem/legger ut.

Så min aktivitetslogg er veldig "full" og utrolig uoversiktelig, for her ligger det jo ting helt fra jeg opprettet FB profilen min.

Det jeg har forsøkt så langt er å trykke på min aktivitetslogg når jeg er på min egen profil, og da kommer jo all aktivitet frem. Når jeg forsøker å gjøre noe med disse aktivitene så trykker jeg oppe i høyre hjørne, og da for enkelte aktiviteter så kommer det opp Slett som et alternativ. Men om jeg trykker på Slett her, så sletter jeg det jeg har likt eller kommentert, og det er jo ikke det jeg er ute etter å gjøre.

På andre aktiviteter så er det ikke Slett et alternativ i det hele tatt, da er det kun at jeg kan fjerne visning på egen tidslinje eller hvem som kan se det.

Men som nevnt i starten av innlegget, det er å slette hele den uoversiktlige loggen jeg er ute etter.

Er det en mulighet i det hele tatt?

Om det faktisk er en mulighet til å gjøre det, så setter jeg pris på om noen kan forklare det på en lett-fattet og grei måte.

Ps!

I tilfelle det blir spekulert på.

Nei, det er ingen tvilsomme søk eller aktiviteter jeg er ute etter å skjule, fruen vet så godt hva jeg gjør på FB likevel og hun har både brukernavn og passord til min FB profil, så det er ikke det som er grunnen til at jeg ønsker å slette hele loggen på FB ;)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke, får di opp andres aktivitet i loggen din? Altså fra grupper du er med i? Jeg får kun opp egen aktivitet - ting jeg har likt, blitt med i, deltatt i, kommentert, og det er ikke noe særlig rotete...

Anonymous poster hash: ae316...848

Gjest pandabjørnen
Skrevet

Nei, jeg får kun opp egen aktivitet.

Som jeg skrev,

Er medlem av ganske mange grupper i ymse kategorier, og har ganske mange venner og kjente som en stadig kommenterer og "liker" ting de viser frem/legger ut.

Med "en" så mente jeg da meg selv, og det burde jeg ha skrevet med jeg også....

Det dette dreier seg om er at jeg har relativt mange venner pga av en hobby som mange holder på med, og derav er jeg også medlem av ganske mange Grupper som det også er mange medlemmer av. Så totalt sett så dreier dette seg om flere tusen medlemmer og "venner" tilsammen.

Og hver eneste gang jeg selv trykker Liker eller kommenterer noe av dette, så legger dette seg i Loggen på Facebook. Og om jeg er aktiv selv med kommentering og "Liker-knappen" på hva andre skriver eller viser frem, så legger alt dette seg i Loggen og den fyller seg da på med samtlige av mine "aktiviteter". Og de kan det på en aktiv dag "med dårlig vær" bli flere hundre av (og noen tilfeller godt over tusen eller mer). Så da sier det seg selv at dette hverken er oversiktelig eller enkelt å bla igjennom.

At denne Loggen kan være ryddig og oversiktelig for enkelte er sikkert ingen umulighet, det kommer jo an på aktivitetsnivået en har, men for min del så blir utrolig omfattende og uoversiktelig.

Så derfor ønsker jeg å kunne slette Hele Loggen min, men den muligheten klarer jeg ikke å finne.

Derav spørsmålet om noen vet hvordan Loggen på Facebook kan slettes?

Det det hele handler om for min del er at, jeg liker orden, kontroll og ryddighet, derfor er f.eks. hele tiden samtaleloggen på mobilen så tom som mulig, sms "samtaler" blir slettet etterhvert som de ikke er aktive lenger (eller nødvendige å ta vare på), mailbokser er så tomme som de kan være, Internett logger er daglig slettet. Fordi da har jeg den oversikten og kontrollen jeg ønsker.

Men på Facebook så savner jeg den muligheten til å "rydde opp/tømme" hele Loggen, men den har jeg som nevnt ikke klart å finne.

Skrevet

Ja du kan slette! Kikk deg frem, for jeg suger til å forklare!

Du må inn på selve aktivitetsloggen for å slette.

Gjest pandabjørnen
Skrevet

Ja du kan slette! Kikk deg frem, for jeg suger til å forklare!

Du må inn på selve aktivitetsloggen for å slette.

Det er kun to ting jeg får slettet fra Aktivitetsloggen på Facebook.

1. Søk. (de vet jeg hvordan jeg sletter)
  2. Hva jeg enten Liker eller Kommenterer. (men da sletter jeg selve Kommentaren eller "Like'n", og det er ikke det jeg ønsker).

Det neste valget jeg finner er at jeg kan skjule ting fra Tidslinjen eller hvem det skal være synlig for, men da blir de likevel værende på selve Aktivtetsloggen.

Så viss du har funnet ut hvordan hele Aktivtetsloggen kan tømmes/slettes, så håper jeg virkelig du har en mulighet til å forklare/beskrive hvordan det skal gjøres.

Enten i tråden eller på PM (om du ikke liker å lage en forklaring som er "offentlig" og synlig for alle).

Jeg har Googlet dette til den store Gullmedaljen, både på norske og utenlandske nettsider, men det er kun hvordan SØK en har utført på Facebook kan slettes som kommer frem (og det vet jeg som sagt fra før av).

I forslagene (på alle linkene) som kommer frem i Googelsøkene mine, så starter det med å stå Sletting av Aktivitetslogg etc., men resultatet når en trykker på linkene er likevel kun at det er SØK en har gjort på Facebook som det er en forklaring på hvordan de kan slettes.

Ikke hvordan jeg sletter hele Aktivitetsloggen som jeg er ute etter.

Gjest Emera
Skrevet

Jeg er temmelig sikker på at aktivitet, altså det at du har trykket "liker" og at du har skrevet en kommentar. ikke kan slettes. Du kan, som du jo vet, bare slette søk. Og i aktivitetsloggen sletter du både kommentarene og "liker-ene".

Det eneste du kan gjøre er å skjule aktiviteten fra tidslinjen din.

Gjest Gjest_Babss
Skrevet

Tviler sterkt på at hele loggen kan tømmes.

Gjest pandabjørnen
Skrevet

Det er også hva jeg har funnet ut.

Så da får jeg bare slå meg til ro med at det ikke er en mulighet å slette Aktivitetsloggen slik jeg ønsker, takk for bekreftelsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...