fantasiverden Skrevet 14. mai 2015 #1 Skrevet 14. mai 2015 Hei, jeg og samboern har akkurat sluttet med p-pillen for å prøve å bli gravid. Men jeg blir litt forvirret med tanke på når jeg evt. kan ha eggløsning. For syklusen er jo ikke den samme med tanke på at pillen har forhindret el, så da er det vel slik at det er størst sjanse for å bli gravid den første uken etter mens, for det er da jeg egentlig burde ha begynt på pillen igjen, og siden jeg har vært pillefri i noen uker nå. Vanskelig å formulere seg kjenner jeg, men er det noen som har kjennskap til det å bli gravid på første mnd. etter pille-slutt, og evt. når kom el, og når kan man teste da? Har prøvd å søke meg frem til dette flere ganger, men håper virkelig det er noen her inne som kan hjelpe!
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #2 Skrevet 14. mai 2015 Her må man nok bare ta tiden til hjelp og ta det som det kommer Det er nok ikke så enkelt som å anta at man vil få eggløsning rett etter mens fordi man ikke begynner på igjen på pillen. Selv har jeg alltid gått rett i vanlig syklus etter p-pilleslutt, men har aldri prøvd å bli gravid(slutter på pillen i god tid før prøving(4-6 mnd) for å få kroppen i gjenge igjen). Har både opplevd å bruke lang tid på å bli gravid og å bli raskt gravid. Anonymous poster hash: 30566...58a
fantasiverden Skrevet 14. mai 2015 Forfatter #3 Skrevet 14. mai 2015 Jeg ser den, er vel ikke bare å forvente det. Virker bare sånn at når man går på ppiller så må man for guds skyld ikke glemme en pille for da kan man bli gravid, men når man slutter så kan det ta opp til ett år før kroppen fungerer som normalt igjen.-satt litt på spissen såklart. Må bare nevne at jeg har gått fast på p-pillen diane (eller, billigversjonen som jeg ikke husker navnet på) i ca. 10-12mnd. har også kjent magesmerter som har lignet litt på mens-smerter i noen dager, og jevnlig kvalm. Er dette noe som kan komme av at syklusen ikke er helt på plass, evt, folattilskudd?
!ettem Skrevet 15. mai 2015 #4 Skrevet 15. mai 2015 Jeg gikk på cerazette i 7 år, sluttet på pilla i desember og har fortsatt ikke fått menstruasjonen tilbake. Begynte å føle meg "rar" i magen forrige uke og ømme brystet, tok et par graviditetstester og er nå gravid 3-4 uke:) Så da må jeg ha hatt eggløsning før det en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå