Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal søke AAP nå, men må søke å beholde studieretten.

Er det noe spesielt jeg måtte legge vekt på? Har dere noen råd og tips å komme med? Årsaken gjør at jeg vil få det godkjent, men som sagt er jeg avhengig av å bli ferdig med studiene..progresjonen blir nok ikke normal, men det får gå. Har ikke lenge igjen.

Har så liten energi på grunn av sykdommen, og det å sette seg ned å skrive en sånn søknad synes jeg er kjempe ubehagelig. Vet ikke hvor jeg skal begynne :-(

Tar imot alle råd!

Anonymous poster hash: a8481...b88
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du mener altså at du vil studere og samtidig motta AAP eller?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du er på under 26 og vil studere på AAP er sannsynligheten 0,0001 % for å få det innvilget

Anonymous poster hash: 2703a...5eb

AnonymBruker
Skrevet

Du mister ikke studieretten automatisk ved å søke aap..retten har du så lenge du har progresjon innen rammene som er satt av studiested, utover det kan du søke utvidet studieprogresjon.

Har skrevet en slik søknad selv til mitt fakultet..Jeg la ved legeattest der det stod skrevet at jeg trengte utvidet studieprogresjon pga. sykdom og en kort søknad.

Om du skal skrive søknad til NAV om AAP-støtte under studier pga. sykdom..da vet jeg ikke..gjorde aldri det. Nav var informert om at jeg hadde studierett når jeg ble syk. Resten var muntlig for min del. Fikk ikke innvilget langtidsstøtte til utdanning, men midlertidig støtte, da det er forventet at jeg blir frisk.(operasjoner)

Om du har en saksbehandler på Nav, er det lurt å snakke med den personen, eller legen. Legen må jo ta del i aap-søknaden.

Anonymous poster hash: 7ac1d...da6
Skrevet

Du må snakke med legen din og opplyse om situasjonen, slik at uttalelsen legen sender inn bekrefter og støtter at studie vil være bra for deg i lengden og være en del av å få deg ur i arbeid på lang sikt.

Dette må flettes inn i en del av din aktivitetsplan som du lager med NAV.

Du må få time hos legen din og forklare situasjonen og sende inn søkndad.

Etterpå ville jeg bedt om en time hos NAV og fortalt dem om hva du tenker, og be om hjelp til hvordan du kan få studiene inn i en del av planen. Slik at du skaffer deg litt oversikt, og kan oppleve å få litt mer kontroll, siden dette føles som en uoverkommelig oppgave :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...