Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg elsker å bruke hodeplagg, også av typen turban/sjal og lignende. Jeg gjør det kun fordi jeg synes det er fint. For eksempel kan det være fint til en sommerkjole, når jeg vil beskytte håret mot sola på stranda, når jeg har en dårlig hårdag, eller jeg bare vil pynte meg litt ekstra. For meg minner denne typen hodeplagg om gamle hollywood og 40-tallets glamour. Men så ble jeg gjort oppmerksom på at det kanskje kan virke støtende, spesielt for dem som dekker seg til av religiøse årsaker. Hva tenker dere? Støter jeg noen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Hvorfor i alle dager skal det være støtende?

Noen mennesker er så lett støtbare, du kan ikke høre på dem, da blir du rett og slett bare nødt til å holde deg inne til du dør.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tviler på at de som dekker seg av religiøse årsaker finner det støtende, jeg ser ingen grunn til det. Selv bodde jeg på flere år på et sted hvor jeg hadde mange naboer som var muslimer, og de har aldri sagt noe /sett rart på meg. De har derimot alltid vært like hyggelige med meg som med alle. Og jeg bruker veldig ofte hodeplagg, uten at de heller kan forveksles med religiøse hodeplagg

Anonymous poster hash: 36f2b...641
Skrevet

Noen mennesker er så lett støtbare, du kan ikke høre på dem, da blir du rett og slett bare nødt til å holde deg inne til du dør.

Den kommentaren jeg fikk, som fikk meg til å tenke, kom i forbindelse med det å være ganske lettkledd (liten sommerkjole) i kombinasjon med noe som kunne ligne et religiøst hodeplagg. Men du har selvsagt rett, man kan støte noen uansett hva man gjør.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ps: kanksje er det kun de som sa det til deg som føler seg støtt av det, men turte ikke å si det direkte. Eller mener de bare godt og tror virkelig det kan hende at det oppleves støtende, men jeg ville finne det veldig overraskende at de baserer seg på noe konkret

Anonymous poster hash: 36f2b...641
AnonymBruker
Skrevet

Om religiøse blir støtt av at du går med tildekket hår så får de bare bli støtt da.

De har da for pokker ikke enerett på å gå med hodeplagg.

Anonymous poster hash: 4bc5e...585
  • Liker 3
Skrevet

Jeg elsker å bruke hodeplagg, også av typen turban/sjal og lignende. Jeg gjør det kun fordi jeg synes det er fint. For eksempel kan det være fint til en sommerkjole, når jeg vil beskytte håret mot sola på stranda, når jeg har en dårlig hårdag, eller jeg bare vil pynte meg litt ekstra. For meg minner denne typen hodeplagg om gamle hollywood og 40-tallets glamour. Men så ble jeg gjort oppmerksom på at det kanskje kan virke støtende, spesielt for dem som dekker seg til av religiøse årsaker. Hva tenker dere? Støter jeg noen?

drit i dem. Skal man være redd for å støte de ved ikke å kunne kle seg slik man vil også nå?

Skrevet

Den kommentaren jeg fikk, som fikk meg til å tenke, kom i forbindelse med det å være ganske lettkledd (liten sommerkjole) i kombinasjon med noe som kunne ligne et religiøst hodeplagg. Men du har selvsagt rett, man kan støte noen uansett hva man gjør.

dessuten. Selv om noen blir støtt, så betyr det ikke at de har rett.

Skrevet

Tror det er viktig å få med hvem som påpekte for TS at dette kan virke støtende, tviler faktisk på at det var en muslim.

Skrevet

Jeg er helt enig med Yzma, selvsagt skal også du helt fritt kunne bruke hodeplagg. Jeg kan faktisk ikke forstår hvorfor dette skulle være støtende. Hvor hørte du dette, og fikk du noen slags forklaring på hvorfor, Nan?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trasker du rundt med noe niqablignende på hodet kan jeg jo skjønne at de reagerer litt, men folk i alskens samfunn har tradisjon for å bruke hodeplagg, så det er ingen grunn til å unngå vanlige skaut/sjal etc.

Anonymous poster hash: 71d7c...e33

Skrevet

Tror det er viktig å få med hvem som påpekte for TS at dette kan virke støtende, tviler faktisk på at det var en muslim.

Nei, ganske riktig, det var ikke en musllim.

Gjest Sukkerbit
Skrevet

Enig.

Jeg må forøvrig også dekke til håret når jeg er i syden fordi hodebunnen min blir så lett brent, så bruker selv enten sjal eller solhatt. :)

Skrevet

Jeg er helt enig med Yzma, selvsagt skal også du helt fritt kunne bruke hodeplagg. Jeg kan faktisk ikke forstår hvorfor dette skulle være støtende. Hvor hørte du dette, og fikk du noen slags forklaring på hvorfor, Nan?

Tanken var vel, slik jeg forsto det, at det kunne virke respektløst å ha en hijab-lignende hodeplag i kombinasjon med å vise ganske mye hud ellers. Jeg er overbevist om at tanken var god, vedkommende ønsket bare å gjøre meg oppmerksom på dette. Og jeg ble litt usikker, jeg har tenkt en del på det i ettertid.

Skrevet

Men takk, dere! Da skal jeg drite i det, slenge på meg sjalet og sommerkjolen, og ikke bekymre meg i det hele tatt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis folk blir støtt av vanlige klær og hodeplagg så er det de selv de blir støtt av. Ingen kan fortelle deg at du ikke kan gå med hodeplagg, med mindre du er en offentlig tjeneste mann/kvinne da ;-)

Anonymous poster hash: 63fe1...a4b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier alltid å bruke et sjal for å "beskytte" håret når det småregner ute, og har merket at jeg spesielt i det siste har begynt å få noen stygge blikk rettet mot meg. Spesielt av muslimer. Overrasker meg litt, siden ingen har noen gang reagert på det før..

Anonymous poster hash: 50452...c7c
Skrevet

Jeg pleier alltid å bruke et sjal for å "beskytte" håret når det småregner ute, og har merket at jeg spesielt i det siste har begynt å få noen stygge blikk rettet mot meg. Spesielt av muslimer. Overrasker meg litt, siden ingen har noen gang reagert på det før..

Anonymous poster hash: 50452...c7c

Neste gang viser du fingern og sier fuck off. De skal drite i hvordan du kler deg

Skrevet

Neste gang viser du fingern og sier fuck off. De skal drite i hvordan du kler deg

Du er faktisk helt på trynet.

Skrevet

Du er faktisk helt på trynet.

Eh hvorfor det? Det er vel heller de som gav henne stygge blikk som er helt på trynet. Hun er fri til å kle seg nøyaktig slik hun vil uten at noen har rett til å bli fornærmet av det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...