AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #1 Skrevet 14. mai 2015 Hei, Har som mange andre 4-5 vinterkilo jeg gjerne skulle blitt kvitt. Ved en tilfeldighet kom jeg borti en artikkel om knekkebrødkuren: http://www.siv.no/aktuelt_/tema_/sykelig-overvekt-voksen_/behandlingstilbud_/Sider/knekkebrodkuren.aspx Har bestemt meg for å teste den ut. Synes i grunnen ikke den er noen typisk kur som de suppekurene og andre av den typen, hvor man til slutt spyr av å spise det samme i lang tid. Jeg er veldig glad i knekkebrød, og det at man skal variere såpass med magert pålegg er jo veldig bra. Samt at middagene består av ulikt kjøtt og fisk , ubegrensa med grønnsaker og bittelitt ris pasta. Det at man har melk eller yoplait 00% til hvert måltid og en frukt om dagen gir variasjon. Noen som har erfaring med denne? Den er jo i hovedsak ment for folk som skal opereres, men jeg blir stappmett av å spise alt dette hver dag, og jeg kunne faktisk levd på denne kuren lenge. (Med kosedager og unntak innimellom selvfølgelig) Dere som har peiling, er den effektiv for å gå ned? Med trening ved siden av... Hvor mye kalorier får man ca i seg per dag her? Tror jeg leste ca 900 et sted, men det høres så lite ut... Anonymous poster hash: 15714...683
Pringle Skrevet 14. mai 2015 #2 Skrevet 14. mai 2015 Jeg elsker knekkebrød jeg også, men blir det ikke opplegget der gammelt ganske fort? Styr unna alt som inneholder ordet "kur"! Sørg uansett for å ikke overdrive kaloriunderskuddet, selv om du skal ned i vekt. Har du bare litt som skal vekk, vil det gå sakte. 4
penny_ Skrevet 14. mai 2015 #3 Skrevet 14. mai 2015 Hva skjer når du er ferdig med kuren? Du går tilbake til gamle vaner og fortsetter å spise i overskudd slik at du går opp igjen. Skal du så gjenta kurer hvert år og gå opp og ned i vekt for alltid? Det beste er å finne et sunt og variert kosthold som du kan trives med med en gang i stedet for å bruke kjappe løsninger før hver bikinisesong. Anbefaler deg å skaffe litt kunnskap om kosthold, kalorier inn vs kalorier ut, trening osv.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #4 Skrevet 14. mai 2015 Hadde visst knekkebrødkur i dag jeg, glemte å handle i går. Anonymous poster hash: 56e35...71c 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #5 Skrevet 14. mai 2015 Og du har tenkt til å vende kroppen til 900 kcal daglig, for så å gi den ett sjokk etterfulgt av flere kilo når du begynner å spise normalt igjen? KjempelurtAnonymous poster hash: 23ed1...3ef 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #6 Skrevet 14. mai 2015 Angående magre kurer som denne, les Løp andre veien om noen prøver å gi deg en diettplan omtrent uten fett. Anonymous poster hash: 49d5e...c1b 2
Yzma Skrevet 14. mai 2015 #7 Skrevet 14. mai 2015 blir grovt brød tjukt knekkebrød om du har den lenge i toasteren?
solstråle;) Skrevet 15. mai 2015 #8 Skrevet 15. mai 2015 Knekkebrød er supert å spise i stedet for brød. Vil du ned i vekt så kutt ut raske karbohydrater som sukker,hvitt mel,pasta og minst mulig potet. Jeg gikk ned nesten 8 kilo på en mnd ved å kutte ut dette. Dette var en kur jeg begynte på etter beskjed fra gynekolog pga candida i kroppen,så var ikke overvektig i utgangspunktet,men var et stooort pluss at vekten gikk ned. Begynte med vanlig kost etterpå,men bruker sukkerfrie alternativer så ofte jeg kan. Klart å holde vvekten stabil etterpå ved å passe på kaloriinntaket og trene litt noen dager i uka 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #9 Skrevet 15. mai 2015 Denne kuren/dietten er som beskrevet i lenken beregnet på sykelig overvektige som skal opereres. Ikke noen god ide for "normalvektige" personer. Dersom du går på denne kuren i 3+ uker og deretter fortsetter å spise det du spiser i dag vil du legge på deg kiloene du mistet + noen til. Dette fordi du har mistet muskelmasse og har fått redusert hvileforbrenning pga dette. Anonymous poster hash: 16fbb...73b 1
Gjest Herr Heftig Skrevet 15. mai 2015 #10 Skrevet 15. mai 2015 Knekkebrød og brød er gull. Merker at mange som prøver å slanke seg kutter ut brød først, noe jeg synes er latterlig. Brød metter mye i forhold til kalorier og så lenge man ikke overdriver med pålegget så burde det gå helt fint. Det er ingen i verden som blir feite av grovbrød med normalt pålegg + normale middager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå