Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Drikker dere alkohol mellom eggløsning og ikm? Jeg er på pp3 og tenker at hvis dette tar lenger tid så orker jeg faktisk ikke å være helt avholds to uker hver måned. Pleier å ta meg et glass rødvin et par kvelder i uken, og jeg tenker at det ikke kan gjøre så mye så tidlig? Egget har vel ikke festet seg omtrent før du kan ta en test? Jeg er aldri "på fylla", så det er ikke store mengdene det er snakk om uansett. Spiser dere ost og spekemat? Har ikke lyst å holde meg borte fra det heller! 🙈

Anonymous poster hash: 528f8...944

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Hvis du ikke klarer å la være å drikke to uker pr måned når du forsøker å bli mor, ja da ville jeg sett hardt og grundig på alkoholforbruket mitt.

Det er i - i mine øyne - stor forskjell på å drikke i sosial sammenheng ute blant venner, på fest eller til middag der fravær av alkohol vil reise et hav av spørsmål og daglig inntak hjemme hos deg selv.

Gjest Blondie65
Skrevet

Hvordan har du tenkt å klare 9 måneders graviditet + amming av ukjent lengde uten alkohol? Du kan like godt begynne å øve.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lever som normalt fram til positiv test, og fått bekreftelse fra legen om at det er helt i orden :)

Anonymous poster hash: c17b3...6cc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke klarer å la være å drikke to uker pr måned når du forsøker å bli mor, ja da ville jeg sett hardt og grundig på alkoholforbruket mitt.

Det er i - i mine øyne - stor forskjell på å drikke i sosial sammenheng ute blant venner, på fest eller til middag der fravær av alkohol vil reise et hav av spørsmål og daglig inntak hjemme hos deg selv.

Det var da fælt så dømmende du skulle være! Skrev jeg at jeg satt alene og drakk? I min verden er det naturlig med litt vin til en god middag, gjerne i godt selskap også. Jeg spurte etter andres erfaringer, altså inviterer til at du kan fortelle hva du selv velger å gjøre, ikke å dømme andre basert på fem setninger.

Hvorfor kan du ikke heller fortelle hvordan du selv gjør det - uten å vifte med pekefingeren?

Anonymous poster hash: 528f8...944

• Liker 2
Skrevet

For et evt foster gjør det ingen forskjell, da er det mengde og timing som avgjør, ikke anledningen.

Gjest Blondie65
Skrevet

For et evt foster gjør det ingen forskjell, da er det mengde og timing som avgjør, ikke anledningen.

Selvsagt gjør det ingen forskjell for fosteret. Det var heller ikke poenget.

Gjest Marino
Skrevet (endret)

.

Endret av Marino
Skrevet

10 mnd med prøving her. Var helt avholds mellom el og ikm det første halvåret. Nå orker jeg ikke å tenke så mye på det. Er aldri på "fylla" uansett. Men tar en fredagspils eller vin til maten innimellom selv om el har vært. Erfarer at denne prøvinga kan ta lang tid gitt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drikker ikke mellom EL og mens. Har hatt 3 SA og synes ikke det er verdt dårlig samvittighet og usikkerhet hvis man skulle bli gravid. Hvis jeg ikke hadde hatt SA så hadde jeg nok sett annerledes på det og syntes at slike som meg var hysteriske .. :/

Anonymous poster hash: 959b7...2b3
AnonymBruker
Skrevet

Er forsiktig med alkoholen. Men blåmuggost og spekemat går ned på høykant her.

Anonymous poster hash: f1f5c...fee

Gjest Wei Wei
Skrevet

Jeg drikker bare under mens +1-3 dager, men ikke etter det. Har vært prøver i 6 mnd. og drukket bare 3 ganger i løpet av denne tida. Unngår ellers, men er jo på fester og sammenkomster.

Skrevet (endret)

Jeg synes at det første året bør man være avholds mellom EL og IKM som aktiv prøver, for da vet man at det er sjanse for at man er gravid. Alkohol er mest skadelig tidlig i svangerskapet.

Men som langtidsprøver og såkalte "slitere", da synes jeg man kan tillate seg å leve litt mer normalt. Dvs, selvsagt ikke fyll, men et glass vin en eller et par tre ganger i løpet av perioden mellom EL og IKM.

Jeg har vært uten prevensjon i 10 år og har ikke blitt gravid annet enn en gang ved ICSI, så jeg anser det som trygt å drikke litt vin når jeg vil det. Sjansen for å være gravid er forsvinnende liten. Men nå har vi et barn, så det blir uansett ikke de store mengdene.

Jeg er ellers litt enig med Blondie, det er litt rart at man allerede i PP3 sliter med å ikke drikke i to uker. Det er ikke mye å ofre.

Endret av Harlekin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...