AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #1 Skrevet 14. mai 2015 Hello! Er det lov å støvsugd eller vaske klær (ca 3 timer) idag, eller bør jeg vente til i morgen? Har vært borte en stund, støvdottene flyr rundt, og jeg har masse møkkete klær. Anonymous poster hash: e4ed4...c4e
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #3 Skrevet 14. mai 2015 Vi vasker klær, men henger ikke ut klær til tørk (vi leier, og har dette i "ordensreglementet" vårt). Vi bruker ikke støvsugeren på formiddagen i alle fall, og ungår også helst og bruke noe som bråker på ettermiddagen. Om du vasker gulv har ikke noe å si for andres del da det ikke bråker. Det er bråk som forstyrrer andres helligdagsfred som er greia her. Anonymous poster hash: 25b52...a51
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #4 Skrevet 14. mai 2015 Vi vasker klær, men henger ikke ut klær til tørk (vi leier, og har dette i "ordensreglementet" vårt). Vi bruker ikke støvsugeren på formiddagen i alle fall, og ungår også helst og bruke noe som bråker på ettermiddagen. Om du vasker gulv har ikke noe å si for andres del da det ikke bråker. Det er bråk som forstyrrer andres helligdagsfred som er greia her. Anonymous poster hash: 25b52...a51 Både støvsugeren og vaskemaskinen bråker som bare det. Får vel bare vente til imorgen. Takk for svar.Anonymous poster hash: e4ed4...c4e
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #5 Skrevet 14. mai 2015 Hvorfor skulle du ikke ha lov til det? Lov om helligdagsfred, antar jeg. Ikke lov med "utilbørlig larm" på helligdager, og i dag er det helligdag. Men jeg hadde ikke tenkt over det selv, eneste grunnen til at jeg kom på det er denne tråden. Jeg har til gode å møte et eneste menneske som faktisk mener man skal være stillere på Kristi Himmelfart enn andre dager. Man er stille om natten, man bruker ikke motorsag inntil naboens vindu under julemiddagen deres, men midt på dagen på en rød dag? Det er klart det er forsvinnende få som vil reagere på husarbeid på en torsdag. Med mindre du bor i selve spenna i bibelbeltet tviler jeg på at det bor noen i nærheten som ser på dette som annet enn en "vanlig" fridag. Så nei, det hadde jeg ikke ofret en tanke. Ikke i det hele tatt. Med mindre jeg visste at jeg tilfeldigvis bodde inntil en av de veldig, veldig få som brydde seg. Anonymous poster hash: ffcef...832
Gjest Sukkerbit Skrevet 14. mai 2015 #6 Skrevet 14. mai 2015 Vaskemaskinen min står på akkurat nå Men håper og tror ingen plages nevneverdig av det.
MissAlba Skrevet 14. mai 2015 #7 Skrevet 14. mai 2015 Jeg har både støvsugd og vasket tøy i dag. Ingen klager hittil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå