Gå til innhold

Håpløst å få leie noe når man er alenemor!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Alenemor

Jeg er akkurat blitt alene med to små barn og venter bare på å få en leilighet i nærheten av jobben min for å kunne selge huset. Men enten søker folk etter par, de søker etter langtidsleieboere, og når jeg sier at jeg er en dame med to små barn er leilighetene plutselig opptatt, selv om jeg er i full jobb og både jeg og ungene stort sett er borte fra vi våkner til vi legger oss. Har hatt annonse inne selv, men INGEN har ringt på den.

Det er jævlig nok å skulle miste kjæresten sin, bli alenemor og slite med å få endene til å møtes økonomisk om jeg ikke skal få døren slengt i trynet fordi jeg "bare" er en alenemor. Det er så dårlig gjort!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alenemødre har nok dessverre fått ett rykte på seg som økonomisk ustabile og mange tror nok også at om man er alenemor så rennes dørene ned av mannfolk døgnet rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alenemødre har nok dessverre fått ett rykte på seg som økonomisk ustabile og mange tror nok også at om man er alenemor så rennes dørene ned av mannfolk døgnet rundt.

Å? Jeg trodde alenemødre hadde ord på seg får å slengt penger etter seg fra staten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å? Jeg trodde alenemødre hadde ord på seg får å slengt penger etter seg fra staten?

Ja, men tror mange at de pengene går til husleie, strøm og mat eller går de til sminke og nye klær for å kapre en mann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men tror mange at de pengene går til husleie, strøm og mat eller går de til sminke og nye klær for å kapre en mann?

Snakker du av egen erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager!

Har vært alenemor selv og jeg hadde ikke noe problemer med å få leie. Men det spørs vel hvilken by man bor i kanskje? Du får bare fortsette og prøve.

Det er ikke noe med måten du ordlegger deg på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn

Har ikke jeg sett annonsen din, men det er nok dessverre en del fordommer ute og går. Muligens ikke skriv at du er alenemor i annonsen, la de få snakke med deg litt først før det kommer fram, tror kanskje det kan være litt lettere da. Dessverre får man vel si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker du av egen erfaring?

Herregud nei, selvsagt ikke. Jeg mente bare å beskrive hva slags fordommer folk har mot alenemødre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Bla bla bla om fordommer.

Markedsfør deg selv! Ta med referanser fra arbeisplass, bevis at du er til å stole på. Kle deg som en yrkesaktiv kvinne, ikke møt opp i joggeklær. Ikke sexy, men heller ikke i gamle utslitte klær. Vær smilende og blid. Og ha tro på at du får leiligheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Bla bla bla om fordommer.

Markedsfør deg selv! Ta med referanser fra arbeisplass, bevis at du er til å stole på. Kle deg som en yrkesaktiv kvinne, ikke møt opp i joggeklær. Ikke sexy, men heller ikke i gamle utslitte klær. Vær smilende og blid. Og ha tro på at du får leiligheten!

Jeg jobber for meg selv så jeg har ingen arbeidsgivere som kan være referanse for meg. Selvsagt kler jeg meg som en yrkesaktiv kvinne, det har jeg vært uten avbrudd siden jeg var 14 år.

Men det hjelper lite hvordan jeg ser ut og ter meg når stedet har ca. 2 nye ledige leiligheter per uke og samtlige ønsker par for langtidsleie og får det uten problemer. Dritt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hva med andre som kan gå god for deg? Karakterreferanser utenom familie. Trenger ikke være arbeidsgivere. Kreativitet gir resultater!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gi opp!

Annonse:

"Mor i fast jobb og egen inntekt søker leilighet. 2 rene og pene barn i skolealder følger også med.

Leiligheten må ha .......... og maks husleie ......

Ring........."

Sånn for eksempel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sørg for å fortelle ALLE venner, bekjente og bekjentes bekjente at du er på utkikk etter leilighet. Veldig ofte leies leiligheter ut på grunnlag av bekjentskaper uten å bli annonsert først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud nei, selvsagt ikke. Jeg mente bare å beskrive hva slags fordommer folk har mot alenemødre.

Jeg håper, Myumi, at det du mener å si er "jeg mente bare å beskrive hva slags fordommer arrogante, bedrevitende, ignorante og overflatiske folk har mot alenemødre". (Men jeg er jo redd det ikk er det.... :roll:

Til deg som skal ha leilighet... Stå på, du finner nok noe når du minst aner det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sørg for å fortelle ALLE venner, bekjente og bekjentes bekjente at du er på utkikk etter leilighet. Veldig ofte leies leiligheter ut på grunnlag av bekjentskaper uten å bli annonsert først.

.. og de er de beste referanser også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Dalwhinnie

Enig med Laban, spre det i nettverket ditt at du er på jakt etter et sted å bo. I den grad folk har betenkeligheter med å leie ut til en alenemor med to barn, så tror jeg disse vil reduseres kraftig når det er snakk om venner av kjente. På denne måten kan du også få napp hos folk som vurderer å leie ut, men som nøler med å ta inn ukjente.

Jeg har fått alle leilighetene mine på denne måten, og da har jeg også flere ganger fått bedre avtaler enn jeg kunne regnet med ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Før i tiden sto det gjerne i annonsen på ledige leiligheter at Nordlendinger ikke var ønsket. så ble det utlendinger, så kom homsene, skilte og nå er det vel enslige mødre.

i dag kan man ike skrive det i anonnsene, men sier at det er opptatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi var på visning for å leie leilighet, ble de enslige ikke vurdert engang av husverten.

Det var fordi han da ikke hadde fremtidig kontroll over hvem som kom til å bo i leiligheten (og hadde dårlig erfaringer fra før med gale mannfolk som plutselig flyttet inn...).

Hvis du tror du kommer til å være singel en stund, kan det umullig skade å hinte om dette på visningen.

Har du med deg cv på visning?

Der du skriver at du har fast inntekt, ikke røyker, er rolig (dvs ikke fester), ikke har kjæledyr osv?

Prøv å vinkle det at du har barn som noe positivt, noe som garanterer for røykfrihet, ingen fester osv.

Bare noen tanker. Personlig ville jeg foretrekke en alenemor fremfor studenter, kamerater, unge enslige menn....Får håpe jeg ikke er alene om det!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk yrkestittelen din i annonsen, ikke bruk ordet "mor" og definitivt ikke "alenemor".

Har en alenemor-venninne som fikk masse svar da hun endret annonsen til "Lærerinne med tenåringssønn søker leilighet". Holdt på å le meg ihjel da jeg så det, "lærerinne" attpåtil, men den funka som bare det, den!

Har du en firmalogo som kan brukes i annonsen så er det enda bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...