AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #1 Skrevet 14. mai 2015 Jeg prøvde å finne en tråd som visstnok skulle være samlet for alle silikonposter, men fant den ikke (er ikke veldig dreven på forum..) Jeg tok silikon tidlig i år på Fornebuklinikken. Jeg tok over muskelen, og har fulgt alle retningslinjene fra klinikken i ettertid. Som forventet var brystene hovne med en gang, deretter gikk hevelsen ned og de ble mer normale. Nå er brystene mine fortsatt ganske harde og ubehagelige. For et par dager siden oppdaget jeg at de var ruglete på siden (i kløfta). Det hadde de ikke vært tidligere. Dagen etter kjentes dette enda hardere ut og det føles klumpete, i tillegg føles "kanten" på implantatet mye mer markert og tykk ut. Det er så ille når jeg bøyer meg framover at jeg blir kvalm av å kjenne på - det er nok å stryke fingrene lett over for å kjenne at det er skikkelig bølgete/klumpete overflate. Dette er mest på høyrepupp, og denne er også mer vond. Puppene er jevnt over ganske harde, og det føles som om de hele tiden ligger og presser på brystet. Er dette normalt etter snart 4 måneder? Jeg fikk time der om tre uker (var først da jeg kunne) for å se på de. Jeg er så redd for at de bare skal si at "sånn er det" og det er noe jeg må akseptere. Jeg spurte mange ganger før operasjonen om han var sikker på at jeg hadde nok vev til at jeg ikke skulle kjenne implantatet, og det bekreftet han. Hvis dette ikke er noe jeg kan få endret på vil jeg jo ikke gå med det sånn, selv om det ikke syntes at det er noe feil kjennes det ekkelt og unaturlig ut. Da vil jeg heller benytte meg av en kostnadsfri fjerning av innleggene - har noen evt erfaringer med dette? Anonymous poster hash: 01228...4eb Anonymous poster hash: d99d6...32f
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #2 Skrevet 14. mai 2015 Tråden du leter etter heter "Ceecee's hemmelige verden". Anonymous poster hash: adb67...24f
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #3 Skrevet 14. mai 2015 Det høres ut som ripling, og er noe som kan skje etter operasjonen. Spesielt om man har lite fettvev og legger inn over muskel. Jeg har selv operert på fornebuklinikken for et halvt år siden, og fikk beskjed om at jeg måtte ha under muskel siden jeg er såpass tynn, men likevel har jeg fått svak rippling på utsiden av brystet, altså mot armhulen. Er så klart litt kjedelig, men er ikke noe som plager meg egentlig, og jeg visste at det var stor sannsynlighet for at jeg skulle få det siden jeg er så tynn. Er bare synlig når jeg lener meg frem. Men syntes det er rart du har operert uten å vite hva dette er? Før jeg opererte brukte jeg lang tid på å lese opp på alle komplikasjoner og ALT, bestemte meg også for å vente to år for å se om dette fremdles var noe jeg ønsket. Jeg er kjempe fornøyd med resultatet og valget, men jeg satte meg også inn i hva som eventuelt kunne skje og hva jeg kunne forvente meg.Anonymous poster hash: aa99c...ee7 1 1
Aloev Skrevet 14. mai 2015 #4 Skrevet 14. mai 2015 (endret) Det høres ut som ripling, og er noe som kan skje etter operasjonen. Spesielt om man har lite fettvev og legger inn over muskel. Jeg har selv operert på fornebuklinikken for et halvt år siden, og fikk beskjed om at jeg måtte ha under muskel siden jeg er såpass tynn, men likevel har jeg fått svak rippling på utsiden av brystet, altså mot armhulen. Er så klart litt kjedelig, men er ikke noe som plager meg egentlig, og jeg visste at det var stor sannsynlighet for at jeg skulle få det siden jeg er så tynn. Er bare synlig når jeg lener meg frem. Men syntes det er rart du har operert uten å vite hva dette er? Før jeg opererte brukte jeg lang tid på å lese opp på alle komplikasjoner og ALT, bestemte meg også for å vente to år for å se om dette fremdles var noe jeg ønsket. Jeg er kjempe fornøyd med resultatet og valget, men jeg satte meg også inn i hva som eventuelt kunne skje og hva jeg kunne forvente meg.Anonymous poster hash: aa99c...ee7 Jeg ser jeg formulerte meg litt dårlig. Jeg vet hva både rippling, kapsling og andre komplikasjoner er og har nok snart lest gjennom alt jeg kunne finne på google. Jeg trodde det var rippling, men etter å ha snakket med flere som sier at det var normalt at det skulle kjennes sånn og at det ikke virket som rippling, ble jeg usikker. Posten ble skrevet i en hast, så ser at jeg ikke fikk med min egen vurdering av det Takk for svar! Jeg føler det er både hardt og klumpete. Kjennes også som en tykk kant som går langs kløfta og ned under puppen. Veldig vanskelig å forklare hva jeg mener.. Edit: Jeg er forresten trådstarter, hehe. Endret 14. mai 2015 av Aloev
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #5 Skrevet 14. mai 2015 Jeg ser jeg formulerte meg litt dårlig. Jeg vet hva både rippling, kapsling og andre komplikasjoner er og har nok snart lest gjennom alt jeg kunne finne på google. Jeg trodde det var rippling, men etter å ha snakket med flere som sier at det var normalt at det skulle kjennes sånn og at det ikke virket som rippling, ble jeg usikker. Posten ble skrevet i en hast, så ser at jeg ikke fikk med min egen vurdering av det Takk for svar! Jeg føler det er både hardt og klumpete. Kjennes også som en tykk kant som går langs kløfta og ned under puppen. Veldig vanskelig å forklare hva jeg mener.. Edit: Jeg er forresten trådstarter, hehe. Da så, det var bra er bare så lei av at det er så mange som operer uten å tenke seg om eller lese noe i forkant! Men om det ikke er ripling vet jeg ikke hva det er, kan jo kanskje være en form for ripling med blanding av hard kapsel i en tidlig grad? Eller? Litt vanskelig å skjønne hva du mener over Internett! Krysser fingrene for positivit svar fra kirugen da, jeg har veldig god erfaring med fornebuklinikken hvert fall lykke til! Anonymous poster hash: aa99c...ee7
silkhand Skrevet 14. mai 2015 #6 Skrevet 14. mai 2015 Jeg kan også kjenne en klumpete kant inn mot kløften,kun på det ene brystet. Men det er visst bare kanten på silikonimplantatet
Aloev Skrevet 14. mai 2015 #7 Skrevet 14. mai 2015 Da så, det var bra er bare så lei av at det er så mange som operer uten å tenke seg om eller lese noe i forkant! Men om det ikke er ripling vet jeg ikke hva det er, kan jo kanskje være en form for ripling med blanding av hard kapsel i en tidlig grad? Eller? Litt vanskelig å skjønne hva du mener over Internett! Krysser fingrene for positivit svar fra kirugen da, jeg har veldig god erfaring med fornebuklinikken hvert fall lykke til!Anonymous poster hash: aa99c...ee7 Det kan tenkes! Jeg håper vi finner ut noe når jeg kommer dit. Man har jo alltid et lite håp om at man ikke selv skal oppleve komplikasjoner, selv om det er altfor vanlig til at man ikke kan regne med det. Takk for innspill
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #8 Skrevet 14. mai 2015 Det høres ut som ripling og kapsling. Jeg fikk det i mild grad selv.Anonymous poster hash: 359e1...dbc
Aloev Skrevet 14. mai 2015 #9 Skrevet 14. mai 2015 Jeg kan også kjenne en klumpete kant inn mot kløften,kun på det ene brystet. Men det er visst bare kanten på silikonimplantatet Hm. Jeg spurte mange ganger på konsultasjonen om han var helt sikker på at jeg hadde nok brystvev/fett til at jeg ikke skulle kjenne implantatet slik, og han bekreftet det og at det ikke var noe problem. Så er litt skuffende hvis det er det, for jeg kjenner det kjempegodt :/ Skjønner at man selvfølgelig merker at det er skjedd NOE der, men dette er noe helt annet enn hva jeg ble fortalt før operasjonen..
Aloev Skrevet 14. mai 2015 #10 Skrevet 14. mai 2015 Det høres ut som ripling og kapsling. Jeg fikk det i mild grad selv.Anonymous poster hash: 359e1...dbc Fikk du gjort om på det?
silkhand Skrevet 15. mai 2015 #11 Skrevet 15. mai 2015 Hm. Jeg spurte mange ganger på konsultasjonen om han var helt sikker på at jeg hadde nok brystvev/fett til at jeg ikke skulle kjenne implantatet slik, og han bekreftet det og at det ikke var noe problem. Så er litt skuffende hvis det er det, for jeg kjenner det kjempegodt :/ Skjønner at man selvfølgelig merker at det er skjedd NOE der, men dette er noe helt annet enn hva jeg ble fortalt før operasjonen.. Forstår godt at du er frustrert. Har du prøvd å prate med klinikken? ofte ønsker de å gjøre 'pasienten' mest mulig fornøyd,kan hende du får fikset det
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #12 Skrevet 7. februar 2024 Gammel tråd men litt samme problem bare at jeg føler innplatatene krøller seg. Kjenner der over hele brystene, enkelte plasser mer enn andre. Jeg har lagt under muskel etter reopasjon der det ene sklei ut av muskel. Nå er det verre enn før🥹 Jeg frykter legen tok en feil avgjørelse å la inn for store proteser til meg! Er det andre som har opplevd dette? Anonymkode: 985c0...020
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #13 Skrevet 7. februar 2024 Jeg har protese etter brystkreft. Før operasjon fikk jeg beskjed om at det er 40% risiko for kapsling. Jeg fikk helt sjokk. Tviler på at disse private klinikkene informerer om det. Anonymkode: 7b9bf...2cc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå