AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #1 Skrevet 14. mai 2015 Hei! La oss gjøre det kort: Broren min er snart 19 år og har de siste årene slitt veldig. Han har isolert seg på gutterommet. Jeg tror han er både deprimert og trøstespiser, i tillegg har han sosial angst. Han ble fra han begynte på skolen mobbet og har aldri helt funnet sin plass. Han har derfor ikke noe nettverk igjen. Han har prøvd å begynne på videregående flere ganger, men det ender med at han går noen dager og så slutter han. Hva kan jeg gjøre for å hjelpe han? Jeg ønsker så inderlig å hjelpe han opp fra det sorte hullet han er havnet i! Anonymous poster hash: 528bd...550
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #2 Skrevet 14. mai 2015 Den største jobben må han gjøre selv. Det du kan gjøre er å være en å prate med, hvis han er interessert i å prate om det, og å gi ham noen andre innput en gutterommet. Prøv å få ham med deg ut,enten når du skal gjøre noe med vennene dine, eler bare du og han. Hvis han orker lite er kino kanskje en god ide. da kommer han seg ut og får litt miljøforandring, samtidig som han på en måte kan gjemme seg litt i mørket i kinosalen. Bor du også hjemme? I så fall kan du kanskje invitere folk hjem innimellom. Inviter til deg, ikke still krav om at han er med, men gi han muligheten, inviter gjerne noen av hans venner og noen av dine. Også kan du jo kanskje alliere deg med noen av de nærmeste vennene, og be dem om å banke på på rommet hans å spørre om han vil være med på det dere holder på med. Han kan selvsagt fortsatt velge å si nei, men det kan kanskje likevel gjøre godt hvis han opplever at det er flere enn dere i fammilien som tenker på ham og vil ha han med på ting. Anonymous poster hash: 31fd1...900
SiMa Skrevet 14. mai 2015 #3 Skrevet 14. mai 2015 Din bror trenger profesjonell hjelp. Hjelp han med det. Be ham oppsøke lege. Bestill legetime for ham, hvis han synes det er vanskelig. Bli med ham til legen, hvis han synes det er greit. Ring legen hans og fortell om din bekymring. Hvor får han penger fra? Blir han forsørget av dine foreldre? I så fall kan du hjelpe han å komme i kontakt med nav, han bør ha sin egen inntekt. Du kan også si til dine foreldre at de bør sette krav til han, at han gjør noe for å få egen inntekt, at han bidrar til husarbeid og matlaging hvis han ikke allerede gjør det. Selv kan du bidra med å være en søster, vær sammen med han og gjør ting sammen. Enten hjemme, eller dra på kino, en tur i fjellet eller hva det nå er dere begge kan ha glede av.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #4 Skrevet 14. mai 2015 Den største jobben må han gjøre selv. Det du kan gjøre er å være en å prate med, hvis han er interessert i å prate om det, og å gi ham noen andre innput en gutterommet. Prøv å få ham med deg ut,enten når du skal gjøre noe med vennene dine, eler bare du og han. Hvis han orker lite er kino kanskje en god ide. da kommer han seg ut og får litt miljøforandring, samtidig som han på en måte kan gjemme seg litt i mørket i kinosalen. Bor du også hjemme? I så fall kan du kanskje invitere folk hjem innimellom. Inviter til deg, ikke still krav om at han er med, men gi han muligheten, inviter gjerne noen av hans venner og noen av dine. Også kan du jo kanskje alliere deg med noen av de nærmeste vennene, og be dem om å banke på på rommet hans å spørre om han vil være med på det dere holder på med. Han kan selvsagt fortsatt velge å si nei, men det kan kanskje likevel gjøre godt hvis han opplever at det er flere enn dere i fammilien som tenker på ham og vil ha han med på ting. Anonymous poster hash: 31fd1...900 Takk for svar! Jeg bor ikke hjemme, men vi bor på samme sted. Anonymous poster hash: 528bd...550
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #5 Skrevet 14. mai 2015 Din bror trenger profesjonell hjelp. Hjelp han med det. Be ham oppsøke lege. Bestill legetime for ham, hvis han synes det er vanskelig. Bli med ham til legen, hvis han synes det er greit. Ring legen hans og fortell om din bekymring. Hvor får han penger fra? Blir han forsørget av dine foreldre? I så fall kan du hjelpe han å komme i kontakt med nav, han bør ha sin egen inntekt. Du kan også si til dine foreldre at de bør sette krav til han, at han gjør noe for å få egen inntekt, at han bidrar til husarbeid og matlaging hvis han ikke allerede gjør det. Selv kan du bidra med å være en søster, vær sammen med han og gjør ting sammen. Enten hjemme, eller dra på kino, en tur i fjellet eller hva det nå er dere begge kan ha glede av. Takk for svar! Han blir forsørget av mine foreldre, ja. Jeg skal ta meg en prat med de. Ts Anonymous poster hash: 528bd...550
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå