AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #1 Skrevet 14. mai 2015 Jeg har hatt såkalt flasseksem i mange år. Huden min er ellers kombinert. Lite plaget med kviser, selv om de kan dukke opp i forbindelse med stress. Jeg bruker La roche posay, fedora minerals som sminke og Aussie som hårprodukter. Er egentlig veldig fan av renest mulig produkter, men samtidig er jeg sliten av å hele tiden "lete". Synes disse er gode, bortsett fra at La roche posay inneholder dimethicone. Men er det så ille egentlig? Ellers spiser jeg sunt, men hører jo at sukker trigger eksem selv om dette er er en eksem egentlig alle har bortsett fra at noen tåler denne soppen i huden mindre enn andre. Prøver å kutte ned på kaffen og drikke mye vann, bruker sukrin f.eks på grøten. Baker brød selv, og drikker jeg brus så er det som regel pepsi zero, men det er egentlig fordi jeg liker den best på smak. Spiser veldig variert og lite godteri selv om jeg ikke akkurat nekter meg et kakestykke, eller to hvis det blir servert. Og får jeg akutt lyst på smågodt så unner jeg meg det. Jeg har så lyst til å bli kvitt dette. Er det noe i hudrutinene mine jeg burde forandre/andre ting? Anonymous poster hash: 799d9...6fd
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #2 Skrevet 14. mai 2015 Ja, forresten; bør man også unngå sls i sjampoer, eller er det ok? Anonymous poster hash: 799d9...6fd
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #3 Skrevet 14. mai 2015 Hvis du har eksem anbefaler jeg deg å gå til hudlege. Barnet mitt hadde fælt eksem i ansiktet, og i perioder kommer det tilbake igjen, og da behandles det med de salvene/kremene hudlegen skriver ut på resept slik at barnet blir kvitt det raskest mulig. Hudpleie bør da også være for sensitiv hud når man har eksem. Hovedpoenget med hudpleie hvis man har eksem bør være å ikke irritere huden. Men for å behandle selve eksemet best mulig trenger man legemidler. Anonymous poster hash: 09e8b...c52
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #4 Skrevet 14. mai 2015 Jeg har vært hos hudlege og fikk resept på fungoral. Synes ikke dette fungerte fantastisk. Nå er jeg bare ute etter å holde det i sjakk og min erfaring er at huden min trenger mye fukt i form av "vannholdige kremer" og ikke de som inneholder mest fett. La roche posay liker jeg hittil, men så er det at kremene inneholder silikoner, men samtidig tenker jeg at de ville jo ikke tilsatt dette hvis det var skadelig for huden. Noen som bruker La roche posay forresten? Anonymous poster hash: 799d9...6fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå