AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #1 Skrevet 14. mai 2015 Oppdaget nå, tre dager før den store dagen, at bunaden min er altfor stor. Vi snakker omtrent 10 cm for stor i omkrets. Finnes det noen tips eller triks jeg kan gjøre så det ikke synes, så jeg fremdeles kan bruke bunaden på 17 mai? HJEELP! Anonymous poster hash: 0f06b...8d0
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #2 Skrevet 14. mai 2015 Sy inn i kantene med "lette sting" (eller hva det heter). Gjorde det på min og det funker helt greit. Så får du den sydd ordentlig inn etter 17 mai Anonymous poster hash: 4747f...bf6
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #3 Skrevet 14. mai 2015 Hva slags bunad er det? Anonymous poster hash: 5df84...06c
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #4 Skrevet 14. mai 2015 Det er løken-bunad.. (Tror jeg).. Sort!Anonymous poster hash: 0f06b...8d0
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #5 Skrevet 14. mai 2015 Sy inn i kantene med "lette sting" (eller hva det heter). Gjorde det på min og det funker helt greit. Så får du den sydd ordentlig inn etter 17 mai Anonymous poster hash: 4747f...bf6 Har null-nix syegenskaper. Takk for tips, men jeg klarer desverre ikke :/Anonymous poster hash: 0f06b...8d0
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #6 Skrevet 14. mai 2015 Det er løken-bunad.. (Tror jeg).. Sort!Anonymous poster hash: 0f06b...8d0 Det ser ut som stakken og livet ikke er i to deler på den, så da blir det vanskelig å ta den inn uten å ta delene fra hverandre, sy de inn og montere sammen igjen. Enkleste løsningen er å finne et annet antrekk for anledningen, og levere bunaden til omsøm i juni. Anonymous poster hash: 5df84...06c
Fireflies Skrevet 14. mai 2015 #7 Skrevet 14. mai 2015 Det er løken-bunad.. (Tror jeg).. Sort!Anonymous poster hash: 0f06b...8d0 Vet du ikke hva slags bunad du har? Prøv å feste den med nåler, så kan du få den sydd inn etter nasjonaldagen. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #8 Skrevet 7. mai 2017 Noen som kan forklare meg litt nærmere hva dette faktisk vil si? Oppdaget at bunaden er for stor, har ingen sykunnskaper utover at jeg kan trø tråden gjennom nålen og stikke nålen gjennom stoffet (haha), så gjerne litt spesifikt om mulig. Anonymkode: ade41...b68
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #9 Skrevet 7. mai 2017 Du har 10 dager på deg til å feite deg opp. Den kan umulig bare være for stor rundt livet, og dette er da noe du må ha merket på andre klær og? Å få rettet på en bunad gjøres ikke over natten. Anonymkode: 4305e...e21 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #10 Skrevet 8. mai 2017 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen som kan forklare meg litt nærmere hva dette faktisk vil si? Oppdaget at bunaden er for stor, har ingen sykunnskaper utover at jeg kan trø tråden gjennom nålen og stikke nålen gjennom stoffet (haha), så gjerne litt spesifikt om mulig. Anonymkode: ade41...b68 Det er helt utrolig hva folk tror seriøst de kan få hjelp til på KG eller på nett. Du tror vel ikke seriøst at du skriftlig i et innlegg på et nettforum kan få full forklaring på hvordan du blir en ekspert-syerske og kan sy inn bunaden din (så det blir BRA og fint...)....? Dette må en profesjonell ta seg av, skal det bli noe fint. Dette er nasjonalplagget og et plagg du bruker til finstas. Man sitter ikke da og knøler med nål og tråd for første gang i sitt liv. Anonymkode: cd64f...8af 2
Fireflies Skrevet 8. mai 2017 #11 Skrevet 8. mai 2017 På 7.5.2017 den 22.17, AnonymBruker skrev: Noen som kan forklare meg litt nærmere hva dette faktisk vil si? Oppdaget at bunaden er for stor, har ingen sykunnskaper utover at jeg kan trø tråden gjennom nålen og stikke nålen gjennom stoffet (haha), så gjerne litt spesifikt om mulig. Anonymkode: ade41...b68 Ville ikke sydd inn et plagg til 30 000,- sjæl ass. Gå til Husfliden neste år og kjøp en kjole inn i dag. 1
Gjest Tigress Skrevet 9. mai 2017 #12 Skrevet 9. mai 2017 Er det ikkje belte på den? Stram beltet. 10 cm er ikkje sååå mykje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå