AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #1 Skrevet 14. mai 2015 Vel..det er jo et anonymforum, så her er det perfekt å blåse ut om ting man helst vil skjule ved seg selv Vel..jeg er i 20 årene, og etter at jeg flyttet til Oslo, har jeg blitt mer og mer opptatt av hvor mye man trenger penger. Jeg ser på russen nå, føler meg gammel. Jeg tenker på mulighetene dagens ungdom har. Innen utdannelse osv. Og se, på russebussene de kjører rundt i. Må være syykt digg å ha foreldre med all verdens penger, og mulighetene du får da?! Kan vi vanlig/fattig lønnet måle oss egentlig? Anonymous poster hash: 4406d...d6b
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #2 Skrevet 14. mai 2015 Hvor mye penger man "trenger" kommer jo helt an på hver enkelt. Ligger du våken i frykt for ikke å få betalt regninger neste måned? Har du penger til overs så du kan spare til dyrere ting du ønsker deg? Det vanlige er vel at mange går sammen om å spytte i egne sparepenger i de bussene du snakker om, ikke at foreldrene betaler. Anonymous poster hash: c1e22...256
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #3 Skrevet 14. mai 2015 Jeg misunner russen jeg og. Jeg er bare 24 år, men føler meg som et fossil. Lever på sparemodus og deltidsjobber. Skal begynne å studere igjen i høst så det skal nok bli slutt på dette helvete. Jeg er glad i det livet jeg lever nå, men jeg savner mammas middag og jeg hater å betale strøm, leie og spare penger for ting som lam, biff og kino Anonymous poster hash: fa5bb...a9e
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #4 Skrevet 14. mai 2015 Vel..det er jo et anonymforum, så her er det perfekt å blåse ut om ting man helst vil skjule ved seg selv Vel..jeg er i 20 årene, og etter at jeg flyttet til Oslo, har jeg blitt mer og mer opptatt av hvor mye man trenger penger. Jeg ser på russen nå, føler meg gammel. Jeg tenker på mulighetene dagens ungdom har. Innen utdannelse osv. Og se, på russebussene de kjører rundt i. Må være syykt digg å ha foreldre med all verdens penger, og mulighetene du får da?! Kan vi vanlig/fattig lønnet måle oss egentlig? Anonymous poster hash: 4406d...d6b Absolutt ikke alene om å tenke slikt. Men prøv og ha den tanken som du har, pluss blitt uføre i slutten av 20åra og sjuk siden 18år. Da snakker du en meget ubehagelig følelse. VuvubinontxrwfgexectvVRÆLAnonymous poster hash: c56a6...72a 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #5 Skrevet 14. mai 2015 Om du er i tjueåra vil jeg si du er for gammel til å ville kjøre russebuss, ass men hva er det de har som du vil ha? Hva konkret ville du brukt pengene til om du hadde de? Og.. Hvordan har oppveksten din vært, TS? Anonymous poster hash: 5cc41...412
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #6 Skrevet 14. mai 2015 Det der syntes jeg virket ekstremt trist. Du er i 20-årene, ergo ung, og du ser lengtende på russen? Russen er ikke så mye yngre enn deg og de har ikke muligheter du ikke hadde. De fleste har heller ikke foreldre som sponser russetiden - selv jeg fra Oslo vest erfarte at de aller fleste jobbet mye ved siden av skolen for å finansiere fylla i en måned. Virker som om du trenger å vokse opp på flere måter. Og skaffe deg et liv du kan ha det bra med. Det er faktisk opp til en selv for alle mennesker. Anonymous poster hash: 1872a...8ff 4
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #7 Skrevet 14. mai 2015 Om du er i tjueåra vil jeg si du er for gammel til å ville kjøre russebuss, ass men hva er det de har som du vil ha? Hva konkret ville du brukt pengene til om du hadde de? Og.. Hvordan har oppveksten din vært, TS? Anonymous poster hash: 5cc41...412 Vet jeg er for gammel til å ville være russ. Men de minner meg bare på hva jeg ikke hadde. Oppveksten var trygg, den. Men hadde en stefar som elsket å si ting som ødela selvtilliten, slik som ;"du er så annerledes enn de andre" "du vil aldri kunne takle en ansvarsfull jobb". "de gidder ikke å ha deg med". Var han i sin glade periode kunne han si ;"er så stolt av deg". "du vil oppnå hva du vil". "du kan peke ut den mannen du vil ha". Når jeg senere nevnte dette for han, hva han sa når han var glad, kunne han si;"ja..om du ikke sikter sånn høyt da".. +jeg ble frosset ut på ungdom og vdg skole. Jeg vet ikke hvor mye alt dette har gjort at jeg har følt jeg har gått glipp av livet. Men jobber med det stadig vekkAnonymous poster hash: 4406d...d6b
Christiania_Oslo Skrevet 14. mai 2015 #8 Skrevet 14. mai 2015 De som bruker masse penger på russetiden er jo de som får penger av sine rike foreldre. Jeg var ikke medlem av noe russebuss fordi jeg ikke ville punge ut med 20.000kr for det, så jeg tok Ruter sine alternativer. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #9 Skrevet 14. mai 2015 Absolutt ikke alene om å tenke slikt. Men prøv og ha den tanken som du har, pluss blitt uføre i slutten av 20åra og sjuk siden 18år. Da snakker du en meget ubehagelig følelse. VuvubinontxrwfgexectvVRÆLAnonymous poster hash: c56a6...72a Du er ikke alene! Er der selv.. Alltid vært en toppstudent og på front når det gjelder alt...til helsen slo imot meg. Anonymous poster hash: 7cf16...6ce 1
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 14. mai 2015 #10 Skrevet 14. mai 2015 (endret) Vel..det er jo et anonymforum, så her er det perfekt å blåse ut om ting man helst vil skjule ved seg selv Vel..jeg er i 20 årene, og etter at jeg flyttet til Oslo, har jeg blitt mer og mer opptatt av hvor mye man trenger penger. Jeg ser på russen nå, føler meg gammel. Jeg tenker på mulighetene dagens ungdom har. Innen utdannelse osv. Og se, på russebussene de kjører rundt i. Må være syykt digg å ha foreldre med all verdens penger, og mulighetene du får da?! Kan vi vanlig/fattig lønnet måle oss egentlig? Anonymous poster hash: 4406d...d6b Jeg bor i Oslo selv, født og oppvokst. Jeg deler ikke dine holdninger. Bare russebussen - jeg ser på dem og priser meg lykkelig over at det ikke er meg. Tenk å kaste så mye penger ut av vinduet. Man kunne tatt lappen, kunne kjøpt seg bil, spart til egenkapital men istedenfor så kaster man bort tusenvis av kroner på en fyllefest. Harry.... Og hva skal vi egentlig måle oss med? Russen? Bakfulle på eksamen, dansende i 17 mai toget? Nei takk... Endret 14. mai 2015 av Steve Rogers
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #11 Skrevet 17. mai 2015 De som bruker masse penger på russetiden er jo de som får penger av sine rike foreldre. Jeg var ikke medlem av noe russebuss fordi jeg ikke ville punge ut med 20.000kr for det, så jeg tok Ruter sine alternativer. Dette er en for lettvint tankegang. Nå har ikke jeg vært med på noe sånt selv, men jeg gikk ut av en VGS i Oslo i fjor. De aller fleste planlegger dette i flere år (helst VG1 og VG2) og finansierer det helt selv. Det er noen som blir sponset av foreldre, men dette er de færreste. De fleste har deltidsjobb ved siden av og har mange dugnader. Anonymous poster hash: 00868...e25
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #12 Skrevet 17. mai 2015 Jeg bor i Oslo selv, født og oppvokst. Jeg deler ikke dine holdninger. Bare russebussen - jeg ser på dem og priser meg lykkelig over at det ikke er meg. Tenk å kaste så mye penger ut av vinduet. Man kunne tatt lappen, kunne kjøpt seg bil, spart til egenkapital men istedenfor så kaster man bort tusenvis av kroner på en fyllefest. Harry.... Og hva skal vi egentlig måle oss med? Russen? Bakfulle på eksamen, dansende i 17 mai toget? Nei takk... Jeg er helt enig med deg. Anonymous poster hash: 00868...e25
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #13 Skrevet 17. mai 2015 Synes litt synd på russen som kun får masse penger fra foreldrene sine egentlig. De er 18/19 og og skal snart forsørge seg selv Anonymous poster hash: 133e7...666
sportsidiot Skrevet 17. mai 2015 #14 Skrevet 17. mai 2015 Vel..det er jo et anonymforum, så her er det perfekt å blåse ut om ting man helst vil skjule ved seg selv Vel..jeg er i 20 årene, og etter at jeg flyttet til Oslo, har jeg blitt mer og mer opptatt av hvor mye man trenger penger. Jeg ser på russen nå, føler meg gammel. Jeg tenker på mulighetene dagens ungdom har. Innen utdannelse osv. Og se, på russebussene de kjører rundt i. Må være syykt digg å ha foreldre med all verdens penger, og mulighetene du får da?! Kan vi vanlig/fattig lønnet måle oss egentlig? Anonymous poster hash: 4406d...d6b Veldig mange som jobber seg ihel på dugnader for å få råd til russebuss. Vet faktisk ikke om noen som har fått av foreldrene sine. 20årene er forresten ikke gammelt, trodde du var 60 da jeg leste tråden. Hehe //Sportsidiot
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå