Gå til innhold

Har jeg leid katta i sekken? hjelpes..

Anbefalte innlegg

Skrevet

For et par dager siden flyttet jeg og sønnen min inn i et lite gammelt hus på landet. Jeg tenkte det skulle bli hyggelig. Men det er masse store maur, enten stokkmaur eller rødmaur.. De er rundt i nesten alle rommene i huset. Det er ikke allright i det hele tatt! Sønnen min er 7.Mnd og er mye på gulvet. Men det er ikke kult når det krabber maur ved siden av han og opp på aktivitetsteppe hans.

Jeg har lest at dette er skadedyr og kan være vanskelig å bli kvitt. En jobb jeg ikke har lyst til å ta på meg.

Kan jeg kreve at huseieren fikser opp og fjerner maurene?

Også oppdaget jeg i dag at det er parafinlekasje inne i stua.. Det henger en gammel parafindunk halvfull av parafin på veggen. Røret ned fra den som skulle gått bort til parafinovnen er bare kutta av og det drypper med på gulvet. Så belegget har blitt krøllete eller hva jeg skal kalle det.. Kan dette fikses lett eller må deler av gulvet kanskje byttes? Har lite lyst til å være og bo her med lille gutten min når det et helseskadelig og lukter parafin i hele huset. Hva skal jeg gjøre? Virker som om huseieren vil gjøre minst mulig her så jeg må være sikker på hva jeg kan kreve at han faktisk må gjøre.

Dette er mitt første innlegg på forumet, så beklager hvis det blir posta på feil sted og er fumlete og rart! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Seajewel
Skrevet

Gled deg til vinteren. Da kommer rottene.

Dette er huseiers ansvar å rydde opp i. Høres ut som du bor i en brannfelle mtp parafinlekkasjen... Beste anbefaling er å flytte så fort som mulig. Du slipper oppsigelsestid når det er så elendig fatt.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Gjør som Seajewel sier. Og ikke let etter "gamle, koselige hus" når du skal leie. Men velholdte leiligheter/hus.

Anonymous poster hash: 68755...d10
  • Liker 1
Skrevet

Huff, jeg ville flyttet fortest mulig. Som du sier selv, huseier vil gjøre minst mulig. Tenk alt du må igjennom hver gang noe trenger å fikses.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...