jossa Skrevet 28. august 2004 #1 Skrevet 28. august 2004 Noen som vet om det går an å erstatte noe av fettet (oljen) i gulrotkake med kesam? Hva med osteglasuren på toppen? Kan man bruke kesam i stedet for naturell ost og blande med melis? Eller kanskje kun bruke kesam m/vanilje til topping? Greit å vite om noen har prøvd, før jeg går i gang.
Gjest 1111 Skrevet 28. august 2004 #2 Skrevet 28. august 2004 Jeg har ikke prøvd på gulrotkake, men i flere andre kaker, så det skal nok gå bra. glasuren er jeg ikke helt sikker på, men du kan alltids prøve.
Gjest care Skrevet 28. august 2004 #3 Skrevet 28. august 2004 Jeg har heller ikke prøvd det men tror det vil fungere greit. Om det vil virke i glasuren vet jeg ikke, men du kan jo bruke filadelfia light, en liten trøst.
Thomasine Skrevet 29. august 2004 #4 Skrevet 29. august 2004 Jeg lager min glasur på gulrotkaka mi av en eske med Naturell kremost Lett og litt melis! Er den aller beste kremen - den uten smør/margarin, synes jeg!! Frisk, god og lett!!
jossa Skrevet 30. august 2004 Forfatter #5 Skrevet 30. august 2004 Takk for svar. Jeg bakte gulrotkake etter oppskrift fra Grete Roede. Den er det jo nesten ikke fett i uansett..... Serverte kesam vanilje ved siden av. En liten teskje på toppen av kakestykket på tallerkenen. Kjempegodt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå