Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har planlegger å sitte i gang med å prøvd å få vårt første barn. Det er veldig spennende og vi gleder oss begge to, jeg gikk over fra p-piller til mini piller i fjor sommer, og kroppen er faktisk enda litt kronglete etter bytte. Men jeg lurter på om noen har erfaringer meg cerazette, hvor lang tid det tok etter p pille slutt at den normalt syklusen satt i gang? Vi skal begynne å prøve i juli, når bør jeg slutte på pillen?

Anonymous poster hash: 83ceb...cfe

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kroppen min likte cerazette relativt godt da, men jeg sluttet iallfall på cerazette i juli og vi startet prøvingen i oktober - ble gravid på første forsøk. Vet ikke om det hadde fungert før, men vi er da uansett alle forskjellige! Lykke til :-)

Anonymous poster hash: 2dd2d...7a7
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Blir spennende å se hva som skjer.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk på cerazette i 4 år, og sluttet i oktober 2012. Fikk ikke normal syklus før et år senere, altså ingen mens. Hadde ubeskyttet sex med min daværende kjæreste i et helt år uten å bli gravid. Rundt årsskiftet 2013/14 fikk jeg mens, men veldig ustabil. Nå har jeg sånn ca normal syklus, men det kan enda gå 37 dager mellom hver menstruasjon...

Om jeg er skeptisk på å bruke hormonell prevensjon?

Ja. 😨

Anonymous poster hash: dc015...927

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk på cerazette i 4 år, og sluttet i oktober 2012. Fikk ikke normal syklus før et år senere, altså ingen mens. Hadde ubeskyttet sex med min daværende kjæreste i et helt år uten å bli gravid. Rundt årsskiftet 2013/14 fikk jeg mens, men veldig ustabil. Nå har jeg sånn ca normal syklus, men det kan enda gå 37 dager mellom hver menstruasjon...

Om jeg er skeptisk på å bruke hormonell prevensjon?

Ja. 😨

Anonymous poster hash: dc015...927

Ikke bra! Jeg har jo brukt cerazette i bare ett år nå og har hatt det motsatte problemet. Kan begynne å blø når som helst egentlig, og ofte i flere uker selv om pillene tas til samme tid hver dag. Veldig irriterende, så gleder meg til å slutte på de! Når jeg begynner igjen velger jeg å gå tilbake til merke jeg brukte før som var mercelon selv om det har en negativ effekt på min migrene.

Håper virkelig ikke det tar så lang tid med oss, ønsker å få en liten baby iløpet av neste år!

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Ikke bra! Jeg har jo brukt cerazette i bare ett år nå og har hatt det motsatte problemet. Kan begynne å blø når som helst egentlig, og ofte i flere uker selv om pillene tas til samme tid hver dag. Veldig irriterende, så gleder meg til å slutte på de! Når jeg begynner igjen velger jeg å gå tilbake til merke jeg brukte før som var mercelon selv om det har en negativ effekt på min migrene.

Håper virkelig ikke det tar så lang tid med oss, ønsker å få en liten baby iløpet av neste år!

Ts

Min erfaring med Crazette ligner din. Jeg blødde av og på "hele tiden". Men eggløsning kom rask tilbake, for ble gravid etter å ha glemt et par piller en helg (og vi hoppet av i svingen...).

Kan hende Cerzette ikke er helt optimalt for oss som blør på de da..? Våre egne hormoner overstyrer liksom litt for mye, sånn at vi blør til tross for pillene. Jeg vet ikke altså, men det var min tanke.

Anonymous poster hash: a21d9...7ba

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring med Crazette ligner din. Jeg blødde av og på "hele tiden". Men eggløsning kom rask tilbake, for ble gravid etter å ha glemt et par piller en helg (og vi hoppet av i svingen...).

Kan hende Cerzette ikke er helt optimalt for oss som blør på de da..? Våre egne hormoner overstyrer liksom litt for mye, sånn at vi blør til tross for pillene. Jeg vet ikke altså, men det var min tanke.

Anonymous poster hash: a21d9...7ba

Det kan godt være, derfor har jeg tenkt til å bytte merke etter jeg forhåpentligvis har født. Hadde aldri noen problemer med mercelon! Prøv det ut.

På en annen side, positivt for meg som vil bli gravid. Håper det skjer så for som mulig, tenker å slutte med pillene i juni.

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...