AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #21 Skrevet 13. mai 2015 Norge har vel ikke sjans uansett? Anonymous poster hash: b9f5f...442 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #22 Skrevet 13. mai 2015 Norge har i hvertfall et kult tittel. A monster like me. Ikke standard navn som I will love you forever og I miss you tonight. Anonymous poster hash: b9f5f...442 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #23 Skrevet 13. mai 2015 Koen Verhulst er Eurovision-ekspert. Her anmelder han Norge. Anonymous poster hash: b9f5f...442
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #24 Skrevet 13. mai 2015 Denne er tøff, og har vinnersjanser. Anonymous poster hash: b9f5f...442
Kjetil E Skrevet 13. mai 2015 #25 Skrevet 13. mai 2015 Australia deltar i årets Eurovision. Artisten er Guy Sebastian og her er låten. Hva synes dere om at Australia får delta? Bør også andre ikke-Europeiske land få delta? Anonymous poster hash: b9f5f...442 Helt greit er jo ikke akkurat første gang ikke europeisk deltagelse. Israel har jo nå deltatt i veldig mange år. Enkelte X-Sovjetrepublikker som er med ligger vel og strengt tatt i Asia. Tyrkia ligger jo i hovedsak i Asia, og så har vel faktisk Marokko vært med 1 gang. I hvertfall et Nord Afrikansk land, mener det er Marokko men mulig jeg husker feil.
Kjetil E Skrevet 13. mai 2015 #26 Skrevet 13. mai 2015 Helt greit. Mer "europeisk" enn land som f.eks. Israel eller Azerbadjan. Hadde ikke hatt noe problem med andre land heller, for den saks skyld. Nå er vel Israel på de fleste områder like vestlig som Australia. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #27 Skrevet 13. mai 2015 Eurovision har vokst til noe mer enn kun Europa. Et fint musikkarrangement for mange land, som bidrar til fin interaksjon mellom land. Med det så synes jeg det er helt greit at land som Israel, Australia og mer er med, der det dannes et fint samhold for land med noenlunde like kulturer. Om det ikke var alt for politisk fra før, bidrar ikke akkurat dette i positiv retning. Det er vanskelig å snakke om "like kulturer" når Europa består av alt fra Sverige og Sveits til Russland og Tyrka (selv om de to siste ligger i grensesonen). Med den tankegangen kunne vi tatt med hele verden. Anonymous poster hash: b8dd6...b7f
Snof Skrevet 13. mai 2015 #28 Skrevet 13. mai 2015 Om det ikke var alt for politisk fra før, bidrar ikke akkurat dette i positiv retning. Det er vanskelig å snakke om "like kulturer" når Europa består av alt fra Sverige og Sveits til Russland og Tyrka (selv om de to siste ligger i grensesonen). Med den tankegangen kunne vi tatt med hele verden. Anonymous poster hash: b8dd6...b7f Jo, det er noen kulturelle fellestrekk selv om variasjon er stor. Virker mer som en absolutt tankegang fra din side. Du kan heller si at vi strekker strikket litt langt. Håper du klarer å se den kulturelle forskjellen til Indonesia eller Saudi Arabia, er ganske annerledes, enn kulturforskjellene mellom Sveits og Sverige.
Example Skrevet 13. mai 2015 #29 Skrevet 13. mai 2015 Nå er vel Israel på de fleste områder like vestlig som Australia. Rent politisk, ja. Kulturelt, nei, og Eurovision er et kulturelt arrangement. Synes det er helt greit at begge land er med forøvrig, og jeg forstår hvorfor enkelte asiatiske land er med UEFA for eksempel, dog ikke alle.
Kjetil E Skrevet 13. mai 2015 #30 Skrevet 13. mai 2015 Rent politisk, ja. Kulturelt, nei, og Eurovision er et kulturelt arrangement. Synes det er helt greit at begge land er med forøvrig, og jeg forstår hvorfor enkelte asiatiske land er med UEFA for eksempel, dog ikke alle. Jeg vil jo si kulturelt og i og med en stor del av befolkningen er av vestlig opprinnelse og har et vestlig levesett.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #31 Skrevet 13. mai 2015 Jo, det er noen kulturelle fellestrekk selv om variasjon er stor. Virker mer som en absolutt tankegang fra din side. Du kan heller si at vi strekker strikket litt langt. Håper du klarer å se den kulturelle forskjellen til Indonesia eller Saudi Arabia, er ganske annerledes, enn kulturforskjellene mellom Sveits og Sverige. Joda, men hvor langt skal strikken strekkes hvis det eneste som kreves er å være vestlig og rikt? Skal vi ta med Sør-Korea? USA? Eller Brazil? For ordens skyld burde vi bruke geografiske grenser, synes nå jeg. Anonymous poster hash: b8dd6...b7f
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #32 Skrevet 13. mai 2015 Joda, men hvor langt skal strikken strekkes hvis det eneste som kreves er å være vestlig og rikt? Skal vi ta med Sør-Korea? USA? Eller Brazil? For ordens skyld burde vi bruke geografiske grenser, synes nå jeg. Anonymous poster hash: b8dd6...b7f Er vel ingen krav om at landet skal være rikt, men det er jo flere land som er med som ikke er europeiske men som deler en del vestlige verdier. Jeg ser ikke problemet med å ta med USA eller Sørkorea heller, så får man heller kalle det World contest eller noe sånt i stedet. Eller lage en ekstra versjon for hele verden. At det vokser spiller egentlig liten rolle, i bunn og grunn er det jo bare en musikkonkurranse. Anonymous poster hash: 28d92...1ed 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #33 Skrevet 13. mai 2015 Israel er vel både i Europa og Asia? Syns det er helt mongo at Australia skal være med. Det er jo en helt annet verdensdel. Anonymous poster hash: a2222...729
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #34 Skrevet 13. mai 2015 Israel er vel både i Europa og Asia? Syns det er helt mongo at Australia skal være med. Det er jo en helt annet verdensdel.Anonymous poster hash: a2222...729 Men Australia slik det fremstår i dag er tungt påvirket av britisk kultur, så jeg ser ikke problemet med at de er med. Anonymous poster hash: 28d92...1ed 1
Snof Skrevet 13. mai 2015 #35 Skrevet 13. mai 2015 Litt off topic... Hvorfor er det så mange anonyme brukere i en debatt om eurovision. Av alle debatter, så er vel dette en av de mer harmløse, og behovet for å poste anonymt er vel dermed rimelig laber?
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #36 Skrevet 13. mai 2015 Litt off topic... Hvorfor er det så mange anonyme brukere i en debatt om eurovision. Av alle debatter, så er vel dette en av de mer harmløse, og behovet for å poste anonymt er vel dermed rimelig laber? Jeg skriver konsekvent som AB uansett, da jeg ikke gidder å få flere hatefulle PM'er og lignende, eller ha brukere som forfølger deg i andre tråder. Anonymous poster hash: 28d92...1ed 1
Snof Skrevet 13. mai 2015 #37 Skrevet 13. mai 2015 Jeg skriver konsekvent som AB uansett, da jeg ikke gidder å få flere hatefulle PM'er og lignende, eller ha brukere som forfølger deg i andre tråder. Anonymous poster hash: 28d92...1ed Er det en realitet her på KG? Huh. Vet ikke hva jeg skal si.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #38 Skrevet 13. mai 2015 Er det en realitet her på KG? Huh. Vet ikke hva jeg skal si. Neida, det har ikke skjedd så ofte men det er likevel greit å bare være AB. Er bare et diskusjonsforum når alt kommer til alt så gidder ikke legge så mye i det egentlig. Anonymous poster hash: 28d92...1ed
Drizzt Skrevet 13. mai 2015 #39 Skrevet 13. mai 2015 Australia deltar i årets Eurovision. Artisten er Guy Sebastian og her er låten. Hva synes dere om at Australia får delta? Bør også andre ikke-Europeiske land få delta? Anonymous poster hash: b9f5f...442 Australia er neppe det første ikke-europeiske landet som deltar. Ser ikke hvorfor man må være så sjokkert.
Example Skrevet 13. mai 2015 #40 Skrevet 13. mai 2015 Jeg vil jo si kulturelt og i og med en stor del av befolkningen er av vestlig opprinnelse og har et vestlig levesett. Ja, de er mer vestlige, men nå var det Europa det er snakk om her. Australia er også vestlig, samme med New Zealand, Canada, USA osv. Jeg vil tro både du og jeg har mer til felles med den jevne australier enn den jevne isralitt. At Israel støttes av vesten (spesielt USA) og skiller seg klart fra sine naboland, er det dog ingen tvil om. Det er ikke uvanlig at en del land som ikke er en del av Europa deltar i slike europeiske konkurranser. Azerbadjan, Armenia, Georgia, Tyrkia (en liten del er Europa), Kazakhstan og Israel er alle en del av det europeiske fotballforbundet for eksempel. Israel er vel både i Europa og Asia? Syns det er helt mongo at Australia skal være med. Det er jo en helt annet verdensdel. Israel ligger i Asia, ikke Europa.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå