Drizzt Skrevet 14. mai 2015 #41 Skrevet 14. mai 2015 Er det en realitet her på KG? Huh. Vet ikke hva jeg skal si. Ja, det er en realitet. Jeg har et par slike etter meg
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #42 Skrevet 14. mai 2015 Ja, de er mer vestlige, men nå var det Europa det er snakk om her. Australia er også vestlig, samme med New Zealand, Canada, USA osv. Jeg vil tro både du og jeg har mer til felles med den jevne australier enn den jevne isralitt. At Israel støttes av vesten (spesielt USA) og skiller seg klart fra sine naboland, er det dog ingen tvil om. Det er ikke uvanlig at en del land som ikke er en del av Europa deltar i slike europeiske konkurranser. Azerbadjan, Armenia, Georgia, Tyrkia (en liten del er Europa), Kazakhstan og Israel er alle en del av det europeiske fotballforbundet for eksempel. Israel ligger i Asia, ikke Europa. Nei, det ligger i BÅDE Asia og Europa, akkurat som Russland. Så mer riktig at de er med enn Australia som faktisk ikke er et land, men en hel, egen verdensdel. Å kalle Australia for et land er som å kalle Afrika og Amerika for et land. Anonymous poster hash: a2222...729
Example Skrevet 14. mai 2015 #43 Skrevet 14. mai 2015 Nei, det ligger i BÅDE Asia og Europa, akkurat som Russland. Så mer riktig at de er med enn Australia som faktisk ikke er et land, men en hel, egen verdensdel. Å kalle Australia for et land er som å kalle Afrika og Amerika for et land. Her var det skremmende mye faktafeil. Nr. 1. Israel er ikke en del av Europa. Nr. 2. Australia er et land. Kanskje greit å lære seg simpel allmennkunnskap før man svarer her. 1
tussi84 Skrevet 14. mai 2015 #44 Skrevet 14. mai 2015 Australia er kun med i år siden det er 60 års jubeleum for eurovision song contest. Skulle landet vinne blir all like vel konkurransen arrangert i Europa neste år. Det er kun i år de får være med da de er gjeste land på en måte grunnet jubelumet. Når det gjelder hvem som har lov til å delta går det på hvilke land som har en tv kanal som er medlem av Ebu. Det er derfor land som Israel, tyrkia, georgia osv har rett til å delta selv om landet ikke ligger i Europa. Kort fortalt så er det ikke konkurranse for landene i kun Europa men landene som er medlem av Ebu. 5
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #45 Skrevet 14. mai 2015 Her var det skremmende mye faktafeil. Nr. 1. Israel er ikke en del av Europa. Nr. 2. Australia er et land. Kanskje greit å lære seg simpel allmennkunnskap før man svarer her. Australia er en verdensdel!!!! Har du ikke hatt geografi og lært om de fem verdensdeler? Europa, Asia, Amerika, Afrika og AUSTRALIA!!!!!! Det lærte jeg i 1.klasse på baneskolen. Anonymous poster hash: a2222...729
tussi84 Skrevet 14. mai 2015 #46 Skrevet 14. mai 2015 Australia er en verdensdel!!!! Har du ikke hatt geografi og lært om de fem verdensdeler? Europa, Asia, Amerika, Afrika og AUSTRALIA!!!!!! Det lærte jeg i 1.klasse på baneskolen. Anonymous poster hash: a2222...729 Australia er et land. Det ligger i verdensdelen Oasiana eller hvordan det skrives sammen med New Zealand, og mange andre land.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #47 Skrevet 14. mai 2015 Australia er en verdensdel!!!! Har du ikke hatt geografi og lært om de fem verdensdeler? Europa, Asia, Amerika, Afrika og AUSTRALIA!!!!!! Det lærte jeg i 1.klasse på baneskolen.Anonymous poster hash: a2222...729 Dette var du veldig bråsikker på av en eller annen grunn. Google Oseania du, så ser du at det er verdensdelen som Australia og New Zealand ligger i. Anonymous poster hash: d5247...4e2 1
Example Skrevet 14. mai 2015 #48 Skrevet 14. mai 2015 Australia er en verdensdel!!!! Har du ikke hatt geografi og lært om de fem verdensdeler? Europa, Asia, Amerika, Afrika og AUSTRALIA!!!!!! Det lærte jeg i 1.klasse på baneskolen. Om du troller eller ikke, er jeg usikker på her. Men om du har lært dette på skolen, har du lært feil. I og med du trodde at Israel lå i Europa, så tror jeg du bør ta frem kartet litt og kikke litt. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #49 Skrevet 14. mai 2015 Det står svart på hvitt i o-fagboka mi fra 1985! Australia er en verdensdel! Og Israel er i både Asia og Europa. Hva i Jesu navn gjør de i grand prix om de ikke er i Europa? Både Russland og Israel er i begge verdensdeler og jeg hadd alltid alt riktig på ofagprøvene og i geografi på ungdomsskolen og videregående. Eller samfunnsfag som det het den gang, det var både geografi, historie, politikk og alt denslags. Anonymous poster hash: a2222...729
sofie777 Skrevet 14. mai 2015 #50 Skrevet 14. mai 2015 Australia er kun med i år siden det er 60 års jubeleum for eurovision song contest. Skulle landet vinne blir all like vel konkurransen arrangert i Europa neste år. Det er kun i år de får være med da de er gjeste land på en måte grunnet jubelumet. Endelig en som kom med den riktige forklaringen!! Dessuten er det sånn at Australia måtte alliere seg meg et europeisk kringkastingsselskap for at de skulle få delta, i tillegg til at de måtte ha en sang som har vinnersjanser. Derfor har de alliert seg med Tyskland, så om Australia vinner, blir neste års finale i Tyskland og de får delta akkurat det året også. Jeg synes faktisk Australia har en av de beste sangene i år. Har hørt alle sangen på svenske "Inför ESC" og noen i det tilsvarende norske programmet. Andre sanger jeg liker, er Spania og Italia.
tussi84 Skrevet 14. mai 2015 #51 Skrevet 14. mai 2015 Det står svart på hvitt i o-fagboka mi fra 1985! Australia er en verdensdel! Og Israel er i både Asia og Europa. Hva i Jesu navn gjør de i grand prix om de ikke er i Europa? Både Russland og Israel er i begge verdensdeler og jeg hadd alltid alt riktig på ofagprøvene og i geografi på ungdomsskolen og videregående. Eller samfunnsfag som det het den gang, det var både geografi, historie, politikk og alt denslags. Anonymous poster hash: a2222...729 Slå opp Verdensdeler på wikipedia. Finner du Australia der? Nei.. slå opp på Australia og du ser at det ligger i verdensdelen Oasiana. Slå opp på Israel og du ser det ligger i verdensdelen Asia. Du er helt på bærtur. Eneste du har rett i er at Russland ligger både i Europa og Asia.
melly666 Skrevet 14. mai 2015 #52 Skrevet 14. mai 2015 Det står svart på hvitt i o-fagboka mi fra 1985! Australia er en verdensdel! Og Israel er i både Asia og Europa. Hva i Jesu navn gjør de i grand prix om de ikke er i Europa? Både Russland og Israel er i begge verdensdeler og jeg hadd alltid alt riktig på ofagprøvene og i geografi på ungdomsskolen og videregående. Eller samfunnsfag som det het den gang, det var både geografi, historie, politikk og alt denslags.Anonymous poster hash: a2222...729 Tror du blander verdensdel og kontinent. Israel kan delta fordi de er medlem av den europeiske kringkastingsunionen og ligger innenfor det europeiske kringkastingsområdet. Australia er som nevnt kun en gjestedeltager pga deres engasjement for eurovision, og i forbindelse med jubileet.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #53 Skrevet 14. mai 2015 Slå opp Verdensdeler på wikipedia. Finner du Australia der? Nei.. slå opp på Australia og du ser at det ligger i verdensdelen Oasiana. Slå opp på Israel og du ser det ligger i verdensdelen Asia. Du er helt på bærtur. Eneste du har rett i er at Russland ligger både i Europa og Asia. Hvorfor i satans navn lærte vi at AUSTRALIA var en verdensdel på skolen da? Jeg var skoleflink, så det husker jeg. Jeg begynte på skolen i 85, har det kanskje endret navn siden da? Vi lærte at den minste verdensdelen het Australia. Jeg har lest om Oseania, men har da trodd at selve verdensdelen Australia har endret navn. Hvorfor er Israel med i grand prix hvert år om det ikke tilhører Europa? Det er jo EUROsong. At Australia et med i år er noe annet, det er jo pga jubileet. Anonymous poster hash: a2222...729
melly666 Skrevet 14. mai 2015 #54 Skrevet 14. mai 2015 Moldova har et utrolig plagiat i år! Kan dere høre hvem de har hermet etter? Anonymous poster hash: b9f5f...442 Ok, jeg kan ikke dy meg - hvem har de hermet etter? Prøvde å finne i youtube-kommentarene, men kunne ikke se at noen hadde kommentert det (annet enn at den hørtes 90-talls ut)
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #55 Skrevet 14. mai 2015 Tror du blander verdensdel og kontinent. Israel kan delta fordi de er medlem av den europeiske kringkastingsunionen og ligger innenfor det europeiske kringkastingsområdet. Australia er som nevnt kun en gjestedeltager pga deres engasjement for eurovision, og i forbindelse med jubileet. Å, da husker jeg vel feil ang Israel. Men jeg mener fortsatt at vi har lært at det er en del av Europa, at vi satte det på europakartet på prøver og sånt. Men husker sikkert feil siden de alltid har vært med i grand prix og at jeg da derfor har tatt for gitt ut fra at det er Europa kanskje.Anonymous poster hash: a2222...729
tussi84 Skrevet 14. mai 2015 #56 Skrevet 14. mai 2015 Hvorfor i satans navn lærte vi at AUSTRALIA var en verdensdel på skolen da? Jeg var skoleflink, så det husker jeg. Jeg begynte på skolen i 85, har det kanskje endret navn siden da? Vi lærte at den minste verdensdelen het Australia. Jeg har lest om Oseania, men har da trodd at selve verdensdelen Australia har endret navn. Hvorfor er Israel med i grand prix hvert år om det ikke tilhører Europa? Det er jo EUROsong. At Australia et med i år er noe annet, det er jo pga jubileet. Anonymous poster hash: a2222...729 Vet ikke om det har endret navn men vet at mange sier Australia selv om de mener Oasiana når de skal nevne verdensdel. Når det gjelder hvilke land som kan være med i Mgp så foreslår jeg du blar deg oppover og leser mitt tidligere innlegg i denne tråden.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #57 Skrevet 14. mai 2015 Vet ikke om det har endret navn men vet at mange sier Australia selv om de mener Oasiana når de skal nevne verdensdel. Når det gjelder hvilke land som kan være med i Mgp så foreslår jeg du blar deg oppover og leser mitt tidligere innlegg i denne tråden. Jeg vet Australia er med pga jubileet. Jeg googlet verdensdelen Australia og det virker som de fleste over 30 har lært Australia som navn på den minste verdensdelen. Det hersker uenighet om den egentlig heter Australia eller Oseania. Så der husket jeg rett selv om jeg tok feil om Israel. Nå er det visst 7 verdensdeler, da jeg gikk på skolen var det 5. Amerika er delt opp i nord og sør nå pluss at Antarktis regnes som en egen verdensdel. Anonymous poster hash: a2222...729
melly666 Skrevet 14. mai 2015 #58 Skrevet 14. mai 2015 Jeg vet Australia er med pga jubileet. Jeg googlet verdensdelen Australia og det virker som de fleste over 30 har lært Australia som navn på den minste verdensdelen. Det hersker uenighet om den egentlig heter Australia eller Oseania. Så der husket jeg rett selv om jeg tok feil om Israel. Nå er det visst 7 verdensdeler, da jeg gikk på skolen var det 5. Amerika er delt opp i nord og sør nå pluss at Antarktis regnes som en egen verdensdel.Anonymous poster hash: a2222...729 Men er du helt sikker på at du ikke blander med kontinent? Australia er et eget kontinent, men ligger i verdensdelen Oseania. Det er 7 kontinenter.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #59 Skrevet 14. mai 2015 Men er du helt sikker på at du ikke blander med kontinent? Australia er et eget kontinent, men ligger i verdensdelen Oseania. Det er 7 kontinenter. Nei, jeg gjør ikke det. Jeg begynte på skolen i 85 og vi lærte Australia som den minste verdensdelen. Jeg googlet verdensdelen Australia og fant ut at de fleste over en viss alder som hadde lært Australia. Får ikke linket fra telefon, kan ta det når jeg kommer på pc. I gamle lærebøker står det Australia, i nyere Oseania.Anonymous poster hash: a2222...729
sofie777 Skrevet 14. mai 2015 #60 Skrevet 14. mai 2015 Australia har vært navnet på en egen verdensdel, men da fordi de "glemte" resten av Oceania for noen tiår siden. Men det er både et kontinent og et land. Det ene utelukker ikke det andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå