Alvea Skrevet 13. mai 2015 #1 Skrevet 13. mai 2015 Jeg har lyst til å gå til innkjøp av et aktivitetsarmånd eller en pulsklokke. Jeg trenger sårt tips da jeg har null peiling på dette området. Vil ha noe som virkelig kan motivere meg til å både bevege meg mer og trene mer. Jeg har en stillesittende jobb og havner ofte i sofaen når jeg kommer hjem. Trener styrke på treningssenter eller så løper jeg ute eller på mølle. Har tenkt å skaffe meg sykkel og sykle også. Har heller ikke noe i mot å betale litt ekstra for noe som gir mer verdi for pengene ;p Med andre ord: jeg vil ikke kjøpe noe halvbra når jeg for en tusenlapp ekstra kan få noe knallbra. hehe Hører gjerne deres anbefalinger!
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #2 Skrevet 13. mai 2015 Jeg er VELDIG fornøyd med Fitbit Charge HR. Den teller skritt, måler puls, teller "aktive minutter" i løpet av en dag, teller hvor mange trapper du har gått osv. I tillegg kan du loggføre trening og få opp pulskurven din for økta + ca. kalorier brent osv. Når du løper ute bruker den GPSen på telefonen din til å spore hvor du løper. Jeg har som mål å ha 30 aktive minutter hver dag, og er blitt veldig mye mer aktiv etter jeg skaffa meg fitbiten. Når jeg ser at jeg mangler et kvarter så tar jeg meg gjerne en kveldstur. Som en bonus vibrerer den når du når 10 000 skritt, og den vibrerer når telefonen din ringer (og det står på skjermen hvem som ringer). Anonymous poster hash: 7bfaf...d31
Alvea Skrevet 13. mai 2015 Forfatter #3 Skrevet 13. mai 2015 Jeg er VELDIG fornøyd med Fitbit Charge HR. Den teller skritt, måler puls, teller "aktive minutter" i løpet av en dag, teller hvor mange trapper du har gått osv. I tillegg kan du loggføre trening og få opp pulskurven din for økta + ca. kalorier brent osv. Når du løper ute bruker den GPSen på telefonen din til å spore hvor du løper. Jeg har som mål å ha 30 aktive minutter hver dag, og er blitt veldig mye mer aktiv etter jeg skaffa meg fitbiten. Når jeg ser at jeg mangler et kvarter så tar jeg meg gjerne en kveldstur. Som en bonus vibrerer den når du når 10 000 skritt, og den vibrerer når telefonen din ringer (og det står på skjermen hvem som ringer). Anonymous poster hash: 7bfaf...d31 Oi, det hørtes jo fantastisk ut Hvordan lades den? Hvor lenge varer batteriet ca? Er det med pulsbelte?
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #4 Skrevet 13. mai 2015 Jeg har Garmin sin vivofit og har blitt veldig glad i den. I motsetning til alle andre sånne armbånd jeg har prøvd, trenger den ikke å lades, den har samme varighet på batteri som en vanlig klokke. Den har også vanlig klokke, mulighet til å bruke garmin pulsbelte, I tillegg til skritteller.Anonymous poster hash: 5af9c...a8a
Alvea Skrevet 13. mai 2015 Forfatter #5 Skrevet 13. mai 2015 (endret) Noen som har erfaring med Polar V800 da? Ser den ligger på 3200 kr... er det verdt det? ;p Eller burde jeg spare pengene å kjøpe denne: https://www.gsport.no/produkt/155796/polar-loop-aktivitetsmaaler + et pulsbelte.. Pulsbeltet må jeg vel ha uansett på den Polar V800.. ;p Det er vel det samme pulsbeltet til begge de to klokkene tenker jeg. Mao like nøyaktig pulsmåling Endret 13. mai 2015 av Alvea
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #6 Skrevet 13. mai 2015 Jeg kjøpte Fitbit Charge Hr til fruen her og for en motivasjons gadget dette er !! Hun har tre andre venninner som også har en sånn og nå har de konkurranser hver uke og helg. Du kan sende utfordringer i appen og hun har aldri gått så mye som hun gjør nå. Den leser også puls fra hånda og registrerer søvnmønsteret ditt. Det positive for meg er hun allerede har gått ned noen kg 🙊 Jeg tror hun lader den hver tredje dag eller noe sånt :-) Anonymous poster hash: 187c4...b24 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #7 Skrevet 13. mai 2015 Noen som har erfaring med Polar V800 da? Ser den ligger på 3200 kr... er det verdt det? ;p Jepp, men denne leser ikke pulsen fra hånda, må ha belte :-) Men dette er en skikkelig treningsklokke, jeg digger min. Bruker den hele tiden og det er god batterikapasitet på den :-)Anonymous poster hash: 187c4...b24
Asso Skrevet 13. mai 2015 #8 Skrevet 13. mai 2015 Jeg har kjøpt Garming Forerunner 610, veldig fornøyd med den. Kjøpte den med pulsbelte
Marthos Skrevet 13. mai 2015 #9 Skrevet 13. mai 2015 Jeg er VELDIG fornøyd med Fitbit Charge HR. Den teller skritt, måler puls, teller "aktive minutter" i løpet av en dag, teller hvor mange trapper du har gått osv. I tillegg kan du loggføre trening og få opp pulskurven din for økta + ca. kalorier brent osv. Når du løper ute bruker den GPSen på telefonen din til å spore hvor du løper. Jeg har som mål å ha 30 aktive minutter hver dag, og er blitt veldig mye mer aktiv etter jeg skaffa meg fitbiten. Når jeg ser at jeg mangler et kvarter så tar jeg meg gjerne en kveldstur. Som en bonus vibrerer den når du når 10 000 skritt, og den vibrerer når telefonen din ringer (og det står på skjermen hvem som ringer).Anonymous poster hash: 7bfaf...d31 Åååå, jeg venter på denne i posten og nå gleder jeg meg bare ENDA mer! Søren heller at det er helligdag i morgen, haha
Atrix Skrevet 13. mai 2015 #10 Skrevet 13. mai 2015 (endret) Jeg er veldig fornøyd med min polar v800, men jeg har bare hatt en annen pulsklokke + hadde ipone6 sin aktivitetsmåler på telefonen en stund. Liker V800 veldig godt, den har gps, så den gir nøyaktig mål på aktivitet i løpet av en dag. Så får man tilbakemeldinger fra hver økt om hva man har forbedret på økten i forhold til hvordan treningen var: for eksempel: "veldig bra! du forbedret din grunnleggende utholdenhet og kroppens evne til å forbrenne fett under trening. Denne økten utviklet også musklenes utholdenhet, samt din aerobe kondisjon." "for en økt! du forbedret din aerobe kondisjon og din evne til å opprettholde høy intensitet over et lengre tidsrom. Denne økten utviklet også din hastighet og effektivitet" Må jo bare elske det . Så er det vanlig kcal beregninger, hva som er fett, lengde, hastighet, makshastighet, gjennomsnittspuls, makspuls på økta, runde resultater, innstillinger for hva en driver med og kan også bytte med aktivitet midt i økte, så er det online tjeneste med hva alle andre som har kjøpt polar produkter driver med i øyeblikket av aktiviteter. kan brukes til svømming og Triatlon. +++ har høydemåler og aktivitetsmål per dag. Jeg er jo helt hekta allerede. Men det er en stor og kraftig klokke, og hvis man egentlig mer vil ha noe å gå med hele dagen, er kanskje en aktivitetsmåler et bedre valg. Endret 13. mai 2015 av Atrix
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå