AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #1 Skrevet 13. mai 2015 Jeg lurer på om jeg kan ha pollenallergi, siden jeg for tredje året på rad har en langvarig forkjølelse i april/mai. Jeg kan selvsagt gå til legen og ta en blodprøve (og bør vel strengt tatt også få gjort det), men lurer på om noen av dere som har erfaring med pollenallergi kan si hva dere tror? Jeg føler meg altså forkjølet, jeg har tett og rennende nese, og jeg føler meg trøtt, sliten og "utslått". Pleier normalt ikke føle meg så sliten når jeg er forkjølet, og da i hvert fall ikke mer enn de første par dagene av forkjølelsen. Nå har denne slitenhetsfølelsen vart i snart tre uker. Otrivim hjelper heller ikke så mye på den tette nesa mi, noe det pleier å gjøre når jeg er forkjølet. Grunnen til at jeg stusser litt er fordi jeg ikke har rennende eller kløende øyne, det er liksom kun nesen jeg merker det på. Og jeg nyser hver dag, men ikke sånne ekstreme serie-nyser som man kanskje vanligvis forbinder med allergi. Hva tror dere, dere som har erfaring med allergi? Kan dette høres ut som pollenallergi, eller virker det mer som en langvarig forkjølelse?Anonymous poster hash: 9591f...2cc 1
Cata Skrevet 13. mai 2015 #2 Skrevet 13. mai 2015 Jepp, høres ut som allergi. Det var sånn jeg hadde det i starten også. De kløende øynene kom litt senere. I flere år trodde jeg bare jeg var forkjølet men da jeg var på en lengre togtur et år og mirakuløst ble bedre i løpet av turen så begynte jeg å lukte lunta, og da jeg dro hjem igjen noen dager senere kom "forkjølelsen" tilbake. Da var saken rimelig klar. Bjørka var ikke kommet like langt i "lauvspretten" på de to stedene.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #3 Skrevet 13. mai 2015 Jepp, høres ut som allergi. Det var sånn jeg hadde det i starten også. De kløende øynene kom litt senere. I flere år trodde jeg bare jeg var forkjølet men da jeg var på en lengre togtur et år og mirakuløst ble bedre i løpet av turen så begynte jeg å lukte lunta, og da jeg dro hjem igjen noen dager senere kom "forkjølelsen" tilbake. Da var saken rimelig klar. Bjørka var ikke kommet like langt i "lauvspretten" på de to stedene. Tusen takk for svar Da høres det ut som om det kan være allergi, ja, jeg får bestille meg legetime til uka!Anonymous poster hash: 9591f...2cc
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #4 Skrevet 13. mai 2015 Du kan jo kjøpe nesespary for allergi på apoteket å se om det hjelper da? Jeg har hatt pollen i snart 20 år så husker ikke hvordan det var i starten, men har roet seg enormt mye forhold til starten. Men mulig man opplever symptomene annerledes som voksen enn som barn.. Hjelper nesesparyen så er det helt sikkert en type pollen du reagerer på.Anonymous poster hash: e2ec2...848
peppermyntete Skrevet 14. mai 2015 #5 Skrevet 14. mai 2015 Husk at hvis du skal ta allergitest hos legen skal du unngå allergitabletter i flere dager først, ellers kan testen bli feil.
daemonia Skrevet 14. mai 2015 #6 Skrevet 14. mai 2015 Det høres akkurat ut som meg. Jeg blir tett i nesa, nyser, og har også sår hals og er helt sikker på at jeg begynner å bli syk hver gang. Jeg venter alltid på at noe skal bryte ut, men det skjer aldri. Det er hele tiden i startfasen uten noe mer. I fjor fant jeg ut at jeg skulle prøve å bruke allergiedisin (Loratadin Ratiopharm, reseptfri på apotek) og det fungerte I år glemte jeg ut at jeg hadde allergi og det var samme regla igjen. Men så snart jeg begynte på allergimedisin så ble det bedre. Prøv ut noe for allergi. Det verste som kan skje er at det hjelper
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå