Gå til innhold

Hvorfor er ikke kvinner naturlig pene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor må de fleste kvinner sminke seg for å se pene ut? Hadde det ikke vært mer logisk om evolusjonen selekterte frem kvinner som var naturlig pene? Mange menn ser jo kjekke ut uten måtte dulle seg opp, så hvorfor gjelder ikke det samme kvinner?

Anonymous poster hash: 18903...c21
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi jenter blir fortalt at de ikke er vakre uten sminke. Finnes nok av naturlige skjønnheter der ute, om man ikke forbinder skjønnhet med mascara, eyeliner og leppestift.

• Liker 27
Skrevet

De er det, det er bare du som har et unaturlig syn på hva som er pent og ikke pent.

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Fordi jenter blir fortalt at de ikke er vakre uten sminke. Finnes nok av naturlige skjønnheter der ute, om man ikke forbinder skjønnhet med mascara, eyeliner og leppestift.

Er du sikker på det? Vis noen :)

AnonymBruker
Skrevet

De er det, det er bare du som har et unaturlig syn på hva som er pent og ikke pent.

Hva er det naturlige synet på hva som er pent?

Skrevet

Hva er det naturlige synet på hva som er pent? Anonymous poster hash: 18903...c21

Å synes naturlige kvinner, uten sminke, er pene. Å se kvinneligheten fremfor den lekre foundationen eller de flotte øyenbrynspennene i ansiktet. Skjønner? Når du ser en sminket jente, er det det du ser. Sminken. Ikke jenta.

• Liker 11
Gjest morhjertegod
Skrevet

Er du sikker på det? Vis noen :)

Nå var jo Jenny Skavland usminket og uredigert i Det Nye dette nr. Hun er da naturlig pen syns jeg. Syns egentlig de fleste er naturlig pene, men mange som prøver fremheve ting med seg selv med sminke.

Gjest frk_Molly
Skrevet

Fordi samfunnet har lært oss det.

Jeg tror også det kan ha mye med hvordan vi er vandt til å se kvinner. Det er normalen med mascara, foundation og påtegna bryn, så derfor når man plutselig ser noen uten sminke så ser det "rart" ut? Bare en tanke. Jeg har forøverig sett mange helt naturlig veldig vakre jenter uten sminke :)

Gjest Fotballen
Skrevet (endret)

For de er ikke selvsikre nok til å vise sin naturlig skjønnhet. Det meste må være falsk. De må dulle seg opp for å føle seg bedre enn andre kvinner. Det er bare TRIST, og det gjør meg sjeleglad for at jeg ikke er kvinne! Hadde jeg vert kvinne så hadde jeg vist min naturlige skjønnhet så fikk folk godta det. Ikke male meg for å bli pen :fnise:

Jeg ser ikke noe stygt jeg på kvinner uten sminke. Men det kan være av og til noe sminke jeg synes er skikkelig turn off og når de har for mye sminke er turn off!

Endret av iBiteU;)
  • Liker 2
Skrevet

For at du skal ha noe å spørre om.

Skrevet

Hvorfor må de fleste kvinner sminke seg for å se pene ut? Hadde det ikke vært mer logisk om evolusjonen selekterte frem kvinner som var naturlig pene? Mange menn ser jo kjekke ut uten måtte dulle seg opp, så hvorfor gjelder ikke det samme kvinner?

Så du tenker at før mennesker oppfant sminke, var alle damer stygge? Hvordan har vi overlevd som art da?

• Liker 4
Skrevet

så hvorfor må kvinner nesten alle som en sminke seg for å se bra ut? om det bare er TS som har unaturlig syn på skjønnhet så hadde det vel ikke vært behov for sminke

• Liker 3
Gjest Fotballen
Skrevet

Fordi samfunnet har lært oss det.

Jeg tror også det kan ha mye med hvordan vi er vandt til å se kvinner. Det er normalen med mascara, foundation og påtegna bryn, så derfor når man plutselig ser noen uten sminke så ser det "rart" ut? Bare en tanke. Jeg har forøverig sett mange helt naturlig veldig vakre jenter uten sminke :)

På tegna bryn ser så falsk og lite sexy ut. Skjønner ikke at noen vil.

Skrevet

så hvorfor må kvinner nesten alle som en sminke seg for å se bra ut? om det bare er TS som har unaturlig syn på skjønnhet så hadde det vel ikke vært behov for sminke

De må ikke det. Problemet er at sånne som deg, har et skikkelig sprøtt syn på hva som er fint, noe som skaper et destruktivt og ødeleggende samfunn for mange unge jenter å leve i.

• Liker 10
Skrevet

Hvor har jeg påstått at det bare er TS som har et unaturlig syn på skjønnhet? Så et program på TV for noen år tilbake, der de spurte tenåringsgutter i storbritannia om hva de foretrakk av naturlige pupper og silikonpupper, nesten alle valgte silikonpupper. Hvorfor? Fordi det er det media trykker opp i ansiktet til folk daglig! Folk tilber det falske; silikon, sminke, hårfarge, alle mulige extentions. Alt handler om å se ut som "hun dama i det motemagasinet". Det er det man omtrent får inn med morsmelka. Ingen er gode nok, slik de egentlig er.

• Liker 1
Skrevet

Det er det man omtrent får inn med morsmelka. Ingen er gode nok, slik de egentlig er.

Og alt dette fordi sleipe menn med koffert og dress, skal tjene ekstra mye penger. De skaper nye behov folk ikke visste de hadde, sånn at mennesker som ikke evner å tenke seg om, tror puppene dems er for dårlig, bare fordi de ikke ser ut som sprekkfulle vannballonger.

• Liker 5
Gjest iGirl
Skrevet

De fleste jeg kjenner som bruker sminke er fortsatt pene jenter når de fjerner sminken. Det er begrenset hva sminke kan gjøre med et ansikt.

• Liker 9
Gjest Fotballen
Skrevet (endret)

Hvor har jeg påstått at det bare er TS som har et unaturlig syn på skjønnhet? Så et program på TV for noen år tilbake, der de spurte tenåringsgutter i storbritannia om hva de foretrakk av naturlige pupper og silikonpupper, nesten alle valgte silikonpupper. Hvorfor? Fordi det er det media trykker opp i ansiktet til folk daglig! Folk tilber det falske; silikon, sminke, hårfarge, alle mulige extentions. Alt handler om å se ut som "hun dama i det motemagasinet". Det er det man omtrent får inn med morsmelka. Ingen er gode nok, slik de egentlig er.

For de er tenåringsgutter så klart! Jeg var også sånn som tenåring. Nå er det ekte skjønnhet som er deilig og tenner meg.

Endret av iBiteU;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...