Gå til innhold

Engelsk eksamen.. Hjelp..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har kommet opp i engelskeksamen , og lurer på om dere har noen gode tips til meg - hva kan jeg gjøre for å stille godt forberedt til eksamensdagen?

Vi har enda ikke fått utdelt forberedelseshefte eller fått vite tema, så det blir ganske generelt?

Er det noen gode nettressurser der jeg kan øve meg på grammatikk for eksempel ? Jeg har en del norsk-engelske feil i språket, og som oftest legger jeg ikke merke til de før det er for sent..

Alle tips tas imot med takk!

Anonymous poster hash: 93ae4...4ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvilket trinn går du på? :)

Selv var jeg oppe i norsk i 10. klasse og kom opp i spansk II i år (vg2). Selv pleier jeg å laste ned lister med uregelrette verb, "fancy" ord som kan brukes i argumentasjon, og blant annet setningsoppbygging. Lagrer det i et worddokument, leser en del på det for å slippe å bruke unødvendig tid på eksamen, og printer det deretter ut.

Hvis du vet hva temaet er kan du jo finne litt mer informasjon om temaet, gjerne definisjoner av ord, sitater av kjente personer, argumentasjon, osv. Husk kilder!

Ville også kopiert ut en mal på kildeoppsett slik at du har det i boks dersom du tar i bruk kilder. Er også lurt med en mal på hvordan man skal skrive en god tekst i ulike sjangere slik at man ikke bommer på tekstsjangeren man har valgt.

Lykke til og husk ordbok!

Anonymous poster hash: 851db...cd8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg går ut i fra at det er grunnskole du snakker om? :)

Se gjennom kommentarer fra tidligere tekster du har levert inn. Spør faglærer dersom du har mistet tidligere besvarelser med kommentarer (lærere som retter digitalt har de ofte liggende). Lag deg en liste med stave/grammatikkfeil som går igjen og andre ting lærer har kommentert.

Deretter kan du sjekke ut tidligere eksamensoppgaver. Disse ligger hos Udir (eksamen grunnskole, passordet er "Eksempel"). Du trenger ikke tenke på temaet, men ta en titt på selve oppgaveformuleringene.

Ellers bruker jeg ofte dette heftet for mine elever: https://www.cappelendammundervisning.no/vare/engelsk-klar-for-eksamen-9788202295899Deler av dette ligger også på nett.

Anonymous poster hash: 62c8a...be1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...