AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #1 Skrevet 13. mai 2015 Jeg elsker appelsiner, men jeg er så fryktelig lei av at man aldri kan vite hva man får. Av og til får jeg bare kjempegode, saftige appelsiner, andre ganger er de tørre og smakløse. Er det noen som vet hvordan man kan kjenne/vite/se om appelsiner er saftige eller tørre, så jeg kanskje kan unngå å kjøpe en hel pose kipe appelsiner? Anonymous poster hash: 07b23...02f
kattaa Skrevet 13. mai 2015 #2 Skrevet 13. mai 2015 (endret) Hvis appelsinene kjennes lettere ut enn hva de ser ut som så antyder det at de er tørre. Som regel er de saftigere jo tyngre de er. Styr unna appelsiner som ikke har en frisk appelsinlukt. Appelsiner som har en "navle" på bunnen er stenfrie. Fargen skal være jevn. Lyse eller mørke flekker kan antyde at appelsinen kan ha blitt skadet under frakt. Hvis skallet kjennes ut som at det ikke sitter ordentlig fast i selve frukten så antyder det at appelsinen er i ferd med å råtne. De beste appelsinene får du mellom jul og påske. Endret 13. mai 2015 av kattaa 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #3 Skrevet 13. mai 2015 Finner jeg de beste appelsinene på Rimi, så fortsetter jeg å kjøpe de der, og vise versa med Obs, Rema og alle de andre. Apelsiner skal være oransje på farge, ikke harde og ikke myke. Prøve og feile metoden, er den eneste som fungerer. Men mitt inntrykk er at den som leverer til en butikk er fra det samme appelsinområdet og er de gode så er de gode hele sesongen. Anonymous poster hash: 4960f...590
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå