AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #1 Skrevet 13. mai 2015 Man tilpasser seg jo, og man er jo vandt til at det er sånn, men hver gang jeg er i utlandet så får jeg et ørlite vin-i-butikken-sjokk. Nå er det snart helligdag igjen og alkoholsalget er stengt. Trenger vi så strenge regler? Ville Ola og Kari drikke seg tullete om vi fikk et vanlig europeisk alkoholutsalg? Alkohol er jo selvsagt ikke bra for befolkningen, mne virker våre rare regler? Drikker vi mindre og mer ansvarlig? Hva syntes du? Anonymous poster hash: 625cc...3ff
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #2 Skrevet 13. mai 2015 Man tilpasser seg jo, og man er jo vandt til at det er sånn, men hver gang jeg er i utlandet så får jeg et ørlite vin-i-butikken-sjokk. Nå er det snart helligdag igjen og alkoholsalget er stengt. Trenger vi så strenge regler? Ville Ola og Kari drikke seg tullete om vi fikk et vanlig europeisk alkoholutsalg? Alkohol er jo selvsagt ikke bra for befolkningen, mne virker våre rare regler? Drikker vi mindre og mer ansvarlig? Hva syntes du? Anonymous poster hash: 625cc...3ff Jeg synes de er helt ok. Det syntes jeg i går også. Anonymous poster hash: ce172...b8d 6
Gjest Jean Valjean Skrevet 13. mai 2015 #3 Skrevet 13. mai 2015 Jeg synes at de burde bli enda strengere. 1
bruker_K Skrevet 13. mai 2015 #4 Skrevet 13. mai 2015 skulle ønske det ikke var så strengt. Vipper litt frem og tilbake med dette om å drikke ute. vi får jo ikke låv, men synes det hadde vært herlig og kunne tatt seg en øl på veien til byen, uten å måtte skjule det. På en annen side, så ser jeg at folk kaster fra seg ølflasker eller bokser med en gang de er ferdig. hater forsøpling... synes vinmonopolet stenger for tidlig.. for dyrt (ikke at det har noe med saken å gjøre men)
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #5 Skrevet 13. mai 2015 Jeg synes de er helt ok. Det syntes jeg i går også. Anonymous poster hash: ce172...b8d takk for et fint inspill i debatten om alkoholsalg... Anonymous poster hash: 625cc...3ff 1
sweg Skrevet 13. mai 2015 #6 Skrevet 13. mai 2015 Synes det er helt ok, og jeg synes det er veldig godt å slippe å selge vin i vanlig dagligvare. Selvfølgelig, det hadde vært mye enklere for meg som forbruker å kjøpe inn vin, men som ansatt i butikk ville det nok vært et mareritt, både med svinn og folk som er under 18 osv. Det med at alkoholsalget stenger 20 (18) har jeg aldri skjønt, men er sikkert en god grunn bak.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #7 Skrevet 13. mai 2015 skulle ønske det ikke var så strengt. Vipper litt frem og tilbake med dette om å drikke ute. vi får jo ikke låv, men synes det hadde vært herlig og kunne tatt seg en øl på veien til byen, uten å måtte skjule det. På en annen side, så ser jeg at folk kaster fra seg ølflasker eller bokser med en gang de er ferdig. hater forsøpling... synes vinmonopolet stenger for tidlig.. for dyrt (ikke at det har noe med saken å gjøre men) nå er det en stund siden jeg var ute, men dette går da stort sett bra? Mener du at du blir stoppet da? Anonymous poster hash: 625cc...3ff
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #8 Skrevet 13. mai 2015 takk for et fint inspill i debatten om alkoholsalg... Anonymous poster hash: 625cc...3ff Som sagt, jeg synes de er ok. Anonymous poster hash: ce172...b8d 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #9 Skrevet 13. mai 2015 Synes det er helt ok, og jeg synes det er veldig godt å slippe å selge vin i vanlig dagligvare. Selvfølgelig, det hadde vært mye enklere for meg som forbruker å kjøpe inn vin, men som ansatt i butikk ville det nok vært et mareritt, både med svinn og folk som er under 18 osv. Det med at alkoholsalget stenger 20 (18) har jeg aldri skjønt, men er sikkert en god grunn bak. Det samme problemet har man jo med ølsalg? Eller mener du vi vindrikkere er værre? Anonymous poster hash: 625cc...3ff
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #10 Skrevet 13. mai 2015 Nå bor jeg ikke i Norge lenger, men merker ikke noe forskjell egentlig. Her er ølsalget oppe fra butikken åpner til den stenger. Pol har vi, det har oppe til 17 ca. Nå er ikke jeg den store drikkeren heller, så kjøper vel en øl her og der. Litt digg å slippe og tenke på ølsalget, det er det. Ellers er drikkekulturen her helt forskjellig, ingen går ravende fulle i gatene etter stengetid, ingen fulle folk på pol, eller som spurter inn i butikken før ølsalget slutter som i Norge. Bortsett fra nordmenn som oppfører seg som fulle idioter... Kulturen har nok mye å si, og jeg tror egentlig Norge også kan få denne drikkekulturen om det blir "normalt" alkoholsalg. Men jeg tror det tar laaang tid å oppnå denne. Anonymous poster hash: 1bb7d...82f
sweg Skrevet 13. mai 2015 #11 Skrevet 13. mai 2015 Det samme problemet har man jo med ølsalg? Eller mener du vi vindrikkere er værre? Anonymous poster hash: 625cc...3ff Bortsett fra at vin gjerne er dyrere, og en flaske er lettere å stjele enn en six-pack?
WubWub Skrevet 13. mai 2015 #12 Skrevet 13. mai 2015 Synes det er helt ok, og jeg synes det er veldig godt å slippe å selge vin i vanlig dagligvare. Selvfølgelig, det hadde vært mye enklere for meg som forbruker å kjøpe inn vin, men som ansatt i butikk ville det nok vært et mareritt, både med svinn og folk som er under 18 osv. Det med at alkoholsalget stenger 20 (18) har jeg aldri skjønt, men er sikkert en god grunn bak. ja jøss.. 16-18 åringer hadde sikkert løpt ned butikken for å handle vin...................................... ELLER KANSKJE IKKE. ØL OG RUSBRUS ER SÅNN SOM UNGDOMAN LIKA 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #13 Skrevet 13. mai 2015 Jeg synes det er fint som det er nå, og folk kjøper mer enn nok alkohol som det er synes jeg. Blir egentlig litt kvalm når folk sier "ja, det er jo lørdag, så nå må fylla til" som om at å ruse seg er noe som skal skje hver uke. Jeg forstår bare ikke dette behovet, og jeg synes vi har mer enn nok tid til å kjøpe alkohol som det er Anonymous poster hash: 789a8...255 1
Alex Turner Skrevet 13. mai 2015 #14 Skrevet 13. mai 2015 Synes det er helt ok, og jeg synes det er veldig godt å slippe å selge vin i vanlig dagligvare. Selvfølgelig, det hadde vært mye enklere for meg som forbruker å kjøpe inn vin, men som ansatt i butikk ville det nok vært et mareritt, både med svinn og folk som er under 18 osv. Det med at alkoholsalget stenger 20 (18) har jeg aldri skjønt, men er sikkert en god grunn bak. Ei jeg kjenner som jobber i butikk sier at det er for å forhindre at folk skal komme å kjøpe alkohol mens de allerede er full/brisen
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #15 Skrevet 13. mai 2015 ja jøss.. 16-18 åringer hadde sikkert løpt ned butikken for å handle vin...................................... ELLER KANSKJE IKKE. ØL OG RUSBRUS ER SÅNN SOM UNGDOMAN LIKA Veldig mange har med seg hvitvin på fest Anonymous poster hash: 789a8...255
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #16 Skrevet 13. mai 2015 Nå bor jeg ikke i Norge lenger, men merker ikke noe forskjell egentlig. Her er ølsalget oppe fra butikken åpner til den stenger. Pol har vi, det har oppe til 17 ca. Nå er ikke jeg den store drikkeren heller, så kjøper vel en øl her og der. Litt digg å slippe og tenke på ølsalget, det er det. Ellers er drikkekulturen her helt forskjellig, ingen går ravende fulle i gatene etter stengetid, ingen fulle folk på pol, eller som spurter inn i butikken før ølsalget slutter som i Norge. Bortsett fra nordmenn som oppfører seg som fulle idioter... Kulturen har nok mye å si, og jeg tror egentlig Norge også kan få denne drikkekulturen om det blir "normalt" alkoholsalg. Men jeg tror det tar laaang tid å oppnå denne. Anonymous poster hash: 1bb7d...82f Det tror jeg også, verd et forsøk kanskje for det blir vel ikke værre enn det er nå? Anonymous poster hash: 625cc...3ff
Yzma Skrevet 13. mai 2015 #17 Skrevet 13. mai 2015 ja jøss.. 16-18 åringer hadde sikkert løpt ned butikken for å handle vin...................................... ELLER KANSKJE IKKE. ØL OG RUSBRUS ER SÅNN SOM UNGDOMAN LIKA Ungdommen idag er mye mer sofistikerte.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #18 Skrevet 13. mai 2015 Jeg synes forskjellen på hva man kan drikke som 18 åring og 20 åring er tullete. Enten skal man kunne drikke eller ikke. De aller fleste drikker jo sprit alikevel. Bryr meg ikke om åpningstidene men synes de kan selge vin i butikk. Jeg bor i utlandet, og synes det er irriterende å måtte gå på polet for å kjøpe vin når jeg er hjemme. Anonymous poster hash: 5f0b1...38e 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #19 Skrevet 13. mai 2015 Bortsett fra at vin gjerne er dyrere, og en flaske er lettere å stjele enn en six-pack? en vin er gjerne billigere enn en sixpack som koster i underkant av 200? og en sixpack og en vinflaske er vel omentrent like lett å stjele...? Hvorfor skulle det være lettere med vin? Nei den kjøper jeg ikke.... Anonymous poster hash: 625cc...3ff
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #20 Skrevet 13. mai 2015 Jeg synes forskjellen på hva man kan drikke som 18 åring og 20 åring er tullete. Enten skal man kunne drikke eller ikke. De aller fleste drikker jo sprit alikevel. Bryr meg ikke om åpningstidene men synes de kan selge vin i butikk. Jeg bor i utlandet, og synes det er irriterende å måtte gå på polet for å kjøpe vin når jeg er hjemme. Anonymous poster hash: 5f0b1...38e Det er irriterende ja, men nå er jeg så heldig å bor i sentrale strøk, men for de som bor på små steder er det jo et mareritt. For min bestemor er det 4 timer til nærmeste pol.... Anonymous poster hash: 625cc...3ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå