Anonyym28 Skrevet 13. mai 2015 #1 Skrevet 13. mai 2015 (endret) Hei! Vurderer å skaffe meg en grønn/blå og hvit nordmørsbunad, og ønsker å ha sjal til (kun om dette er "mulig"). Har ikke funnet noe om et evt sjal noen steder, men har sett ei jente med et sjal til den røde. Dette sjalet har samme mønster som mange av lommene (den med en slags blomst på). Noen som vet om dette er ok? (Bilder fra Google) Endret 13. mai 2015 av Anonyym28
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #2 Skrevet 13. mai 2015 Har aldri sett noen bruke slike sjal til nordmørsbunad, og det sjalet der så jo egentlig litt malplassert ut, som om det kom fra en annen bunad? Men har sett folk bruke heklede sjal i samme farge som stakken, ville heller gått for det tror jeg.Anonymous poster hash: 97889...4be
Skogkatten Skrevet 13. mai 2015 #3 Skrevet 13. mai 2015 Sjal hører ikke med til nordmørsbunaden. Dette er nok noe hun har laget selv og det er nok derfor du ikke har sett det andre steder. For meg ser det helt feil ut, det ser ut som en kombinasjon av en nordmørsbunad og en rogalandsbunad. Jeg tviler på at du finner noen seriøse tilvirkere som vil lage et sånt sjal til deg, men om du ønsker deg et kan du jo alltids spørre. Ingen kan heller hindre deg i å lage et selv, om du vil/kan det. Om du vil ha ytterplagg til nordmørsbunaden er det rekonstruert et cape og en trøye som hører til bunaden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå