Gå til innhold

Hva ligger prisen på barnevakt på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dattera vår er fire år, og til nå har vi kun utnyttet (hihi) oss av familie og besteforeldre, men jeg tenker at lillesnupp faktisk har godt av litt vanlig barnevakt også. Vi har noen naboen med unger på 16-17 år som vi har veldig god kontakt med, og som vi er mye sammen med, og dattera liker de, og de liker ho.

Så - hvis vi vil ut og ha oss en middag en kveld - hva ligger prisen på for barnevakt nå om dagene? Vi tenker at vi må spørre begge jentene om å sitte barnevakt, og det blir typisk 4-5 timer. Legging er inkludert, men det bruker som regel å gå greit.

Vi må også stå for godteri og brus? Pizza?

Noe annet vi må tenke på? Ikke bare bare å gå utenfor den trygge rammen heller :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i barnehage dagtid og barnevakt om kveldene. Jeg tar 100,- timen frem til natta. Da er det dyrere. Tror jeg i allefall ville gikk dem 100 kr på deling pr time, og satt frem noe godis. og en grandis :)

Anonymous poster hash: f1081...cf1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å betale 100,- timen til barnevakt på kveldstid. Kjøper da inn mat og slikt i tillegg.

Dersom du har behov for bare en, men føler du må spørre begge to så kan du jo feks. sende melding/gi beskjed at du trenger barnevakt den kvelden og om en av de er interessert?

Dersom de vil sitte barnevakt sammen så kan du jo bare spørre om det i såfall er greit at de deler på betalingen.

Anonymous poster hash: 3450e...2bc

Skrevet

Vanligvis ville jeg tatt noe som de over, men akkurat nå sitter jeg hos en alenemamma med veldig stramt budsjett, så da blir det ca. 200 pr. kveld, uansett hvor lenge jeg sitter. Jeg tror det kan lønne seg å snakke med jentene så dere sammen kan bli enige :)

Ellers kan det være greit å kanskje kjøpe inn noe mat og drikke hvis de skal bli sittende lenge

• Liker 1
Skrevet

Vanligvis ville jeg tatt noe som de over, men akkurat nå sitter jeg hos en alenemamma med veldig stramt budsjett, så da blir det ca. 200 pr. kveld, uansett hvor lenge jeg sitter. Jeg tror det kan lønne seg å snakke med jentene så dere sammen kan bli enige :)

Ellers kan det være greit å kanskje kjøpe inn noe mat og drikke hvis de skal bli sittende lenge

Så snilt av deg :) :)

(Er ikke TS, bare ville kommentere dette)

• Liker 1
Skrevet

Kan jo like godt leie inn proff barnepike for prisen mange tenåringer skal ha for å sitte barnevakt for tida.

For 4-5 timer hadde jeg tilbudt 200-300 og noe snop/mat. De jobber ikke veldig hardt for pengene. Kan sitte å se film og kjase halve tiden. Om du er rik kan du sikkert tilby de 500 kr timen.

Skrevet

Vi har en trettenåring som passer våre to etter at de har sovnet. Det er stort sett snakk om 2-3 timer max. Hun får 50 kroner i timen, pluss at jeg setter fram litt chips og evt. brus. :)

Skrevet

Jeg pleier å betale 100,- timen til barnevakt på kveldstid. Kjøper da inn mat og slikt i tillegg.

Dersom du har behov for bare en, men føler du må spørre begge to så kan du jo feks. sende melding/gi beskjed at du trenger barnevakt den kvelden og om en av de er interessert?

Dersom de vil sitte barnevakt sammen så kan du jo bare spørre om det i såfall er greit at de deler på betalingen.

Anonymous poster hash: 3450e...2bc

Bra forslag synes jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...