Gå til innhold

Weifapenin

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg fikk konstatert streptokokker av fastlegen i går, fikk skrevet ut Weifapenin, begynte i går og tok min 6. tablett for nesten en time siden. Jeg har følt meg kvalm i hele dag, og nå nettopp kastet jeg opp.. Er det sånn at jeg ikke tåler weifapenin da?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva står det i pakningsvedlegget? Er kvalme og oppkast en kjent bivirkning så er det jo greit.

Anonymous poster hash: a7d60...2d9
Skrevet

Står kvalme og diare, men har tålt apollicin før, men fikk dette siden kanskje de var tom..

AnonymBruker
Skrevet

At du kaster opp betyr ikke at du ikke tåler tablettene.

Du kan kaste opp av mange grunner. Men problemet med at du kaster opp er at du ikke får i deg medisinen, slik du skal dersom medisinen og kommer opp igjen. Da blir du ikke frisk slik meningen er. Se det litt an, og ring legevakten om du ikke er bedre/kaster opp også i kveld.

Anonymous poster hash: ee68c...63e

Gjest iGirl
Skrevet

Står kvalme og diare, men har tålt apollicin før, men fikk dette siden kanskje de var tom..

Det er det samme.

• Liker 1
Skrevet

At du kaster opp betyr ikke at du ikke tåler tablettene.

Du kan kaste opp av mange grunner. Men problemet med at du kaster opp er at du ikke får i deg medisinen, slik du skal dersom medisinen og kommer opp igjen. Da blir du ikke frisk slik meningen er. Se det litt an, og ring legevakten om du ikke er bedre/kaster opp også i kveld.

Jeg aner ikke... Jeg har tatt alle, uten og føle meg kvalm før den 5., samtidig tar jeg paracet, så kan være jeg har tatt for mye paracet...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg aner ikke... Jeg har tatt alle, uten og føle meg kvalm før den 5., samtidig tar jeg paracet, så kan være jeg har tatt for mye paracet...

Hvor har du streptokokker?

Skulle du ta alle på en gang?

Skrevet

halsen, nei, har tatt 4 i dag ca...

Skrevet

Kvalme er en vanlig bivirkning (i følge Felleskatalogen). Det går fint å ta tablettene sammen med mat, og dette vil nok hjelpe mot kvalmen. Paracet kan man også bli kvalm av hvis en tar mye (ikke overskrid anbefalt dose - viktig).

Skrevet

Kvalme er en vanlig bivirkning (i følge Felleskatalogen). Det går fint å ta tablettene sammen med mat, og dette vil nok hjelpe mot kvalmen. Paracet kan man også bli kvalm av hvis en tar mye (ikke overskrid anbefalt dose - viktig).

Sendte min mor på apoteket, har ikke spist i dag så det kunne være derfor.. Så jeg prøver å få i meg litt yougurt og prøver igjen :) Takk for hjelpen! :blomst:

Skrevet (endret)

Har konkludert med at jeg ikke hadde spist og tok antibiotika på tom mage.. Bestemte meg også for å hoppe fra paracet til Ibux, fordi jeg liker Ibux bedre og ikke sliter med kvalme med dem😊😊

Tok også en ny en med tanke på at jeg kastet opp den forrige, og har ikke reagert på den, så det er nok litt med at jeg tok den på tom mage og paracet😊 spiste også før jeg tok den siste😄

Endret av rundtfingern
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt kvalm og uvel de gangene jeg har tatt weifapenin, men reagerer ikke på appocillin. så tror ikke det er helt uvanelig.

Anonymous poster hash: a63f0...157
Gjest iGirl
Skrevet

Har konkludert med at jeg ikke hadde spist og tok antibiotika på tom mage.. Bestemte meg også for å hoppe fra paracet til Ibux, fordi jeg liker Ibux bedre og ikke sliter med kvalme med dem😊😊

Tok også en ny en med tanke på at jeg kastet opp den forrige, og har ikke reagert på den, så det er nok litt med at jeg tok den på tom mage og paracet😊 spiste også før jeg tok den siste😄

Hvis du har problemer med magen er det bedre at du tar paracet enn ibux.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...