Pawn Hearts Skrevet 13. mai 2015 #1 Skrevet 13. mai 2015 Chiliplanten min går inn i tredje sesong nå. Den ga mange hundre frukter i fjor, og jeg håper den kan være like gavmild i år. Jeg klippet av en del brune kvister for en stund siden, og her er et bilde tatt 15/4: Nytt bilde i dag, 13/5: Den har frøsådd seg selv, så de små plantene i potta er nye chiliplanter. Jeg måtte luke bort en haug av dem, og for et par dager siden plantet jeg om fem som virket sterke. Jeg har latt to stå igjen sammen med moderplanten i tilfelle de jeg plantet om ikke klarer seg. Hvis de vokser opp og blir fine, vil jeg ta bilder av dem også. Post gjerne bilder av deres egne chiliplanter. Jeg synes de er spesielt fine når de har frukter i flere farger samtidig – grønne, gule, oransje, fiolette og røde.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #2 Skrevet 14. mai 2015 Så flink du er Har du overvintret planten inne?Anonymous poster hash: e41bb...59d
Pawn Hearts Skrevet 14. mai 2015 Forfatter #3 Skrevet 14. mai 2015 Så flink du er Har du overvintret planten inne?Anonymous poster hash: e41bb...59d Takk! Jeg bor i Hellas, så den klarer seg fint ute. Man kan få den til å overvintre i nordisk klima også, men da må den tas inn og stå svalt (7–15 grader). Det er en perfekt verandaplante som trives godt i potte. Hvis man passer godt på den, kan man ha glede av den i årevis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå