Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Min far har tilbudt seg å hjelpe boligdrømmen min med å bli kausjonist og ta pant i huset sitt.

Prøvde å få kontakt med banken, men fikk ingen svar. Er det slik at han må eie så-så mye av huset før han kan stille som kausjonist? (Han kjøpte det for bare tre år siden og har en del gjeld ennå)

Vil tro at det ikke er mulig for han å stille som kausjonist siden han fremdeles ikke har nedbetalt så mye av gjelden på huset?

Jeg har egenkapital til 21% av kjøpesummen, men har akkurat begynt å jobbe etter studiene, så får ikke lån alene ettersom jeg ikke har jobbet i mer enn 4 mnd.

Anonymous poster hash: ea69d...b68

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

tror hovedregelen er at 30 % av boligens verdi er låst til hans hus, la oss for enkelj´hets skyld si hans hus er verd 1000 000. Da er 30 000 låst. Har han nedbetalt mer enn det så kan han stille det som kausjon for det, men man ser altså bort fra de første 30 %ene... Men hør med banken for jeg er ikke helt sikker.

Anonymous poster hash: 50843...ed2
Skrevet (endret)

Jeg har egenkapital til 21% av kjøpesummen, men har akkurat begynt å jobbe etter studiene, så får ikke lån alene ettersom jeg ikke har jobbet i mer enn 4 mnd.

Det høres ut som at det du trenger er en medlåntaker, ikke en kausjonist.

Endret av nojac
Gjest Wei Wei
Skrevet

tror hovedregelen er at 30 % av boligens verdi er låst til hans hus, la oss for enkelj´hets skyld si hans hus er verd 1000 000. Da er 30 000 låst. Har han nedbetalt mer enn det så kan han stille det som kausjon for det, men man ser altså bort fra de første 30 %ene... Men hør med banken for jeg er ikke helt sikker.

Anonymous poster hash: 50843...ed2

Du mener vel 300 000 kr?

AnonymBruker
Skrevet

Du mener vel 300 000 kr?

Wow. Hvordan fant du ut det? @ristepåhode@

Anonymous poster hash: 44cfe...e3d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...