AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #1 Skrevet 13. mai 2015 Lønner det seg å velge buss i stedet for van i russetiden? Min vennegjeng vurderer å være buss i russetiden, men noen er skeptiske med tanke på det er en del flere kostnader enn en van. Noen med erfaringer eller noen kloke ord som kan få meg til å bestemme meg eller bare si noe jeg burde tenke over om jeg velger buss? Russ neste år. Kanskje postet feil, men setter veldig pris på svar, du hjelper en forvirra fremtidig russ ✌🏼️Anonymous poster hash: 567cf...1e9
Example Skrevet 13. mai 2015 #2 Skrevet 13. mai 2015 Om du skal ha buss burde du i alle fall ha begynt å spare opp for lenge siden, med mindre du får penger til det hjemmefra.. Hadde hverken buss eller van, men ville nok blitt med på en van dersom mine beste venner var russ samtidig med meg. Ser ikke sjarmen med noen buss, må leie inn sjafør, får ikke parkert overalt, og svært lite mobil. I tillegg til det er dritdyrt, både å kjøpe, pusse opp, bruke og leie plass på russefester.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #3 Skrevet 13. mai 2015 Jeg var med på en buss, og det var veldig gøy. Lett å invitere med seg flere andre uten å tenke over plass, og kjøringen fra sted til sted ble fest fremfor transport. Du blir litt mer borte i mengden, selv om fem stykker tar seg en frikveld merkes det ikke på stemningen. Jeg følte uansett at vi ble en god og robust gjeng. Når det er sagt har jeg jo ikke erfaring med van, og det er helt sikkert også gøy. Med buss er det litt jobb, og derfor må dere ha en skikkelig arbeidsfordeling. Noen må sjefe litt, noen må følge opp innbetalinger, noen må ordne med eventuelle dugnader og noen må sørge for at oppussingen faktisk skjer. Alle kan bidra, man har mange ressurser man kan bruke, men ulempen med å være så mange er også at ikke alle føler at de har så mye ansvar selv. Dermed trenger man litt kontroll. Jeg vil vel tro at buss er dyrest, men som med van handler det også om salget etterpå. Vi fikk solgt bussen vår for vesentlig mer enn vi kjøpte den for, og når oppussing, lydanlegg og de fleste andre utgiftene var trukket fra kostet det meg ikke mer enn de fleste jeg kjenner som hadde van betalte. Jeg er forresten enig med Example i at dere er lovlig sent ute hvis dere vil ha buss. Vi begynte å planlegge dette et stykke ute i VG1. Da satte vi igang med planleggingen og å samle gruppen skikkelig, og for å forsikre oss om at alle var med hadde vi en innbetaling ganske tidlig. Det er egentlig ikke så vanskelig med buss så lenge man faktisk planlegger og har litt orden. Men hvis man tenker å bare ta det litt som det kommer, da kan man gå på en smell. Så jeg kan trygt anbefale buss, det var utvilsomt verdt det for meg. Men da må dere faktisk ta litt tak, ikke bare stole på at alle til slutt betaler og at det faller på plass. Anonymous poster hash: 4883d...cd9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå