AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #1 Skrevet 13. mai 2015 Jeg har alltid vært den som har møtt min fars nye kjærester, men nå er jeg altså blitt så voksen at det er min tur til å møte en fars barn Er kjempeflink med barn, men må innrømme at jeg likevel er litt nervøs. Kanskje fordi jeg vet hvor viktig det er for meg at vi kommer godt overens. Men jeg synes alltid det er litt rart å være med barn sammen med foreldrene deres. Jeg er alltid best alene med dem Hehe... UANSETT - jeg vil gjerne ha noen gode råd, om noen her inne har?Litt om situasjonen: - Sønnen er seks år. - Kjæresten min sier at han er utadvent, så det er nok et pluss. - Typen og jeg har vært sammen i seks måneder, og tenker å flytte sammen. - Vi har ikke helt tenkt over hvordan vi skal møtes, men vurderer å dra på fotballkamp, møtes hos han eller kanskje bare kjøpe en is sammen. Noen gode tips her, kanskje? Anonymous poster hash: 13ce0...0da
Gjest morhjertegod Skrevet 13. mai 2015 #2 Skrevet 13. mai 2015 Bare vær deg selv, holder i massevis . Så spennende, masse lykke til.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #3 Skrevet 13. mai 2015 vær deg selv ja. At du trives med barn er et stort pluss. Gå en tur, ta med litt pølser og dra på grilling. Litt kjedelig å sitte i sofaen og se på hverandre... Ikke overdriv :-) Anonymous poster hash: 26b4d...17a 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #4 Skrevet 13. mai 2015 vær deg selv ja. At du trives med barn er et stort pluss. Gå en tur, ta med litt pølser og dra på grilling. Litt kjedelig å sitte i sofaen og se på hverandre... Ikke overdriv :-) Anonymous poster hash: 26b4d...17a Grilling, ja! Godt råd! :D Takk! Det er alltid enklere når ting skjer. Da går alt en mer naturlig gang Anonymous poster hash: 13ce0...0da
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #6 Skrevet 13. mai 2015 Ikke bli for innpåsliten, nå vet jeg jo ikke om han har møtt farens tidligere kjærester... Men om du er den første, eller hvor exen møtte gutten da han var veldig, veldig ung.. ta det med ro, ikke bli for innpåsliten. Om du stiller han et spørsmål og han ikke ønsker å svare, respektere det. Ikke begynn å grav ved første møte. Om han vil fortelle deg om Erik på skolen som tisset i buksa i timen, så la han fortelle og vær interessert! Ikke begynn å sette han på plass og si "sånt ler man ikke av", det er faren sin jobb. Du skal lytte og høre på det han sier, og la han få snakke om det han selv vil fortelle deg. Noen 6åringer er stille, andre prater som en foss. Noen er sjenerte og usikre, andre er selvsikker og utadvendt. Om han trekker seg unna deg, ikke gå nærmere bare for å få nærkontakt ved første møte. Følg han, sier han noe, still spørsmål om det i stedet for å begynne å grave om hvem som er bestevennen hans eller om han har ei lita kjæreste på skolen osv. Om han står nærme deg, ikke trekk deg unna. Om du føler HAN blir for innpåsliten og får munndiarè, husk at han kan være glad for å møte en ny person som han kan fortelle alt og ingenting til! Ikke ignorer han eller hysje på han og si "jeg vil snakke litt med pappaen din nå". Det er farens sin jobb, ikke din (i starten). Anonymous poster hash: 37e34...f52 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #7 Skrevet 13. mai 2015 Om møtet blir hjemme hos faren, så har han sikkert et favoritt spill.. enten brett spill eller spillmaskin (som de fleste barna har). Gjør noe HAN har lyst til, ikke noe som du synes er kjempe gøy. Vis interesse for hans interesser. Og finn noe å gjøre som han liker, som det å spille spill, eller ta en tur ut og grille. Anonymous poster hash: 37e34...f52 2
Yzma Skrevet 13. mai 2015 #8 Skrevet 13. mai 2015 Ja, vis at du kan interessere seg for det han interesserer seg for. Vær entusiastisk, blid og i godt humør så går dette forhåpentligvis kjempebra! Lykke til :D 1
peppermyntete Skrevet 13. mai 2015 #9 Skrevet 13. mai 2015 Jeg må bare si så fint at dere går rolig frem her! Håper dere skal vente like lenge med å flytte sammen også Husker det var noe jeg satte stor pris på som skilsmissebarn i alle fall, at nye kjærester og etter hvert samboere tok lang tid slik at man blir vant til personen.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #10 Skrevet 16. mai 2015 Ville bare oppdatere om at nå er det gjort, og det gikk kjempefint! Han er en nydelig gutt og vi ble gode venner Gleder meg masse til å tilbringe mer tid med han! Takk for tips og råd alle sammen : ) Anonymous poster hash: 13ce0...0da 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå