Gå til innhold

Hjelper det å bare male stua og gangen hvite ved salg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tittet på en del annonser på finn.no for eldre boliger i det siste. I veldig mange tilfeller har entreen og stua blitt malt hvite, mens resten av huset ikke ser ut til å ha blitt pusset opp på flere tiår. Noen boliger har også hatt åpne løsninger mellom den hvite stua og andre rom som ikke er pusset opp. I ett tilfelle var det helt åpent til et kjøkken med furupanel, i ett annet hang den hvite og fancy stylede stua sammen med en spisestue med knall rød tapet som absolutt ikke matchet.

Jeg vet at det anbefales å male lyst før salg, men hjelper det virkelig å gjøre det kun på enkelte rom? Lar folk seg lure til å oppfatte huset som nyoppusset og velholdt når de første rommene de ser er hvite, selv om de to minutter etterpå ser at badet er fra 1980?

Anonymous poster hash: 5adb8...23d
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel kanskje for å vise potensialet i huset? For å vise at "Ja, det er shabby som faen, men se hvor mye forskjell litt maling gjør"?

Anonymous poster hash: 52b6a...557
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i rekkehus, og har lagt merke til dette selv. Husene her er nærmest identiske, med kun små forskjeller.

De husene som går for høyest sum er de som er malt lyse inne. Prisforskjellene varierer, men høyeste differanse er på 600000(!!).

Ang badene så er de husene med gamle stygge bad mer attraktive enn de med nye, stygge bad.

Så jeg ville absolutt brukt penger på maling, i tillegg til å stelle litt med hagen og inngangspartiet. :-)

Anonymous poster hash: 15981...28f

• Liker 1
Skrevet

Hvitt selger.

• Liker 1
Skrevet

Førsteintrykket teller vettu, du kommer inn i gngen og stua først og "forelsker deg i huset". Med disse tankene i bakhodet blir du geleidet inn på badet og tenker du at det kan vi jo ta etterhvert.

AnonymBruker
Skrevet

Tror det handler om den følelsen man får når man ser på et hus. Det er lettere å være nøytral eller positiv til huset om det er attraktivt eller hvertfall IKKE stygt.. men tenk så mye det kunne betydd for salg om de faktisk hadde giddi å malt alle furupanelrommene da.

Anonymous poster hash: 5fd3f...8ab
AnonymBruker
Skrevet

Beklager om jeg sporer av her men jeg lurer på hva som skjer om man bare maler over vegger uten å vaske veggene først? Innendørs selvfølgelig.

Anonymous poster hash: 4ef5f...e6d
AnonymBruker
Skrevet

Da vi solgte,var stua malt i varm rødfarge.

Megler insisterte på at vi skulle male over, med hvitt. Noe vi nektet.

Da vi var og signerte kontrakt med ny eier,spurte vi hva som gjorde at h*n valgte vårt hus.

Svaret var : nydelig rød stue :D

Anonymous poster hash: eb8ab...a24
Skrevet

Beklager om jeg sporer av her men jeg lurer på hva som skjer om man bare maler over vegger uten å vaske veggene først? Innendørs selvfølgelig.

Anonymous poster hash: 4ef5f...e6d

Dersom skitten gjør av veggen ikke er glatt, vil den selvsagt bli ruglete.

Når man maler på skitten/støvete overflate vil malingen feste seg til skitten/støvet i stedet for å feste seg til veggen. Det vil gjøre at malingen ikke sitter skikkelig fast, og du øker sannsynligheten for at det flasser/flaker av

AnonymBruker
Skrevet

Definitivt! Naboene mine prøvde å selge et lite hus i et middels populært strøk i fjor - ingen kom på visning. På eksakt samme tid i år (grunnet jobben hans har de bare tidlig mai måned ledig) ble huset solgt på et blunk, med mange på visning, til samme pris som annonsert i fjor. Forskjellen? De brukte vinteren på å male alt hvitt og sette opp grå kvasi-moderne møbler til fotografering.

Det er kanskje stygt, men kjøpere går rett på det.

Anonymous poster hash: 5168c...de2
AnonymBruker
Skrevet

Beklager om jeg sporer av her men jeg lurer på hva som skjer om man bare maler over vegger uten å vaske veggene først? Innendørs selvfølgelig. Anonymous poster hash: 4ef5f...e6d

Malingen sitter ikke godt pga fett

Anonymous poster hash: ee707...5b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...