Gå til innhold

Bygge ny garasje uten å søke?


Grooo

Anbefalte innlegg

Kan man uten videre rive en garasje og bygge en ny på samme grunnflate i et byggefelt uten å søke kommunen, eller er det kun å restaurere som er mulig uten å søke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde jeg aldri turt - du risikerer at de kommer og river hele greia. Men det kan jo variere i den enkelte kommune, sjekk akkurat der du bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom du ikke bygger en mye større garasje enn det dere har, tror jeg det holder med en byggemelding til kommunen (altså ikke søknad, som kan ta lang tid å behandle). Men ring kommunen du, de svarer raskt på sånt. Det er litt ulikt fra kommune til kommune (ihvertfall i mitt distrikt) hva de krever søknad for og hva som bare krever enkel melding.

Du må uansett sikkert levere signert avfallsplan (siden du skal rive) og en eller annen form for beskjed om at du skal gjøre noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepps, skal naturligvis høre med kommunen først i alle tilfeller! Men vi er på husjakt nå og har ikke noe ennå, derfor var dette bare ett spørsmål sånn på generelt grunnlag, jeg har ikke noen kommune å spørre ennå *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...