AnonymBruker Skrevet 28. mai 2015 #101 Skrevet 28. mai 2015 Bare HØR på den kommunisten her da, hun forsvarer til og med mobbingen!!! Det er veldig leit at du føler det sånn Mathilde, for det er ikke fakta. Kanskje man har mange som er mer vendt til venstre enn høyre på studiet men jeg er ganske sikkert på at alle i klassen er oppe for å diskutere med de som har andre ståsted og syn. Det er ihvertfall jeg! Det er jo nettopp det som gjør deg rikere på dette studiet! Jeg klarer heler ikke la være å nevne at mye av det du sier faktisk ikke stemmer. I timen, både under forelesning og i gruppearbeid deltar du aldri med dine meninger, så hvordan kan vi gi deg stygge blikk og "hviske"? Flere av oss har faktisk prøvd å diskutere med deg om noe jeg tror vi er uenig om, nettopp Palestina og Israel konflikten, og da sletter du oss som venn på facebook. Jeg dømmer ingen som har andre politiske ståsted, og synes det faktisk er riktig interessant å diskutere med de mener noe annet enn meg selv. Ikke vær redd for å si dine meninger i klassen, om vi ikke er enige er er vi uansett interessert i å høre hva du har og si. Kjedelig at du føler det sånn, håper å se deg i klassen snart så kan vi ha noen gode diskusjoner.http://www.aftenposten.no/meninger/sid/8033257.html?fb_comment_id=fbc_889968981058182_890115914376822_890115914376822 Anonymous poster hash: d0a55...ba8 1
Gjest Sunhands Skrevet 29. mai 2015 #102 Skrevet 29. mai 2015 Det innlegget til Mathilde viser jo tydelig hva som er problemet. Hun tar tilsynelatende politiske kritiske spørsmål personlig og anser det som mobbing. At Marx står på pensumlista betyr ikke at studiet er venstrevridd men at han har vært viktig for utviklingen av fagfeltet. Selv ender jeg alltid opp med å bruke en Weberiansk tilnærming. Vi har jo lært om flere, men det er rett og slett han som ofte passer best.
Gjest Tekola Skrevet 29. mai 2015 #103 Skrevet 29. mai 2015 Ryddet for latterliggjøring. Tekola, admin.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #104 Skrevet 31. mai 2015 Vel.. Mobbingen og utfrysingen kunne like gjerne vært om meg, og jeg er ikke frp-er. Jeg skiller meg ut på en annen måte. Jeg vet ikke hva andre frp-ere opplever, men frp-eren jeg går i klasse med, snakker ikke med så mange. Mest bare meg og ei annen. I pausene sitter hun med telefonen og trøkker.. samme med gruppearbeid. En gang diskuterte vi religionsundervisning i grunnskolen. Vår foreleser mente at faget ikke skulle være konsentrert om kristendom. Frp-eren ble sinna, da hun mente at Norge er bunnet på kristendommen. Så da tok hun bilde av foreleseren, la ut på Facebook der hun skrev at denne foreleseren er kommunist, og at hun tydeligvis studerer på et kommuniststudie. Jeg syns hun er grei, men hun er på bærtur noenganger. Anonymous poster hash: 259cc...cd9
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #105 Skrevet 31. mai 2015 Bare HØR på den kommunisten her da, hun forsvarer til og med mobbingen!!! Anonymous poster hash: d0a55...ba8 ....straks man er uenig med en som stemmer frp, eller påpeker faktafeil, blir man stemplet som kommunist. Takk for at du illustrerer hvor dobbeltmoralistiske folk flest er.Anonymous poster hash: 259cc...cd9 4
Pawn Hearts Skrevet 31. mai 2015 #106 Skrevet 31. mai 2015 (endret) Min erfaring med FrP-ere er dessverre at de svært ofte er brautende, påståelige, utilslørt egoistiske og sykelig opptatt av noen få hjertesaker, særlig helseveneset, NAV, innvandring og islam, gjerne blandet i en og samme uappetittlige graut. I tillegg har de en smal kulturell horisont, så de kjeder og sliter meg ut samtidig. Hvis mitt utvilsomt subjektive inntrykk er mer regelen enn unntaket, kan jeg skjønne at folk unngår dem. Hvorfor skal man kaste bort tid på å omgås mennesker man ikke trives med? Derfor er jeg ikke så sikker på om følelsen av å bli frosset ut har direkte med den politiske overbevisningen å gjøre. Det kan også være personligheten folk ikke liker. Edit: rettet en språklig feil. Endret 31. mai 2015 av Pawn Hearts 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #107 Skrevet 31. mai 2015 Min erfaring med FrP-ere er dessverre at de svært ofte er brautende, påståelige, utilslørt egoistiske og sykelig opptatt av noen få hjertesaker, særlig helseveneset, NAV, innvandring og islam, gjerne blandet i en og samme uappetittlige graut. I tillegg har de en smal kulturell horisont, så de kjeder og sliter meg ut samtidig. Hvis mitt utvilsomt subjektive inntrykk er mer regelen enn unntaket, kan jeg skjønne at folk unngår dem. Hvorfor skal man kaste bort tid på å omgås mennesker man ikke trives med? Derfor er jeg ikke så sikker på om følelsen av å bli frosset ut har direkte med den politiske overbevisningen å gjøre. Den kan også være personligheten folk ikke liker. De fleste oppegående som stemmer FrP holder kjeft ... Anonymous poster hash: dcb11...8df 1
Gjest Meeh Skrevet 31. mai 2015 #108 Skrevet 31. mai 2015 (endret) Min erfaring med FrP-ere er dessverre at de svært ofte er brautende, påståelige, utilslørt egoistiske og sykelig opptatt av noen få hjertesaker, særlig helseveneset, NAV, innvandring og islam, gjerne blandet i en og samme uappetittlige graut. I tillegg har de en smal kulturell horisont, så de kjeder og sliter meg ut samtidig. Hvis mitt utvilsomt subjektive inntrykk er mer regelen enn unntaket, kan jeg skjønne at folk unngår dem. Hvorfor skal man kaste bort tid på å omgås mennesker man ikke trives med? Derfor er jeg ikke så sikker på om følelsen av å bli frosset ut har direkte med den politiske overbevisningen å gjøre. Den kan også være personligheten folk ikke liker. Det finnes enormt mange forskjellige grunner folk har til å stemme FrP, det er umulig å sette alle i samme bås på det viset du gjør. Jeg kan også generalisere og påstå at AP-velgere uten unntak stemte AP i 2013 bare for at "Jens Stoltenberg ser sååååå snill ut" - men medfører det riktighet? At FrPerne du har møtt har sine hjertesaker er ikke spesielt rart da omtrent alle har det. Og jo, det har nok veldig mye med politisk overbevisning å gjøre. Jeg studerer ikke humaniora (altså er jeg skånet fra sosialisthøyborgen) men møter stadig vekk folk som på to sekunder går fra positiv innstilling til passiv-aggressitivitet i det de får høre jeg sympatiserer med FrP, selv når de ikke har peiling på politikk overhodet - de som kan minst roper høyest. Og dette ved forespørsel, roper ikke ut om politikk i utide. Endret 31. mai 2015 av Meeh 1
Mari Y Skrevet 23. desember 2018 #109 Skrevet 23. desember 2018 (endret) På 13.5.2015 den 13.20, AnonymBruker skrev: Som oftest er FrP-sympatisørerne rasister og dermed greit å mobbe dem for min del Anonymous poster hash: a5aad...3e9 Nei, det er aldri greit og å mobbe et annet menneske. Man kan gjerne synes at holdninger til et annet menneske er galt, men man går ikke av veien for og å plage andre mennesker, uansett hvilke meninger man måtte ha. Behandle andre mennesker slik du vil bli behandlet selv. Og å gjøre livet surt for andre mennesker er bare teit og slemt, rett og slett. Da er du ikke noe bedre enn dem som skriver at de hater utlendinger osv. Begge deler er like forkastelig. Du burde skamme deg, for mobbing er faktisk ikke greit. Jeg blir rett og slett flau over at denne kommentaren får 11 likes. Det er direkte ubehagelig Endret 23. desember 2018 av Mari Y 3
Mari Y Skrevet 23. desember 2018 #110 Skrevet 23. desember 2018 På 31.5.2015 den 11.54, AnonymBruker skrev: Vel.. Mobbingen og utfrysingen kunne like gjerne vært om meg, og jeg er ikke frp-er. Jeg skiller meg ut på en annen måte. Jeg vet ikke hva andre frp-ere opplever, men frp-eren jeg går i klasse med, snakker ikke med så mange. Mest bare meg og ei annen. I pausene sitter hun med telefonen og trøkker.. samme med gruppearbeid. En gang diskuterte vi religionsundervisning i grunnskolen. Vår foreleser mente at faget ikke skulle være konsentrert om kristendom. Frp-eren ble sinna, da hun mente at Norge er bunnet på kristendommen. Så da tok hun bilde av foreleseren, la ut på Facebook der hun skrev at denne foreleseren er kommunist, og at hun tydeligvis studerer på et kommuniststudie. Jeg syns hun er grei, men hun er på bærtur noenganger. Anonymous poster hash: 259cc...cd9 Der sa du noe, og jeg tror mobbing på universitetet er et problem generelt. Men så er det denne stygge tendensen til at man skal skvise ut alt som ikke passer inn. Der har du jo problemet med mobbingens natur. Enten det er innvandrere som ikke passer inn, osv Man burde hatt mye mer fokus på mobbing blant voksne. Det er dessverre et kjempe problem, der også
Mari Y Skrevet 23. desember 2018 #111 Skrevet 23. desember 2018 På 27.5.2015 den 17.05, Drizzt skrev: Akademia domineres ikke bare av 1 parti, selvfølgelig, men SVere er godt representert blant akademikere. Aper er også ganske godt representert. Bagatellisering av mobbing hjelper sjeldent løse problemet, vet du. Som sagt, bare fordi det er 'riktig person' som mobbes, betyr ikke det at mobbing er greit. Mobbing er aldri greit. På tide at venstresiden lærer dette. Det hjelper heller ikke at det brukes som hersketeknikk, men det er også noe man ikke skal utsette mennesker for. For mange er dette et forferdelig Helvete og å leve med. Det kan sette en del spor hos mange mennesker. Så dersom noen faktisk virkelig mener at mobbing på bakgrunn av politisk staasted er 'velfortjent' så får de tenke seg godt om. Er det egentlig verdt det å mobbe folk i det hele tatt?
Mari Y Skrevet 23. desember 2018 #112 Skrevet 23. desember 2018 (endret) På 13.5.2015 den 13.30, Tibbie skrev: Ah, FRP'ere og FPU'ere med den der offerrollen! Er så lei av å lese disse stakkar-historiene. Radikale på begge sidene får mer oppmerksomhet enn de som er midt på treet. RU- og SU-ungdommer blir sett på som kommunistiske freaks, mens FPU-ungdommer ser sett på som harry rasister. Kan ikke huske å ha lest de radikale på venstresiden sette seg selv i offerrollen. Hvordan vet du at det er feil? Mobbing er ganske utbredt også blant voksne, faktisk. Endret 23. desember 2018 av Mari Y
Drizzt Skrevet 23. desember 2018 #113 Skrevet 23. desember 2018 3 timer siden, Mari Y skrev: Nei, det er aldri greit og å mobbe et annet menneske. Man kan gjerne synes at holdninger til et annet menneske er galt, men man går ikke av veien for og å plage andre mennesker, uansett hvilke meninger man måtte ha. Behandle andre mennesker slik du vil bli behandlet selv. Og å gjøre livet surt for andre mennesker er bare teit og slemt, rett og slett. Da er du ikke noe bedre enn dem som skriver at de hater utlendinger osv. Begge deler er like forkastelig. Du burde skamme deg, for mobbing er faktisk ikke greit. Jeg blir rett og slett flau over at denne kommentaren får 11 likes. Det er direkte ubehagelig Kan jeg spørre hvorfor du følte behov å grave opp en 3.5 år gammel tråd? 2
Bag Skrevet 23. desember 2018 #114 Skrevet 23. desember 2018 48 minutter siden, Drizzt said: Kan jeg spørre hvorfor du følte behov å grave opp en 3.5 år gammel tråd? Godt å høre at du mener dette ikke lenger er en aktuell problemstilling! 1
Husholdning1 Skrevet 23. desember 2018 #115 Skrevet 23. desember 2018 4 timer siden, Mari Y skrev: Hvordan vet du at det er feil? Mobbing er ganske utbredt også blant voksne, faktisk. Slik blir det når man mener det ikke skal ha konsekvenser på sikt.
Mari Y Skrevet 24. desember 2018 #116 Skrevet 24. desember 2018 22 timer siden, Bag skrev: Godt å høre at du mener dette ikke lenger er en aktuell problemstilling! Mobbing har dessverre alltid vaert det. Men mens vi så ofte snakker om barn, skjer det like mye blant voksne, dessverre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå