AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #21 Skrevet 13. mai 2015 Dette har jeg aldri merket noe av. Kompisen min er frepper og han blir i alle fall ikke fryst ut. Han er dritkul og folk elsker han, men han er ikke akkurat en type som bare snakker politikk og er helt firkanta og umulig å diskutere med. Anonymous poster hash: 40f0a...09d 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #22 Skrevet 13. mai 2015 Vi vet jo ikke noe om hvilken vei kausaliteten går. Om det er det at man stemmer FrP som fører til at man blir mobbet, eller om det er det at man blir mobbet som fører til at man stemmer FrP. Anonymous poster hash: a08f9...9ad Men vet du om denne korrelasjonen bare finner sted i studentmiljøer? Kan jo hende den gjelder generelt og hvis ikke du har noen undersøkelser som viser det motsatte.Anonymous poster hash: a08f9...9ad Sikkert mest i studentmiljøer hvor man bruker litt fancy ord. Anonymous poster hash: f979f...4d1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #23 Skrevet 13. mai 2015 Sikkert mest i studentmiljøer hvor man bruker litt fancy ord. Anonymous poster hash: f979f...4d1 Det er ord man kan dersom man studerer. Anonymous poster hash: 11568...e2e 4
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #24 Skrevet 13. mai 2015 Sikkert mest i studentmiljøer hvor man bruker litt fancy ord. Anonymous poster hash: f979f...4d1 De ordene var ikke særlig vanskelige. Anonymous poster hash: 40f0a...09d 5
Djungelvrål Skrevet 13. mai 2015 #25 Skrevet 13. mai 2015 Som oftest er FrP-sympatisørerne rasister og dermed greit å mobbe dem for min delAnonymous poster hash: a5aad...3e9 Hvordan begrunner du det? 6
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #26 Skrevet 13. mai 2015 Sikkert mest i studentmiljøer hvor man bruker litt fancy ord.Anonymous poster hash: f979f...4d1 Syns ikke de er så særlig fancy, er bare de mest korrekte ordene å bruke når man snakker om statistikk. Anonymous poster hash: a08f9...9ad 3
Gjest Sunhands Skrevet 13. mai 2015 #27 Skrevet 13. mai 2015 Syns ikke de er så særlig fancy, er bare de mest korrekte ordene å bruke når man snakker om statistikk.Anonymous poster hash: a08f9...9ad Eller du kan bare si sammenheng og årsakssammenheng.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #28 Skrevet 13. mai 2015 Eller du kan bare si sammenheng og årsakssammenheng. Greit nok, men ser uansett ikke poenget med å diskutere statistikk med noen som ikke har hørt om de orda.Anonymous poster hash: a08f9...9ad 1
Gjest Sunhands Skrevet 13. mai 2015 #29 Skrevet 13. mai 2015 Greit nok, men ser uansett ikke poenget med å diskutere statistikk med noen som ikke har hørt om de orda.Anonymous poster hash: a08f9...9ad Nå er vel ikke dette en statistikktråd, og man kan jo fint diskutere trådens tema på generelt grunnlag. Ville bare opplyse om at det finnes ord som er mer brukt, siden det er fort gjort at man utestenger mange fra å diskutere om man tar i bruk faguttrykk. Det er vel bare omkring 30 % i Norge som har høyere utdanning, og igjen har kun en liten andel av disse tatt metode/statistikk. Ikke at det jeg heller skrev var så viktig, men det hadde jo allerede blitt en diskusjon rundt bruken av ordene.
Gjest Herr Heftig Skrevet 13. mai 2015 #30 Skrevet 13. mai 2015 Det er ikke rart i det hele tatt. Studenter er gjerne unge mennesker. Når man er ung, kan det tenkes at man er noe mer "radikal" i sine politiske meninger og overbevisninger. Det er én mulig forklaring på hva denne ene vennen din mener. Ellers vil jeg bare nevne at anektotisk bevisførsel, slik du fører, er den svakeste formen for bevisførsel sin finnes. Anonymous poster hash: 11568...e2e
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #31 Skrevet 13. mai 2015 Nå er vel ikke dette en statistikktråd, og man kan jo fint diskutere trådens tema på generelt grunnlag. Ville bare opplyse om at det finnes ord som er mer brukt, siden det er fort gjort at man utestenger mange fra å diskutere om man tar i bruk faguttrykk. Det er vel bare omkring 30 % i Norge som har høyere utdanning, og igjen har kun en liten andel av disse tatt metode/statistikk. Ikke at det jeg heller skrev var så viktig, men det hadde jo allerede blitt en diskusjon rundt bruken av ordene. Hehe, vel jeg får flere resultater på Google når jeg søker på ordet kausalitet enn når jeg søker på årsakssammenheng. Man trenger ikke høyere utdanning får å kunne disse ordene, et minimum av interesse for undersøkelser og statistikk holder. Anonymous poster hash: a08f9...9ad 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #32 Skrevet 13. mai 2015 Og dette betyr? Anonymous poster hash: 11568...e2e
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #33 Skrevet 13. mai 2015 Bli mobbet for å stemme blått på BI? Dummeste jeg noengang har hørt, den skolen er bokstavelig talt okkupert av blå velgere. Anonymous poster hash: 65961...f8f 10
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #34 Skrevet 13. mai 2015 Jeg tror jeg i denne sammenheng bør ta litt selvkritikk. Jeg er nok en av disse som blir litt sånn "Åherregud, stemmer du FRP og faktisk tar del i høyere utdanning?" (ikke høyt ta, men jeg har vel tenkt det et par ganger). Dette er jo fordi jeg forbinder FRPere med folk som Per Sandberg og Siv Jensen, som er mennesker jeg verken liker eller er enig med. Jeg har noen bekjente som stemmer FRP, men årsaken til at vi ikke er venner ligger ikke i hva de politisk stemmer. Heller i det at vi ikke har så mye til felles (de engasjerer seg i andre studentorganisasjoner enn jeg gjør selv). Jeg jobber derimot med en del folk som stemmer annerledes i meg (yrke som ikke krever høyere utdanning), og flere av disse anser jeg som mine venner selv om jeg vet at de stemmer FRP. Anonymous poster hash: 7b01f...1a9 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #35 Skrevet 13. mai 2015 Hehe, vel jeg får flere resultater på Google når jeg søker på ordet kausalitet enn når jeg søker på årsakssammenheng. Man trenger ikke høyere utdanning får å kunne disse ordene, et minimum av interesse for undersøkelser og statistikk holder. Anonymous poster hash: a08f9...9ad Man trenger heller ikke høyere utdanning for å beherske enkel rettskriving. Anonymous poster hash: f979f...4d1 6
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #36 Skrevet 13. mai 2015 Mobbing av blå-supportere på BI? Hvem er det igjen til å mobbe disse, ettersom så og si alle der stemmer blått? Anonymous poster hash: 4c784...971 4
sebastianen Skrevet 13. mai 2015 #37 Skrevet 13. mai 2015 Hvordan begrunner du det? Det lurer jeg og på....
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #38 Skrevet 13. mai 2015 Man trenger heller ikke høyere utdanning for å beherske enkel rettskriving. Anonymous poster hash: f979f...4d1 Jeg har selv skrevet "får" i stedet for "for" mange ganger. Det betyr ikke at jeg ikke behersker rettskriving. Jeg vet ærlig talt ikke hvorfor. Hadde "o" og "å" vært ved siden av hverandre hadde det vært enklere å forstå. Uansett er det ikke spesielt god debattskikk å fokusere på det som meget mulig er en tastefeil. Anonymous poster hash: ca840...0f2
Example Skrevet 13. mai 2015 #39 Skrevet 13. mai 2015 Glad jeg studerer et sted hvor dette ikke forekommer. Det er klart det er mange SV'ere og venstreradikale studenter, men det er også en del Høyre og FrP, heldigvis. 2
Flekk Skrevet 13. mai 2015 #40 Skrevet 13. mai 2015 Lett å dra rasistkortet til alt. Fordi man faktisk innser at når det er lang helsekø, dårlig behandling/mangler på folk på eldrehjem - og verre blir det nok, hvordan skal man ta ta imot og forsørge alle innvandrere som krever sitt, har sine menneskesyn og det er ikke ukjendt at kriminalitet og narkotika er økende. Ja, det skjer med nordmenn også. FRP blir kort oppsummert sett på som å stjele fra de fattige og gi til de rike, og være rasist. Likevel klager folk på alle late navere, de tjener like lite som veninnen som går på nav, utlendingene i naboblokken som bråker og ikke har lært seg norsk engang. Lettere å gå på NAV enn å skaffe seg en fulltidsjobb. Bedre forhold i norske fengsler enn de gamle boligene i sentrum utlendinger får tildelt. Ikke minst bedre enn å bli sent ut av landet. Hva skal man gjøre da når 1/3 er deprimert, dropper ut av skole, får unge tidlig og blir for utbrent for å jobbe siden det ikke lønner seg. Man får en 100% stilling i butikk/barnehage og tjener kanskje mindre/det samme på NAV. Skal de som orker å jobbe hardt, ta opp store studielån, bli lege o.s.v måtte ende opp å betale 75% i bare jobbskatt for å forsørge alle utbrente 3barns-alenemødrene og Mohammed Mullah familien på 8 som avler unge etter unge og holder seg for god til arbeid. Og dersom man våger å si imot er man såpass frekk at man stjeler fra de fattige og gir til de rike (med at de som gidder, og ikke får unge i hytt og gevær, jobber hardt) For gud så heldig de er som har den muligheten ''jeg sitter jo her med 3 barn med forskjellige one-night-stands som utrolig nok ikke stilte opp, ingen utdanning siden jeg er totalt utbrent, skulle gjort aalt for å få meg arbeid men kroppen tillater ikke. Og så skal man att på til bli trakket på av FRP?! skam!''. Mange av de ja. Lykke til når dere blir gamle. Synes dere det er fæle forhold nå? Bare vent. Penger vokser ikke på trær, og de som jobber blir jo spyttet på av de uten jobb og anklaget for å være egoist og monstre. De som jobber hardt må jo også ha noen prinsipp, og et av de er at de også skal ha rett på legehjelp og gamlehjem når den tid kommer. Alle pengene blir jo brukt opp før den tid. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå