AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #1 Skrevet 13. mai 2015 Vi har i 5 år levd med naboer som bråker over hodet på oss tidlig om morgenen i helgene (unger som leker med lego/sprettballer osv). Jeg sa aldri i fra om dette til dem, konfliktsky som jeg er, og omsider flyttet de ut! Men gleden ble kort, for siden det er en 3-roms flyttet selvsagt en ny familie med liten unge inn og de bråker også tidlig på morgenene. Og dette er enda verre for det er ikke bare bråk fra barn- de STØVSUGER for eksempel og skyver på møbler og stoler i 8-tiden på søndagsmorgenene osv..!?? hva i huleste?? også er det løping og romstering, jeg klarer ikke helt å fange hva alle lydene dreier seg om, men det vekker meg i alle fall - og det er f'****ings frustrerende! Endelig er ungene mine store og jeg kan få sove ut til k l10- hadde det ikke vært for den forbaska naboen-. De har også pusset opp litt etter innflytning og ikke lenge etter de tok over våknet vi kl 06.30 av at hele blokka duret en hverdag- jeg tror det var denne naboen som slipte gulv!!! HALV SJU? Vi lå klistret i taket av sjokket alle sammen... Da ringte jeg på senere for å snakke med dem. Mannen påsto at det ikke var dem- men at de også hadde reagert. Særlig- de hadde akkurat tatt over- hvem andre sliper gulv midt i en periode hvor de har bodd der lenge. Deretter var det boring morgen og kveld. Jeg satte opp lapper i oppgangen om sameiets stilletider. Etter det har boring vært i normale tider.. Men de fortsetter å romstere på morgenene og støvsuge.. Hva kan jeg gjøre? Noen kreative ideer? Jeg vil helst ikke ringe på og be dem slutte å støvsuge eller dra møbler over gulvet tidlig, jeg hater slike konfrontasjoner. men på et eller annet vis må jeg få budskapet igjennom.... Anonymous poster hash: 61f67...d18
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #2 Skrevet 13. mai 2015 Du kan eventuelt legge en høflig lapp i postkassen deres, der det står noe sånt som "Hei! Jeg skjønner at det er mye å gjøre når man har barn, men jeg som bor under dere ville sette pris på om dere kunne utsett støvsuging og andre spesielt støyete aktiviteter til litt lenger ut på formiddagen. Jeg blir stadig vekker i 7-tiden av lyder ovenfra, og det begynner å bli et problem for meg. Jeg håper dere forstår. Mvh. NN" Anonymous poster hash: 61b3f...3b6 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #3 Skrevet 13. mai 2015 Du kan eventuelt legge en høflig lapp i postkassen deres, der det står noe sånt som "Hei! Jeg skjønner at det er mye å gjøre når man har barn, men jeg som bor under dere ville sette pris på om dere kunne utsett støvsuging og andre spesielt støyete aktiviteter til litt lenger ut på formiddagen. Jeg blir stadig vekker i 7-tiden av lyder ovenfra, og det begynner å bli et problem for meg. Jeg håper dere forstår. Mvh. NN" Anonymous poster hash: 61b3f...3b6 Takk, det var et fint forslag! Jeg er såpass frustrert nå at utkastet jeg hadde i hodet var mye mer aggressivt! Anonymous poster hash: 43eca...064
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #4 Skrevet 13. mai 2015 Vent, vent.. De støvsuger utenfor borettslagets stilletider? Hvordan våger de å følge reglene og støvsuge når det ikke passer deg? Folk lever. De støvsuger, bruker vaskemaskin og oppvaskmaskin, de støvsuger iblant, ser på TV, har fest i blant og unger leker. Om de følger reglene om stilletider ellers, så er problemet hos dere. Jeg er som deg. Tåler ikke ståk. Så litt mer pendletid og enebolig ble vår løsning. Eneste alternativ du har er å sette opp en liste med dine personlige ønskede stilletider og gi dem med et ønske (ikke krav) men de må ikke etterfølge det ønsket. Anonymous poster hash: 76236...daa 2
MalloryK Skrevet 13. mai 2015 #5 Skrevet 13. mai 2015 Haha se denne videoen så skjønner du litt mer hva de over deg gjør på: https://www.youtube.com/watch?v=4IRB0sxw-YU&feature=youtu.be Jeg har også noen som bor over meg, noen ganger må jeg bare sette meg på altanen for å hindre at hodet mitt skal eksplodere, det er helt utrolig hvor mye det går ann å bråke. Høres ut som om de ommøblerer hver time, sliper gulvet, hopper, krangler. Jeg har spurt de veldig fint om de kan slutte å bruke sko inne, men nei, det ville de ikke 5
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #6 Skrevet 13. mai 2015 Vent, vent.. De støvsuger utenfor borettslagets stilletider? Hvordan våger de å følge reglene og støvsuge når det ikke passer deg? Folk lever. De støvsuger, bruker vaskemaskin og oppvaskmaskin, de støvsuger iblant, ser på TV, har fest i blant og unger leker. Om de følger reglene om stilletider ellers, så er problemet hos dere. Jeg er som deg. Tåler ikke ståk. Så litt mer pendletid og enebolig ble vår løsning. Eneste alternativ du har er å sette opp en liste med dine personlige ønskede stilletider og gi dem med et ønske (ikke krav) men de må ikke etterfølge det ønsket.Anonymous poster hash: 76236...daa Tenkte meg at det måtte komme en slik. Hvis du leser innlegget mitt vil du se at forespørselen min var "HVA KAN JEG GJØRE?". Jeg sier ikke at de må det ene eller det andre, men på en eller annen måte går det jo an å henstille til at de kan utsette spesielt støvsuginga til et litt senere tidspunkt., Og tro meg- vi ser etter større bolig uten naboer over og har gjort det i over 1 år. Men her vi bor finnes det knapt større boliger enn 4-roms (som vi har) i skolekretsen (og de som finnes koster fra 6 mill og opp), så vi må være litt tålmodige, dessverre. Anonymous poster hash: 43eca...064 1
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 13. mai 2015 #7 Skrevet 13. mai 2015 (endret) Takk, det var et fint forslag! Jeg er såpass frustrert nå at utkastet jeg hadde i hodet var mye mer aggressivt! Anonymous poster hash: 43eca...064 Aldri skriv brev mens man er sint! (Det var ikke meg som foreslo det utkastet som er nevnt lengre oppe) Endret 13. mai 2015 av Mrs. Random Nick
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #8 Skrevet 13. mai 2015 Haha se denne videoen så skjønner du litt mer hva de over deg gjør på: https://www.youtube.com/watch?v=4IRB0sxw-YU&feature=youtu.be Anonymous poster hash: bdaec...7c4
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #9 Skrevet 13. mai 2015 Haha se denne videoen så skjønner du litt mer hva de over deg gjør på: https://www.youtube.com/watch?v=4IRB0sxw-YU&feature=youtu.be Jeg har også noen som bor over meg, noen ganger må jeg bare sette meg på altanen for å hindre at hodet mitt skal eksplodere, det er helt utrolig hvor mye det går ann å bråke. Høres ut som om de ommøblerer hver time, sliper gulvet, hopper, krangler. Jeg har spurt de veldig fint om de kan slutte å bruke sko inne, men nei, det ville de ikke Hahahahaha herlig- veldig illustrerende!!! Anonymous poster hash: 43eca...064
Petra75 Skrevet 13. mai 2015 #10 Skrevet 13. mai 2015 Putt et par pakker med møbelknotter i postkassen deres, kanskje de tar det hintet, i hvert fall? 1
Gjest chiki Skrevet 13. mai 2015 #11 Skrevet 13. mai 2015 Bor man i blokk må man tåle støy. Hadde ungene smulet utover kjøkkenet under frokosten hadde jeg også støvsugd for å unngå smuler over hele leiligheten. Jeg heller er ikke glad i bråk når vi skal sove, derfor kjøpte vi tomannsbolig hvor soverommene ikke er mot naboen. Dette for p ungå noen andre over eller under oss. Nå hører vi bare av og til om de springer i trappen. De har aagt de av og til hører vaskemaskinen/tørketrommelen vår, men hallo, må få vaske klær når vi vil:)
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #12 Skrevet 13. mai 2015 Klag til styret. Vi får inn slike saker til en stadighet. Ofte hjelper det faktisk med at de som bråker veldig får en skriftlig advarsel fra oss i posten. Anonymous poster hash: b1167...60b 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #13 Skrevet 14. mai 2015 Bor man i blokk må man tåle støy. Hadde ungene smulet utover kjøkkenet under frokosten hadde jeg også støvsugd for å unngå smuler over hele leiligheten. Jeg heller er ikke glad i bråk når vi skal sove, derfor kjøpte vi tomannsbolig hvor soverommene ikke er mot naboen. Dette for p ungå noen andre over eller under oss. Nå hører vi bare av og til om de springer i trappen. De har aagt de av og til hører vaskemaskinen/tørketrommelen vår, men hallo, må få vaske klær når vi vil:) Mener du det- at man skal tåle støvsuging kl 08 en søndag eller gulvsliping kl 06.30 en hverdag??!! Alle jeg har snakket med om dette har blitt rystet når de hører at folk med naboer under seg kan være så hinsides tankeløse og egoistiske. De ødelegger jo faktisk livskvaliteten til folk rundt seg..! Klag til styret. Vi får inn slike saker til en stadighet. Ofte hjelper det faktisk med at de som bråker veldig får en skriftlig advarsel fra oss i posten. Anonymous poster hash: b1167...60b Ja- kanskje jeg skal gjøre det. I dag- på Kristi Himmelfartsdag som er helligdag og dermed stilledag- ble jeg vekket halv ti av banking fra den helvetes naboen. Akkurat banking kan være vanskelig å lokalisere i en betongblokk men jeg er temmelig sikker på at det var fra deres leilighet... hørte mye tråkking rett over hodet mitt også denne forbanna bankingen.... jeg vingler mellom brev til styret eller anonymt brev. sistnevnte vil helt klart nå frem før og jeg er jo temmelig keen på det, når vi nå står foran flere fridager... men kanskje jeg rett og slett gjør begge deler.. Anonymous poster hash: 43eca...064 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #14 Skrevet 14. mai 2015 Bor man i blokk må man tåle støy. Hadde ungene smulet utover kjøkkenet under frokosten hadde jeg også støvsugd for å unngå smuler over hele leiligheten. Jeg heller er ikke glad i bråk når vi skal sove, derfor kjøpte vi tomannsbolig hvor soverommene ikke er mot naboen. Dette for p ungå noen andre over eller under oss. Nå hører vi bare av og til om de springer i trappen. De har aagt de av og til hører vaskemaskinen/tørketrommelen vår, men hallo, må få vaske klær når vi vil:) Og forresten- dette er ikke støvsuging pga smuling ved kjøkkenbordet, for de har kjøkken i 1. etg- det er tydeligvis vanlig husarbeid de driver med 7-8 i helgene.. Anonymous poster hash: 43eca...064
Gjest chiki Skrevet 14. mai 2015 #15 Skrevet 14. mai 2015 Mener du det- at man skal tåle støvsuging kl 08 en søndag eller gulvsliping kl 06.30 en hverdag??!! Alle jeg har snakket med om dette har blitt rystet når de hører at folk med naboer under seg kan være så hinsides tankeløse og egoistiske. De ødelegger jo faktisk livskvaliteten til folk rundt seg..! Ja- kanskje jeg skal gjøre det. I dag- på Kristi Himmelfartsdag som er helligdag og dermed stilledag- ble jeg vekket halv ti av banking fra den helvetes naboen. Akkurat banking kan være vanskelig å lokalisere i en betongblokk men jeg er temmelig sikker på at det var fra deres leilighet... hørte mye tråkking rett over hodet mitt også denne forbanna bankingen.... jeg vingler mellom brev til styret eller anonymt brev. sistnevnte vil helt klart nå frem før og jeg er jo temmelig keen på det, når vi nå står foran flere fridager... men kanskje jeg rett og slett gjør begge deler.. Anonymous poster hash: 43eca...064 Nei jeg mener selvfølgelig helt vanlig husarbeid må man tåle. Sliping, hamring osv er jo ikke lov på søndager. Har selv en nabo som i dette øyeblikk står utenfor stuen min å lemper stein opp i en henger, I fjor i pinsehelgen bygde han veranda, sto med sag å sagde opp fra 7 om morgenen og frem til kl22-23 på kveldene, ikke hele dagene, men sagen brukte han mest morgen og kveld. Hol på bli gal når han styrte som værst midt i leggetiden til barna. i påsken i fjor lempet han stein og bygde uteplass. Jeg våknet skjærstorsdag av at han dumpet ett lass med svære steiner fra en traktor. Jeg sto i sengen omtrent fordi jeg var sikker på det var en bombe. Så jeg vet hvordan det er med sære naboer. Men akkurat støvsuging og vasking av klær må man tåle, og at folk går på gulvet i sitt eget hjem:)
Gjest chiki Skrevet 14. mai 2015 #16 Skrevet 14. mai 2015 Og forresten- dette er ikke støvsuging pga smuling ved kjøkkenbordet, for de har kjøkken i 1. etg- det er tydeligvis vanlig husarbeid de driver med 7-8 i helgene.. Anonymous poster hash: 43eca...064 [/quote For mange med små barn er dagen godt i gang i 8 tiden. Det kan hende de ikke er klar over at støvsugingen høres så godt hos deg. Jeg hadde tatt hensyn om naboen kom å fortalte meg at han ikke fikk sove på grunn av dette
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #17 Skrevet 14. mai 2015 Vi har i 5 år levd med naboer som bråker over hodet på oss tidlig om morgenen i helgene (unger som leker med lego/sprettballer osv). Jeg sa aldri i fra om dette til dem, konfliktsky som jeg er, og omsider flyttet de ut! Men gleden ble kort, for siden det er en 3-roms flyttet selvsagt en ny familie med liten unge inn og de bråker også tidlig på morgenene. Og dette er enda verre for det er ikke bare bråk fra barn- de STØVSUGER for eksempel og skyver på møbler og stoler i 8-tiden på søndagsmorgenene osv..!?? hva i huleste?? også er det løping og romstering, jeg klarer ikke helt å fange hva alle lydene dreier seg om, men det vekker meg i alle fall - og det er f'****ings frustrerende! Endelig er ungene mine store og jeg kan få sove ut til k l10- hadde det ikke vært for den forbaska naboen-. De har også pusset opp litt etter innflytning og ikke lenge etter de tok over våknet vi kl 06.30 av at hele blokka duret en hverdag- jeg tror det var denne naboen som slipte gulv!!! HALV SJU? Vi lå klistret i taket av sjokket alle sammen... Da ringte jeg på senere for å snakke med dem. Mannen påsto at det ikke var dem- men at de også hadde reagert. Særlig- de hadde akkurat tatt over- hvem andre sliper gulv midt i en periode hvor de har bodd der lenge. Deretter var det boring morgen og kveld. Jeg satte opp lapper i oppgangen om sameiets stilletider. Etter det har boring vært i normale tider.. Men de fortsetter å romstere på morgenene og støvsuge.. Hva kan jeg gjøre? Noen kreative ideer? Jeg vil helst ikke ringe på og be dem slutte å støvsuge eller dra møbler over gulvet tidlig, jeg hater slike konfrontasjoner. men på et eller annet vis må jeg få budskapet igjennom.... Anonymous poster hash: 61f67...d18 Skaff deg ørepropper. Max Lite oransje ørepropper stenger hvertfall ute enhver snorkelyd fra mannen min slik at jeg sover som en stain. Anonymous poster hash: 3a230...ee9
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #18 Skrevet 14. mai 2015 Btw. Det er vel slik de fleste steder at det skal være stille til klokken 6 - 7 om morgenen Anonymous poster hash: 3a230...ee9
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #19 Skrevet 15. mai 2015 Her er det også bråkete!!! Og det er så lytt! Jeg bor privat da. I kjeller. Bikkje som de ikke bryr seg noe om, krangling, tramping, timeslange samtaler på skype til kl 1 på natta. Tar med meg madrass inn på badet noen ganger og sover der. Gleder meg til jeg flytter ut.Anonymous poster hash: 5b2c4...5f4
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #20 Skrevet 15. mai 2015 Skaff deg ørepropper. Max Lite oransje ørepropper stenger hvertfall ute enhver snorkelyd fra mannen min slik at jeg sover som en stain. Anonymous poster hash: 3a230...ee9 TS her. Sover med ørepropper hver natt jeg altså!! Det har jeg vent meg til disse åra.. de funker relativt greit så lenge de sitter i men av og til hører jeg dunking ovenfra gjennom øreproppene. Men et problem er imidlertid at siden jeg nesten bare klarer å sove på siden så mister jeg den øreproppen som ligger ned mot puta.. Og når jeg snur meg i søvne er det hørende øret opp mot buldrebrakefamilien med gull i munn!! Velvel... jeg skal gutse på og ta grep i helga... jeg må be pent om at de roer ned morgenene litt før jeg blir urimelig aggressiv... Anonymous poster hash: 43eca...064
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå