Gå til innhold

Vanlige åpningstider idag på butikkene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet? :)

Anonymous poster hash: 47898...0d2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, tror da det. Jobber i butikk selv og vi har ikke endring i åpningstid hvertfall.

Anonymous poster hash: 378a1...0d1
AnonymBruker
Skrevet

Det er i hvert fall ingen regler mot det, så jeg antar at det aller meste er åpent som vanlig. Ser derimot at for eksempel bibliotekene her i Oslo stenger tidligere enn de pleier. Jeg vet strengt tatt ikke om det har med Kristi Himmelfart å gjøre, men det er vel sannsynlig når onsdagen er kortere akkurat denne uken. Jeg har til gode å se noen butikk som stenger tidlig.

Anonymous poster hash: be82f...03a
Skrevet

Polet også?

AnonymBruker
Skrevet

Polet også?

Mitt lokale pol har vanlig åpningstid idag til 18:00, men stengt imorgen så klart.

Skrevet

Mitt lokale pol har vanlig åpningstid idag til 18:00, men stengt imorgen så klart.

Good to know, takkskalduha!

Skrevet

hæ? Er det en spesiell dag idag??

AnonymBruker
Skrevet

Polet også?

Ja.

Alkoholloven §3-4:

"§ 3-4.Tidsinnskrenkninger for salg fra AS Vinmonopolets utsalg

Salg fra AS Vinmonopolets utsalg kan skje fra kl. 08.30 til kl. 18.00. På dagen før søn- og helligdager skal salget opphøre kl. 15.00. Dette gjelder ikke dagen før Kristi Himmelfartsdag."

Så dagen før Kristi Himmelfart er unntaket fra den regelen om kortere salgstider dagen før helligdager. Kommunene kan riktignok innskrenke det, så du må gjerne dobbeltsjekke nærmeste pol, men det er i utgangspunktet helt vanlige åpningstider på polet i dag :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

hæ? Er det en spesiell dag idag??

Nei, men det er det i morgen. Før andre helligdager stenger polet og ølsalget hhv. 15 og 18, men Kristi Himmelfart er et unntak. 1. mai og 17. mai er høytidsdager, ikke helligdager, så da er det også vanlige salgstider dagen før.

Sjelden vanlige butikker stenger noe tidligere dagen før sånne dager de kan holde åpent som vanlig. Men det er nok derfor TS spurte :)

Skrevet

Nei, men det er det i morgen. Før andre helligdager stenger polet og ølsalget hhv. 15 og 18, men Kristi Himmelfart er et unntak. 1. mai og 17. mai er høytidsdager, ikke helligdager, så da er det også vanlige salgstider dagen før.

Sjelden vanlige butikker stenger noe tidligere dagen før sånne dager de kan holde åpent som vanlig. Men det er nok derfor TS spurte :)

Jeg må ha bodd under en stein, kan ikke huske 14 mai som noen spesiell dag :P

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må ha bodd under en stein, kan ikke huske 14 mai som noen spesiell dag :P

Det er det vanligvis ikke heller, så det er ikke så rart.

Men Kristi Himmelfartsdag kommer alltid 40 dager etter påskeaften, og siden påsken flytter seg fra år til år gjør naturlig nok Kristi Himmelfart det samme. I år faller den på 14. mai, og dermed er det helligdag i morgen :-)

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...